مدل فست‌بک هیوندای i30 در راه است

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

هیوندای از مدل‌های i30، i30 Tourer و i30 N hot hatchback رونمایی کرده و به‌نظر می‌رسد حالا نوبت کلاس خاص این خانواده‌ رسیده است؛ هیوندای i30 Fastback.

فست‌بک کلاس خاص خودرو است که شباهت زیادی به سدان دارد. طراحی اتومبیل‌های فست‌بک به شکلی است که سقف با شیبی ملایم به سمت صندوق عقب کشیده شده و این دو بخش به عنوان دو المان مختلف محسوب نمی‌شوند. از خودروهای فست‌بک مشهور می‌توانیم به مرسدس‌بنز CLS و فورد ماستنگ فست‌بک دهه ۶۰ میلادی اشاره کنیم.

هیوندای i30 فست‌بک از زبان طراحی مدرنی بهره می‌برد تا حس یک خودروی شیک، لوکس و اسپرت را به مخاطب منتقل کند. به طور مثال از تغییرات هرچند جزیی که در این مدل شاهد هستیم، این است که در نمای جلو شاهد جلوپنجره کمی کوتاه‌تر شده تا با عریض شدن، هماهنگی بیشتری با درموتور داشته باشد.

هم‌چنین براساس ماهیت خودروهای فست‌بک، سقف کمی پایین‌تر آمده و با شیبی ملایم به صندوق عقب ختم شده است. البته به دلیل حفظ اصول طراحی هیوندای i30 عده‌ای این خودرو فست‌بک را به عنوان ۵در کوپه هم می‌شناسند.

از امکانات استاندارد این خودرو می‌توانیم به ترمز اضطراری خودکار، سیستم نوربالای خودکار و سیستم تشخیص رانندگی بین خطوط اشاره کنیم. صفحه نمایش ۵ اینچی لمسی با قابلیت پشتیبانی از سامانه اینوفتینمنت برای اتصال گوشی‌های اپل و اندرویدی از ویژگی‌های دیگری این خودرو هستند.

هیوندای i30 فست‌بک احتمالا در دو دل پیشرانه عرضه می‌شود. ۴ سیلندر خطی توربوشارژ با حجم ۱.۴ لیتر این اتومبیل می‌تواند توانی معادل ۱۳۸ اسب‌بخار تولید کند. پیشرانه دیگر که ۳ سیلندر با حجم ۱ لیتر است، توانی معادل ۱۱۸ اسب‌بخار دارد. نسخه اول احتمالا با گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته دوکلاچه عرضه می‌شود. درحالی که نمونه دوم فقط به همراه یک جعبه‌دنده خودکار ۶ سرعته دستی به بازار عرضه می‌شود.

هنوز اطلاعات دقیق و رسمی از قیمت و زمان‌عرضه هیوندای i30 فست‌بک منتشر نشده، با این حال شایعه‌ها از قیمت حدودی ۱۷ هزار پوندی این خودرو در سال ۲۰۱۸ خبر می‌دهند.

منبع: MotorAuthority

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه