کری فیشر، پرنسس لیا، در گذشت

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

«کری فیشر» (Carrie Fisher)، بازیگری که او را به خاطر بازی نقش «پرنسس لیا» در مجموعه‌ی بزرگ جنگ ستارگان می‌شناسیم، در سن ۶۰ سالگی فوت شد.

اولین فیلم مجموعه‌ی جنگ ستارگان در سال ۱۹۷۷ اکران شد و در این فیلم، فیشر نقش پرنسس لیا را بر عهده داشت.

فیشر در روز جمعه، سوار بر هواپیمایی که از لندن به لس آنجلس در حال حرکت بود،‌ سکته‌ی قلبی کرد. به سرعت و پس از فرود هواپیما، او را به بیمارستان بردند. کری فیشر برای معرفی کتاب جدید خود، «خاطرات پرنسس» به لندن رفته بود. این کتاب، اتفاقات پشت صحنه‌ی ضبط مجموعه‌ی جنگ ستارگان را تعریف می‌کند.

کری فیشر در خانواده‌ای هنرمند به دنیا آمده بود؛ طوری که پدر او «ادی فیشر»، موزیسین و مادر او «دبی رینولدز»، بازیگر بود. اولین اجرای کری فیشر در سن پانزده سالگی و در یک نمایش بود.

carriefisher-princessleia-3

فیشر اولین بازی بزرگ خودش را در فیلم «شامپو» نجام داد. با این حال، در سال ۱۹۷۷ اسم بود «کری فیشر» به سر زبان‌ها افتاد. اولین فیلم مجموعه‌ی جنگ ستارگان در سال ۱۹۷۷ اکران شد و در این فیلم، فیشر نقش پرنسس لیا را بر عهده داشت. لیا به همراه «لوک اسکای‌واکر» (مارک همیل) و «هان سولو» (هریسون فورد)، به نابودی اولین دث استار امپراطوری بزرگ کهکشان کمکی بزرگ کرد.

Carrie-Fisher-PrincessLeia-1

فیشر به همراه دیگر بازیگران جنگ ستارگان، چهره‌ای جدید از فیلم‌های بزرگ هالیوودی را معرفی کرد و سینمای علمی-تخیلی، روندی تازه به خود گرفت. پرنسس لیا هم‌چنین از اولین شخصیت‌های زن قدرتمند در سینمای علمی-تخیلی بود؛ چون فیلم‌ها تا آن زمان بیشتر زنان را به عنوان کسانی باید نجات داده شوند، به تصویر کشیده بودند.

فیشر چهار بار دیگر هم در مجمو‌عه‌ی جنگ ستارگان ایفای نقش کرده. او پس از اولین فیلم جنگ ستارگان، در فیلم‌های «امپراطوری بازمی‌گردد» و «بازگشت جدای» که به ترتیب در سال‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۸۳ اکران شده بودند، بازی کرد. فیشر سال گذشته هم در قسمت هفتم جنگ ستارگان یعنی «فورس بیدار می‌شود» بازی کرد. او هم‌چنین در قسمت هشتم این مجموعه که سال آینده اکران خواهد شد، حضور خواهد داشت. فیلم‌برداری قسمت هشتم به تازگی تمام شده است.

بازیگر نقش پرنسس لیا همچنین از فعالان مشکلات بیماران روانی بود. در سال ۲۰۱۰، فیشر در مصاحبه‌ای گفت که با اختلال دو قطبی (Bipolar disorder) دست و پنجه نرم می‌کند.

Carrie-Fisher-2

منبع: Polygon

‌‌‌‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. علی احمدی

    روهش شاد یادش بخیر قرار بود تو نسخه بعدی جنگ ستارگان ۲۰۱۷ هم باشه که از دنیا رفت

    1. شهاب

      آقا نمیبینی مگه؟ نوشته فیلم برداری قسمت هشتم تمام شده، یعنی تو اون فیلم هست

  2. رضا

    یادش بخیر ، خاطراتی داشتیم باهاشون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه