گوگل کیفیت تصاویر ماهواره‌ای خود را افزایش داده است

۵ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در حوزه تکنولوژی خیلی وقت‌ها اعداد بزرگتر نشان پیشرفت است. از عدد مربوط به ظرفیت باتری بگیر تا تعداد پیکسل، RAM و باقی مسائل. ظاهرا درباره ماهواره‌ها هم قضیه از همین قرار است.

شرکت گوگل کیفیت تصاویر ماهواره‌ای خود را ارتقا داده و برای ضبط این تصاویر به جای ماهواره Landsat 7 از ماهواره Landsat 8 استفاده خواهد کرد. البته موضوع فقط ماهواره‌هایی که از طریق آنها این تصاویر ثبت می‌شوند هم نیست. در واقع گوگل برای در اختیار قرار دادن تصاویر با کیفیت بهتر شیوه پردازش تصویر خود را هم تغییر داده است. این خبر برای همه کسانی که به شکل روزانه از Google Maps یا Google Earth استفاده می‌کنند خبر هیجان‌انگیزی است. این خبر یعنی قادر خواهیم بود تصاویری با کیفیت بهتر و بی نقص‌تر از سطح زمین ببینیم.

Google-Earth-New-York-City-Landsat-8-satellite-imagery

اقدام دیگر گوگل هم این بوده که از میان میلیون‌ها تصویر تصاویری را برگزیند که کمترین میزان ابر و بیشترین وضوح را داشته باشند.

برای رسیدن به کیفیت بالاتر، گوگل ۱۰۲۴ ترابایت داده را مورد بررسی قرار داده، یعنی چیزی حدود ۷۰۰ تریلیون پیکسل از تصاویر مختلف. به هر حال برای دیدن این تصاویر همین حالا هم می‌توانید از Google Earth یا Google Maps استفاده کنید و نگاهی به کیفیت آخرین تصاویر ماهواره‌های گوگل بیندازید.

منبع: AndroidAuthority

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar بهنام

    بهتر شدن تصاویر خیلی خوب است ولی یک سوال چرا گوگل تصاویر ایران رو آپدیت نمیکنه ممنونم اگه به سوالم پاسخ بدین????

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه