۱۴ ویژگی مورد انتظار از گوشی‌های پرچم‌دار سال ۲۰۱۹

۲۸ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه
پرچمداران 2019

با وجود اینکه در حال حاضر در اواسط سال میلادی به سر می‌بریم و هنوز گوشی‌های پر سروصدایی مانند گلکسی نوت ۹، گوگل پیکسل ۳ و شیائومی Mi Mix 3 معرفی نشده است، ولی باید بگوییم که انتظارات مربوط به پرچمداران ۲۰۱۹ بسیار هیجان‌انگیزتر هستند. در ادامه به ۱۴ ویژگی مورد انتظار از پرچمداران ۲۰۱۹ می‌پردازیم.

اینترنت ۵G

اینترنت 5G

هرچند اینترنت ۵G یک فناوری پیچیده محسوب می‌شود که برای بهره‌گیری از آن باید زیرساخت‌های مفصلی فراهم شود، ولی امیدواریم که برخی از پرچم‌داران ۲۰۱۹ حداقل از بخشی از قابلیت‌های مربوط به این فناوری بهره ببرند. با این کار، وقتی در یک یا دو سال بعدی این فناوری به‌طور کامل راه می‌افتد، مالک این گوشی‌ها هم تا حدی می‌توانند از امکانات آن بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: ۵ نکته که باید در مورد اینترنت ۵G بدانید

علاوه بر این، امیدواریم شرکت‌های مخابراتی قیمت طرح‌های اینترنت خود را کاهش دهند، زیرا هرچقدر هم این طرح‌ها پرسرعت‌تر و حجیم‌تر شوند، وقتی که قیمت بالایی داشته باشند، چندان جذاب نخواهند بود. در نهایت هم باید به یکی از قابلیت‌های اینترنت ۵G اشاره کنیم که به شرکت‌های مخابراتی اجازه می‌دهد در مکان‌های شلوغ و بدون هیچ‌گونه مشکلی به تمام کاربران سرویس دهند و این یعنی افراد حاضر در مکان‌های شلوغی مانند استادیوم‌ها به‌راحتی می‌توانند از اینترنت گوشی خود بهره ببرند.

بهبود محسوس کیفیت عکس‌ها

کیفیت عکس‌ها

هرچند فاصله‌ی بین گوشی‌های پرچم‌دار برندهای مختلف روزبه‌روز کمتر می‌شود، اما در مورد دوربین باید بگوییم که هنوز هم اختلاف زیادی بین آن‌ها دیده می‌شود. به‌عنوان مثال هرچند گوشی‌هایی مانند گلکسی اس ۹ و پیکسل ۲ دوربین‌های فوق‌العاده‌ای دارند، اما از طرفی دیگر دوربین گوشی‌هایی مانند وان‌پلاس ۶ و شیائومی Mi Mix 2 اصلا نتوانسته‌اند توجهات را جلب کنند.

شیائومی و اوپو برای بهبود این موضوع، در سال ۲۰۱۸ اقداماتی را انجام دادند اما امیدواریم دیگر شرکت‌ها هم به‌صورت جدی در راستای بهبود این بخش از گوشی‌ها قدم بردارند. زیرا کسی که بیش از ۸۰۰ دلار پول برای خرید یک گوشی می‌دهد، مطمئنا خواهان یک دوربین باکیفیت و فوق‌العاده است. بعد از گوشی موفق هواوی P20 Pro، امیدواریم شرکت‌های بیشتری به استفاده از دوربین‌های سه‌گانه یا دوربین‌های ۴۰ مگاپیکسلی روی بیاورند. علاوه بر این، با بهبود الگوریتم‌های پردازش تصویر، می‌توان کیفیت تصاویر نهایی را تا حد زیادی بهبود ببخشید.

افکت‌های نوآورانه‌تر برای دوربین

افکت‌های نوآورانه‌تر

کیفیت دوربین هرچقدر هم خوب باشد، فقدان افکت‌ها و حالت‌های نوآورانه منجر به سرخوردگی کاربر می‌شود. به همین خاطر امیدواریم در پرچمداران ۲۰۱۹ شاهد افکت‌های نوآورانه‌تری باشیم. هرچند امروزه در بسیاری از گوشی‌ها حالت‌هایی مانند زوم دو برابر و یا حالت پرتره تعبیه شده است، اما مثلا ال‌جی با ارائه‌ی حالت فیلم‌برداری با تنظیمات دستی و هواوی هم با ارائه‌ی حالت شب در این زمینه توانسته‌اند توجهات زیادی را جلب کنند.

در سال ۲۰۱۸، شرکت‌هایی مانند هواوی، شیائومی و اوپو از حالت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای تغییر تنظیمات عکس‌ها بهره گرفتند. امیدواریم در سال ۲۰۱۹ این تکنولوژی برای کارها و افکت‌های هیجان‌انگیزتری مورد استفاده قرار بگیرد.

بهبود کیفیت صدای بی‌سیم

بهبود کیفیت صدای بی‌سیم

هرچند هنوز هم بسیاری از کاربران طرفدار هدفون‌های سیمی هستند، اما دیگر باید با حذف جک هدفون کنار بیاییم. از آنجایی که استفاده از دانگل‌ها چندان ساده نیست و با دردسرهای زیادی همراه است، به همین خاطر کاملا واضح است که این صنعت از کاربران می‌خواهد به استفاده از هدفون‌های بی‌سیم روی بیاورند. به همین خاطر، انتظار داریم پرچمداران ۲۰۱۹ در مورد صدای بی‌سیم قادر به ارائه‌ی کیفیت بهتری باشند. استانداردهایی مانند AptX HD و LDAC که متعلق به سونی است، در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

بهره‌گیری از استاندارد بلوتوث ۵.۰

بلوتوث ۵.۰

با وجود اینکه اخیرا بسیاری از پرچم‌داران جدید از استاندارد بلوتوث ۵.۰ پشتیبانی می‌کنند، اما همچنان برخی از این گوشی‌های رده‌بالا از این استاندارد بهره نمی‌برند که از بین آن‌ها می‌توانیم به هواوی P20 اشاره کنیم. در هر صورت، باید بگوییم که پرچم‌داران باید از جدیدترین تکنولوژی‌ها و استانداردها بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: ۵ نکته‌ی مهمی که باید درباره‌ی بلوتوث ۵ بدانید

از جمله مزایای این استاندارد، سرعت بالاتر و وسیع‌تر بودن شعاع مفید آن است. حالا که گوشی‌ها به سمت حذف جک هدفون و بهره‌گیری از هدفون‌های بلوتوث حرکت می‌کنند، پس بهتر است شرکت‌ها ارتباط پرسرعت و بهتری را برای کاربران به ارمغان بیاورند.

شارژ بی‌سیم

شارژ بی‌سیم

با وجود اینکه در سال‌های گذشته گوشی‌های اندرویدی زیادی از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کردند، اما با توجه به روی آوردن اپل به سمت بهره‌گیری از این تکنولوژی، شاهد افزایش پشتیبانی از این مشخصه هستیم. به همین خاطر، امیدواریم تمام پرچمداران ۲۰۱۹ از این قابلیت بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: هر آنچه درباره شارژ بی سیم باید بدانید

اپل و سامسونگ برای شارژ بی‌سیم محصولات خود از استاندارد Qi استفاده می‌کنند و به همین دلیل امیدواریم باقی برندها هم به پشتیبانی از این استاندارد روی بیاورند. اگر باقی شرکت‌ها چنین کاری را انجام ندهند، نتیجه‌ی نهایی منجر به سردرگمی مشتریان می‌شود که به نفع هیچ‌یک از این شرکت‌ها نخواهد بود.

دوام بالاتر گوشی‌ها

دوام بالاتر گوشی‌ها

پنل پشتی شیشه‌ای استفاده از شارژ بی‌سیم را امکان‌پذیر می‌کند ولی از طرف دیگر دوام بدنه گوشی را کاهش می‌دهد. البته می‌توان از کیس محافظ هم استفاده کرد که استفاده از چنین کیس‌هایی ظاهر زیبای گوشی را مخفی می‌کند. در همین رابطه، انتظار داریم که پرچمداران ۲۰۱۹ با استفاده از تکنولوژی‌های جدید، پنل‌های شیشه‌ای بادوام‌تری را در گوشی‌های خود تعبیه کنند تا کاربران با خیال راحت و بدون نگران بتوانند از این گجت‌ها بهره ببرند.

در ضمن می‌توانیم به پنل‌های پلاستیکی هم اشاره کنیم که این جنس هم می‌تواند شارژ بی‌سیم را امکان‌پذیر کند. در هر صورت، امیدواریم پرچمداران ۲۰۱۹ با یک یا دو بار افتادن به زمین دچار آسیب جدی نشوند و حداقل طاقت چنین آسیب‌هایی را داشته باشند.

ضد آب بودن

ضد آب بودن

هرچند مشخصه ضد آب بودن دیگر یک ویژگی عادی محسوب می‌شود و بیشتر پرچمداران از آن بهره می‌برند، اما در این میان گوشی‌های گران‌قیمتی مانند وان‌پلاس ۶، گوشی P20 عادی و اوپو Find X فاقد این ویژگی هستند. نکته‌ی جالب توجه در مورد این گوشی‌ها این است که حتی از شارژ بی‌سیم هم پشتیبانی نمی‌کنند.

اگر یک گوشی از بدنه فلزی بهره ببرد یا طراحی نوآورانه‌ای داشته باشد، مانند مورد اوپو، می‌توان عدم بهره‌گیری از شارژ بی‌سیم یا ضد آب بودن را درک کرد، اما شرکت‌هایی مانند وان‌پلاس و هواوی برای این موضوع چه بهانه‌ای دارند؟

افزایش و بهبود کیفیت حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش

حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش

در حال حاضر، حسگرهای اثر انگشتی که در زیر صفحه‌نمایش‌ها تعبیه شده‌اند، دقت و سرعت حسگرهای اثر انگشت معمولی را ندارند. با این حال، امیدواریم با افزایش گوشی‌های مجهز به این تکنولوژی، شاهد بهبود عملکرد این مشخصه باشیم.

ویوو در مورد گوشی مفهومی Apex نشان داد که تبدیل بخش بزرگی از صفحه‌نمایش به حسگر اثر انگشت امکان‌پذیر است تا کار کاربران راحت‌تر شود. البته باید خاطرنشان کنیم که این شرکت برای گوشی‌های جدید خود به جای استفاده از سنسورهای Synaptic از سنسورهای Goodix استفاده کرده که این موضوع باعث شده منطقه مربوط به این حسگر کاهش یابد. با این حال، با توجه به گزارش‌های مختلف، می‌توانیم در مورد بهبود عملکرد این تکنولوژی امیدواری زیادی داشته باشیم.

کاربردهای بیشتر برای بریدگی صفحه‌نمایش

بریدگی صفحه‌نمایش

بریدگی صفحه‌نمایش یکی از تفرقه‌انگیزترین ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند جدید محسوب می‌شود که موافقان و مخالفان زیادی دارد. با توجه به روند فعلی، در مورد پرچمداران ۲۰۱۹ هم باید انتظار بهره‌گیری از بریدگی صفحه‌نمایش را داشته باشیم اما امیدواریم شرکت‌ها از این بریدگی‌ها تنها برای تعبیه اسپیکر مکالمه و دوربین سلفی استفاده نکنند. به‌عنوان مثال بهتر است سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی، دوربین سلفی دوگانه یا حتی یک اسپیکر جداگانه را در این بخش تعبیه کنند.

بیشتر بخوانید: بریدگی صفحه‌نمایش؛ چه کسی کپی کرد و چرا اپل برد؟

طبق نظرسنجی‌های انجام شده، بسیاری از کاربران، حاشیه‌ی باریک را به این بریدگی‌ها ترجیح می‌دهند اما آیا برندها به این خواست کاربران گوش خواهند داد؟ احتمالا نه. آیا آن‌ها کاربردهای خلاقانه‌تری را برای این مشخصه عملی خواهند کرد؟ باید صبر کنیم تا ببینیم.

باتری بهتر

باتری بهتر

انتظار داریم پرچمداران ۲۰۱۹ از باتری‌های بزرگ‌تری بهره ببرند. از آنجایی که برای باتری‌ها فضای محدودی وجود دارد، این موضوع در بسیاری از اوقات امکان‌پذیر نیست و به همین خاطر، امیدواریم با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید عمر باتری‌ها افزایش پیدا کند. سامسونگ از جمله شرکت‌هایی است که در چند سال گذشته توانسته کیفیت باتری‌های خود را بهبود ببخشد تا حدی که این باتری‌ها یک یا دو سال بعد از خرید هم می‌توانند کیفیت قابل قبولی را ارائه کنند. اگر باقی شرکت‌ها نمی‌خواهند از باتری‌های بزرگ‌تری استفاده کنند، امیدواریم کیفیت همان باتری‌های موجود خود را ارتقا ببخشند.

استفاده‌های بیشتر از تراشه‌های هوش مصنوعی

تراشه‌های هوش مصنوعی

هواوی با تعبیه تراشه هوش مصنوعی در گوشی‌های Mate 10 و P20 تأثیر زیادی در محبوبیت این تکنولوژی داشت و در سال ۲۰۱۸ هم شرکت‌های MediaTek و Arm هم به این ترند پیوستند. هرچند در حال حاضر این تراشه برای کارهایی مانند ترجمه و تشخیص منظره به کار گرفته می‌شود، اما هنوز شرکت‌ها نتوانسته‌اند بخش عمده‌ای از پتانسیل‌های این تکنولوژی را عملی کنند.

بیشتر بخوانید: تراشه‌های هوش مصنوعی در گوشی هوشمند چه می‌کنند؟

در سال ۲۰۱۹، امیدواریم این تراشه‌ها برای کارهای هیجان‌انگیزتری مانند قابلیت‌های بیشتر دستیار دیجیتالی در حالت آفلاین، افکت‌های جذاب‌تر برای دوربین، رونوشت از گفته‌ها و بهبود عملکرد کلی گوشی به کار گرفته شوند.

پشتیبانی بهتر در مورد نصب کاستوم رام‌ها

کاستوم رام‌ها

کمپانی هواوی، در ماه مه اعلام کرد که دیگر اجازه آنلاک کردن بوت‌لودر را برای گوشی‌های خود صادر نمی‌کند. برای نصب کاستوم رام‌ها و اعمال انواع و اقسام تغییرات، آنلاک کردن بوت‌لودر یک اقدام ضروری محسوب می‌شود.

امیدواریم هواوی در مورد پرچمداران ۲۰۱۹ خود از این تصمیم عقب‌نشینی کند و امیدواریم باقی شرکت‌ها هم از چنین کاری پشتیبانی کنند. زیرا وقتی سن و سال گوشی‌ها افزایش می‌یابد و شرکت‌ها دیگر از آن‌ها پشتیبانی نمی‌کنند، با نصب کاستوم رام‌ها می‌توان به آن‌ها حیات دوباره‌ای بخشید.

تسریع به‌روزرسانی‌ها

تسریع به‌روزرسانی‌ها

کاربران اندرویدی خواستار این ویژگی هستند اما همچنان پرچمداران اندرویدی از این مشخصه بهره نمی‌برند. گوگل با پروژه Treble می‌خواهد این موضوع را حل کند و به‌روزرسانی‌ها را سریع‌تر به دست کاربران اندرویدی برساند. با این حال در نهایت این سازندگان گوشی‌ها هستند که باید این نسخه‌ها را عرضه کنند و بدون همکاری همه‌جانبه آن‌ها، این تسریع در فرایند به‌روزرسانی امکان‌پذیر نخواهد شد.

در این مقاله به ۱۴ تا از مهم‌ترین انتظارات ما از پرچمداران ۲۰۱۹ پرداختیم. به نظر شما این گوشی‌ها باید از چه ویژگی‌هایی بهره ببرند؟ در بخش کامنت‌ها نظرات خود را با ما و دیگران در میان بگذارید.

منبع: Android Authority

دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar ایمان

    با سلام وقتی گوشی با این قیمت رو به افزایش داره توی بعضی از فروشگاه های کشور به فروش میرسه شما ویژگی های مورد انتظار پرچمداران سال ۲۰۲۰ رو هم مورد بررسی قرار بده چه فایده مگه کسی می تونه بخره؟!؟!؟!؟! تازه اگه وارد کشور بشه و بعدشم توسط بعضی شرکت ها چند برابر قیمت به دست مشتری میرسه!!! آقای نویسنده اونجا قشنگه که شما نوشتید “علاوه بر این، امیدواریم شرکت‌های مخابراتی قیمت طرح‌های اینترنت خود را کاهش دهند، زیرا هرچقدر هم این طرح‌ها پرسرعت‌تر و حجیم‌تر شوند، وقتی که قیمت بالایی داشته باشند، چندان جذاب نخواهند بود” اما به اینکه گوشی ها با چند برابر قیمت واقعی به فروش می رسن هیچ دقتی نشده البته جای این بحث در اینجا نیست چون “چندان جذاب نخواهد بود”…. اصلا چرا راه دور بریم من منتظر چند مدل از گوشی های پرچمدار بودم که توی همین دیجیکالا نوشته شد به زودی و الحمدلله بعد گذشت چند سال هنوز به زودی هستن… یه پیشنهاد به عنوان یه مشتری به دیجیکالا دارم و اون اینه که کلا بخش تلفن همراه رو از سایت حذف کنید… یا علی

  2. Avatar shahabmp

    به نظر من یکی از مورد انتظار ترین موارد تو سال ۲۰۱۹ نزدیکتر شدن بیش از پیش گوشی های میان رده به بالا رده ها و پرچمدارهاست، حتی خیلی مورد انتظار تر از تمام موارد بالا

  3. Avatar پژمان

    عرض کنم در کشور ما که طرح ریجستری هست و نمیشه گوشی قاچاق خرید و شرکت ها هم احتکار میکنند
    پس نتیجه جذاب مساوی است با نبود پرچمدار !
    من مدت هاست که میبینم هیچ فروشگاهی گوشی پرچمدار نمیفروشه معتبر ترینش دیجی
    اگرم کسی بفروشه قطعا به قیمت ارز ازاده که بیشتری ها توان خرید ندارن یا خریدش نامعقوله

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه