قیمت مدل بنزینی تویوتا توندرا ۲۰۲۲ از ۳۶ هزار دلار شروع می‌شود

۱۶ آبان ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
تویوتا توندرا 2022

پس از رونمایی از نسخه‌ی کاملا جدید تویوتا توندرا در نیمه‌ی سپتامبر امسال (اوایل مهر)، تویوتا اکنون جزئیات قیمت پیکاپ اصلاح‌شده و قدرتمند خود را در نسخه‌ی ۲۰۲۲ اعلام کرد.

عددها برای «توندرا ۲۰۲۲» (Tondra 2022) به‌عنوان رقیب «فورد اف-۱۵۰» (Ford F-150) از ۳۵ هزار و ۹۵۰ دلار بدون احتساب ۱۶۵۰ دلار هزینه‌ی تحویل آغاز می‌شود و بنابراین ۱۹۲۵ دلار از مدل فعلی گران‌تر تمام می‌شود. با توجه به تغییر به یک پلتفرم کاملا جدید، موتور توربوشارژر دوقلو و استفاده از سیستم تعلیق چندپیوندی در عقب، انتظار این افزایش قیمت می‌رفت.

تویوتا توندرا 2022

برای مدل‌های کاملا بنزینی خودرو بازدهی مصرف سوخت افزایش یافته و در نسخه‌ی ۴×۲ به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۱٫۷۶ لیتر می‌سوزاند و در پیکربندی ۴×۴ این عدد به ۱۲٫۳۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد که هر دو نشان‌دهنده‌ی کارایی بهتر در سیکل ترکیبی هستند. میزان مصرف سوخت نسخه‌های هیبریدی هم که انتظار می‌رود بسیار کمتر باشد، در آینده اعلام خواهد شد. فهرست کامل قیمت مدل‌های بنزینی توندرا به شرح زیر است.

قیمت مدل بنزینی تویوتا توندرا 2022

پیش از قیمت‌گذاری نسخه‌های ترکیبی الکتریکی، باید اشاره کرد که گران‌ترین مدل بنزینی ۶۱ هزار و ۲۰ دلار هزینه خواهد داشت و این میزان بدون درنظر گرفتن هزینه‌های آپشن‌های خودرو و تحویل در مقصد است. این قیمت بالا به «نسخه‌ی ۱۹۷۴ کرومکس» (۱۷۹۴ Edition CrewMax) با کف پوش عقب ۲ متری است اما قطعا حداکثر هزینه برای بهترین نسخه‌ی توندرا بیش از این خواهد بود.

تویوتا توندرا 2022
تویوتا توندرا 2022
تویوتا توندرا 2022
تویوتا توندرا 2022
کابین داخلی تویوتا توندرا 2022
کابین داخلی تویوتا توندرا 2022
کابین داخلی تویوتا توندرا 2022
کابین داخلی تویوتا توندرا 2022

انتظار می‌رود که تیپ لوکس‌تر که احتمالا با نام «کپ‌استون» (Capstone) معرفی شود، در سال ۲۰۲۲ عرضه و به‌عنوان رقیب فورد F-150 Limited مطرح شود. این خودرو ماه گذشته با پیشرانه‌ی هیبریدی و انبوهی از زبان طراحی کرومی، در کارخانه‌ی تگزاس تویوتا موتور (TMMTX) در سان آنتونیو مشاهده شد. یک مدل بالقوه با پیشرانه‌ی جدید «آی-فورس مکس» (i-Force Max) می‌تواند تقریبا ۷۰ هزار دلار قیمت داشته باشد و همه‌ی گزینه‌های اختیاری توندرا را شامل شود.

نسل سوم توندرا تا پیش از پایان سال ۲۰۲۱ میلادی در نمایندگی‌های تویوتا عرضه خواهد شد و به‌زودی باشد شاهد عرضه‌ی برادر شاسی‌بلند آن یعنی تویوتا «سکویا» (Sequoia) هم باشیم.

تویوتا توندرا 2022

وانت کوچک‌تر و متعلق به نسل بعدی «تاکوما» (Tacoma) هم که نمونه‌ی آزمایشی آن ماه گذشته برای نخستین بار دیده شد، می‌تواند طی دو سال آینده برای فروش عرضه شود. بر اساس شایعه‌ها نسخه‌ی بازسازی شده‌ی این پیکاپ سایز متوسط دوقلوی مدل جهانی «هایلوکس» (Hilux) خواهد بود که تویوتا در خارج از آمریکا به فروش می‌رساند.

عکس‌ها: تویوتا توندرا ۲۰۲۲
Credit: Toyota

منبع: Motor1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه