خالق Dead or Alive هم بازی‌های مبتنی بر NFT خواهد ساخت

۲۲ تیر ۱۴۰۱ | ۱۵:۱۱ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
tomonobu itagaki

تومونوبو ایتاگاکی (Tomonobu Itagaki) طراح بازی معروف ژاپنی است که احتمالاً بیش از همه به خاطر خلق سری بازی Dead or Alive و همچنین ریبوت (بازنگری) بازی نینجا تئوری شناخته می‌شود، اخیراً استودیو جدید خود را با نام استودیو «ایپکس گیم» (Apex Game Studios) معرفی کرده است که قرار است در حال حاضر یک بازی نقش‌آفرینی آنلاین کلان (MMORPG) مبتنی بر NFT را با نام‌ Warrior برای موبایل و کامپیوترهای شخصی توسعه می‌دهد.

ایتاگاکی این خبر را در حساب رسمی خود در توییتر بیان کرد و توضیح داد که استودیو ایپکس گیم برای توسعه‌ی بازی‌های وب ۳.۰ تراز اول باکیفیت و تعاملی اختصاص داده شده است. وب ۳.۰ اصطلاحی است که فناوری‌هایی (که اغلب بحث‌برانگیز هستند) مانند بلاک‌چین و NFT را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: خالق نینجا گایدن استودیوی بازی‌سازی جدیدی تاسیس کرد

اولین پروژه‌ی استودیو ایپکس گیم یک بازی نقش‌آفرینی آنلاین کلان خواهد بود که Warrior نام دارد و قرار است با موتور بازی‌سازی آنریل انجین توسعه داده شود. این بازی برای انتشار در سه‌ماهه‌ی اول سال آینده در نظر گرفته شده است. متأسفانه، در حال حاضر جزئیات زیادی از بازی منتشر نشده است و وب‌سایت رسمی آن عمدتاً به جزئیات اقتصادی پیاده‌سازی NFT در هسته Warrior پرداخته است.

با این حال، وعده «رقابت، نبرد و اکتشاف» در کنار صحبت درباره‌ی بیش از ۱۰۰ نوع هیولا (معروف به Mob Servants) وجود دارد که می‌توانند برای کمک در طول جنگ احضار شوند. همچنین یک سیستم خاص برای مبادله و تجارت تعیین شده که به بازیکنان اجازه می‌دهد تقریباً تمام دارایی‌ها را از طریق توکن‌هایی به نام Warrior Diamond Tokens دادوستد کنند.

warrior nft game

پس از انتشار Warrior در اوایل سال آینده، Apex Games طبق نقشه‌‌ی ‌راه توسعه رسمی خود، به‌تدریج گیم‌پلی بازیکن در مقابل محیط (PVE) و بازیکن در مقابل بازیکن (PVP) جدیدی را برای بهبود تجربه بازی، گردش و توانمندسازی توکن آن راه‌اندازی خواهد کرد. به‌روزرسانی‌های بعدی به‌تدریج یک چارچوب چند زنجیره‌ای را برای افزایش نفوذ و نقدینگی دارایی‌های موجود در Warrior پیاده‌سازی می‌کند و به‌تدریج گیم‌پلی بهبود و گسترش می‌دهد تا این بازی را به یک پروژه باکیفیت تبدیل کند که هم سرگرم‌کننده و هم سرمایه محور است و می‌تواند در بلندمدت در رقابت چنین بازی‌هایی پایدار بماند.

در بخشی از بیانیه‌ای که ایتاگاکی منتشر کرده است، او بیان کرده که استودیو ایپکس گیم علاوه بر توسعه‌ی بازی‌‌های مبتنی بر بلاک‌چین و ان‌اف‌تی به توسعه‌ی بازی‌های مبتنی بر متاورس هم علاقه‌مند است.

ایتاگاکی در سال ۲۰۰۸ از تکمو (Tecmo) جدا شد و از آن زمان به بعد در سال ۲۰۱۵ بازی Devil’s Third را برای کنسول Wii U منتشر کرد که با بازخوردهای بسیار بدی مواجه شد. او در سال گذشته اعلام کرده بود که استودیو جدیدی را تأسیس کرده است اما در آن زمان او توضیح داده بود که می‌خواهد روی تدریس تمرکز کند اما اکنون او دوباره می‌خواهد به ساخت بازی‌های ویدئویی بازگردد و برای همین کار یک شرکت تأسیس کرده است. اگرچه شاید پروژه‌ای که او در دست توسعه دارد، پروژه‌ای نباشد که بازیکنان انتظار آن را داشتند.

منبع: Eurogamer

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه