بهترین زمان برای خریدن آیفون

۲۲ خرداد ۱۴۰۲
نویسنده مجید نوردوست، محسن چینه‌کش
گوینده مجید نوردوست، محسن چینه‌کش
زمان 11:23
حجم فایل 8 مگابایت

یکی از دغدغه‌های کاربران ایرانی در زمان کار با گوشی‌های آیفون و حتی تبلت‌های آیپد نبود صفحه‌کلید فارسی بود. اپل هیچ‌وقت در سیستم عامل iOS زبان فارسی را رسما پشتیبانی نمی‌کرد. اتفاقی که باعث شده بود کاربران ایرانی یا به سمت استفاده از صفحه کلید عربی بروند یا از صفحه کلید‌های فارسی غیر رسمی استفاده کنند.

حالا خبر خوب اینجاست که اپل در چهارمین نسخه آزمایشی iOS 11 صفحه‌کلید فارسی را رسما به گوشی و تبلت‌هایش اضافه کرده است. حتی منطقه ایران هم به این سیستم عامل اضافه شده تا بتوانید از ویژگی‌هایی مثل تایید دو مرحله‌ای استفاده کنید.

همین ویژگی می‌تواند خیلی از کاربرانی را که دوست نداشتند آیفون بخرند، به خرید این گوشی تشویق کنند. در این پادکست به این موضوع پرداخته‌ایم و درباره اضافه شدن صفحه کلید فارسی به iOS 11 صحبت کردیم.

علاقه‌مندان به محتوای ویدیویی هم می‌توانند نسخه ویدیوکست گپ‌وگفت‌مان را در زیر مشاهده کنند.

 

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Avatar farhad2

    اگر اپل این کار کرده، یعنی اپل دارد به صورت رسمی به بازار ایران فکر می‌کند. این می‌تواند شاید به خاطر طرح ریجستر ایران باشد و یا به خاطر فعالیت خیلی خوب نمایندگی ساموسنگ و الجی در ایران باشد که هر روز بازار را برای امپراطیور خودکام اپل کم می‌کند.
    البته باید متذکر بشم که اپل با معرفی iphone se بلخر پا به بازار نسخه میان رده گذاشته است و بازار چنین گوشی‌های بیشتر کشور‌های در حال توسعه‌ی مثل ایران و هند است و همچنین با توجه سرمایگذاری عظیم اپل در هند برای ساخت ایفون هاش ، می‌توانیم این احتمال را بدهیم که اپل به فروش بیشتر در بازار ایران با کاهش هزینه‌ها و پشتیبانی بهتر فکر می‌کند ( توجه کنید سرمایگذاری اپل در هند به دلیل این بود که قیمت گوشی‌هاش بتواند در اون کشور کاهش بدهد) .
    من به عنوان یک ایرانی و یک فردی که عاشق محصولات اپل امیدوارم که این امر به سمت محقق شدن پیش برد و این برند امریکای خدماتی مشابه با سایر کشور‌های تحت پوشش‌اش برای ما هم ایجاد کند.

  2. Avatar امین

    دستتون درد نکنه خیلی خبر خوبی بود. فقط دو تا سؤال: ۱. آیا iTunes و App Store هم ناحیه ایران رو پشتیبانی خواهند کرد؟ یعنی مثلاً دیگه میتونیم نرم افزارامون رو به ریال بخریم یا Apple ID ایرانی داشته باشیم؟ ۲. من خودم الان سال هاست با مک بوک و آیفون کار می کنما، اما به نظرم آدم نباید به بقیه بگه کسایی که برای نخریدن آیفون «بهونه» داشتن! اینطور نیست که مردم «باید» محصولات اپل میخریدن، حالا دارن کار غلطشونو «توجیه» می کنن! هرکی با یه چیزی راحت تره دیگه!

  3. Avatar رضوان

    ممنون از پادکست خوبتون، به نظرم یه کم راجع به آیفون تعصبی برخورد میکنید، وگرنه چه لزومی داره اینقد منتظر قابلیت های کهنه اندروید در آی او اس باشیم، همون اندروید میگیریم، مگه چی کم داره، جناب چینه کش عزیز برای شما یه پیشنهاد دارم، بنده چندین سال عکاس موبایلی هستم، و به نظرم یه گوگل پیکسل بگیرید تا با کیفیت بهتر عکاسی کنید، تمام تنظیمات دستی هم داره، برای گوشی هایی که قابلیت های تنظیم دستی نداره اکثرا نرم افزار freeDCam بسیار عالی عمل میکنه و تمام تنظیمات رو پشتیبانی میکنه که پیشنهاد میکنم بررسیش کنید.
    هیچ وقت لذت استفاده نامحدود با گوشی اندرویدی رو با استفاده با محدودیت فراوان آی او اس مقایسه نکنید.

  4. Avatar فرهاد

    من از pre release ios 11 استفاده میکنم همچنین با شماره آمریکایی از two step verification و icloud keychain استفاده میکنم در این نسخه کیبورد فارسی و تایپ با یه دست اضافه شده ولی نمیتوان شماره ی ایران رو در هیچ کجا وارد کرد.
    در رابطه با دوربین هم به اپلیکیشن اصلی دوربین در جاهایی که کنتراست کمی وجود داره فوکوس خودکار بهبود یافته و همچنین عکاسی و فیلم برداری با فشرده سازی بیشتری صورت میگیرد.
    با احترام

  5. Avatar josef76

    پادکست دوربین رو حتما قرار بدین.به شدت منتظرشم.راسته که میگن ois رو در اختیار لنز دوم هم قرار میده ios 11 .

    1. محسن چینه‌کش محسن چینه‌کش

      سلام دوست عزیز. ois یه قابلیت سخت‌افزاریه و با به‌روزرسانی نرم‌افزاری نمی‌شه به دوربین دوم اضافه بشه. ولی نکته مهمی که در موردش یک مقاله کامل با عنوان «اپل عکاسی موبایل را در سال ۲۰۱۷ چگونه می‌بیند؟» هم منتشر کردیم اینه که در iOS 11 دسترسی اپ‌ها به اطلاعات عمق حاصل از دوربین دوتایی ممکن می‌شه و اینجوری احتمالا می‌تونیم منتظر اپلیکیشن‌های عکاسی (یا حتی غیر عکاسی) جالبی باشیم که از دوربین دوتایی آیفون به شیوه‌های مختلفی استفاده خواهند کرد.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه