گفتگو با مدیر سایت ویدوآل؛ هفت‌خوان شروع یک استارتاپ علمی

۲۲ خرداد ۱۴۰۲
نویسنده افشین ذریه
گوینده مهدی مومن‌زاده
زمان 21:44
حجم فایل 15 مگابایت

ویدوآل از آن پدیده‌هایی است که می‌توانیم اسمش را «استارتاپ علمی» بگذاریم. راه‌انداختن یک استارتاپ جدید مشکلات زیادی دارد، با این حال سختی‌های شروع یک استارتاپ علمی چند برابر است. افشین ذریه یکی از کسانی است که چنین کاری کرده و مدیریت سایتی به نام ویدوآل را به عهده دارد. گروهی که کارشان ساخت ویدیوهای آموزشی و در کل نشر دانش در حوزه‌ی عمومی و تخصصی است. آقای ذریه از ویدوآل می‌گوید و از همه‌ی مشکلاتی که بر سر راه این نوع خاص از استارتاپ‌ها وجود دارد. شنونده‌ی گفتگوی ما باشید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۲ دیدگاه
  1. حسین

    جناب مرحوم ذریه یک فرد بسیار تلاشگر که در حوزه فناوری اطلاعات به ویژه در مباحث آموزشی جزو اولین ها بودن و زمانی با سایت استاد بوک یک جهش عظیم در حوزه آموزش مجازی ایشون برداشتند در زمانی که به آن صورت آموزش به سبک نبود . روحشون شاد و یادشون گرامی . خبر فوت ایشون بسیار غم انگیز بود اما حرکتی که ایشون انجام دادند اگر تیمشون ادامه دهند بسیار تاثیر گزار و ماندگار خواهد بود . روحشون شاد

  2. حامد

    با سلام
    جناب آقای مهندس ذریه استاد بی نظیر که من بسیاری از دانشی که بدست آوردم رو مدیون ایشون هستم.
    متاسفانه چند روز پیش به رحمت خدا رفتند.
    اگر امکانش هست برای قدردانی از تمام زحماتی که کشیده اند یک ویدیو تهیه نمایید.
    روحشون شاد و یادشان گرامی باد.

  3. عباس

    ممنون ازتون. خیلی مایل بودم آقای ذریه بیشتر از خودش بگه.

  4. حمیدرضا

    با سلام
    واقعا ویدیوهای با محتوای باکیفیت روی ویدوآل قرار داره؛ بالاخص در حوزه های علمی و فلسفی و ویویوهایی که ترجمه های کارهای TED Ed هست به شکل بسیار مناسبی ترجمه و دوبله شده.
    خسته نباشند
    تصور می کنم اگر بتوانند در قالب اپلیکیشن هم ظاهر شوندف دسترسی سریعتر و راحت تری برای کاربران و علاقمندان ایجار می شود.

  5. at.benyamin

    با سلام و خسته نباشید! تشکر از دیجی کالا مگ به خاطر این اینترویو با اقای ذریه که به نظرم نیازش احساس میشد. گروه اموزشی ویدوال میتونم بگم از نظر من، فوق العاده هست! هرچقدر هم درود بفرستم، بازم کفایت نمیکنه! همه اون چیزی که توی ذهنم بود رو دارم میبینم که داره محقق میشه! چه هدفی بالاتر از فرهنگ سازی و بالابردن سطح دانش مردم وجود داره؟! افشین ذریه، نمونه یه انسان فرهیخته هست که اهداف مقدس بزرگی داره و من امیدوارم نتیجه اش رو ببینه… با سپاس!

  6. حسین کلایی

    استاد ذریه یک نابقه در این عرصه است که به واقعیت خود را وقف ارتقای دانش جامعه کرده. از ایشون سپاسگذارم.

  7. رنجبران

    سلام
    بابت این مصاحبه خوب شخصا تشکر میکنم
    آقای ذریه واقعا کارشون درسته

    موفق باشید

    رنجبران

  8. اشکان

    سلام
    ممنون از زحمتی که میکشین
    یه سوال برای من پیش اومده…آقای ذریه گفتن که ویدوال از طریق اسپانسر و یک سری فعالیت های مالی که کاربر نمیبینه تعمین بودجه میشه…ینی در واقع میتونیم ویدوال رو یک سایت غیر درامد زا(اگر قصد تبلیغ در سایتشون رو هم نداشته باشن) با هدف اموزش عمومی رایگان در نظر بگیریم؟اسپانسرها با چه انگیزه ای با ویدوال همکاری میکنن؟

    1. افشین ذریه

      سلام آقا اشکان، ویدوآل مدل کسب و کار متفاوتی داره، توضیح همه موارد در این مکان میسر نیست ولی نمیخوام سوال شما بدون جواب بمونه، خلاصه‌ای از این مدل رو بهتون توضیح می‌دم، ویدوآل با ارائه خدماتی نظیر تولید محتوا برای موسسات و شرکت‌های مختلف، راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی مرتبط با فعالیت‌های علمی/فرهنگی/…، اطلاع‌رسانی‌هایی نظیر ترک سیگار ، محیط زیست و در نهایت حمایت اسپانسری که به اهداف ویدوآل اعتقاد داره، نیازهای مالی مجموعه رو تامین می‌کنه و به حیات خود در این مسیر ادامه می‌ده!

  9. احسان مکرمی

    یکی از افتخارات زندگی من آشنایی با همچین شخصی (افشین ذریه) است.

  10. محسن

    به نظر من کسانی که دانش رو در جامعه گسترش میدن و تاریکی و نادانی رو پس میزنن، از ارزشمندترین افراد جامعه هستن. مثل جناب کارل ساگان.
    من از طرف خودم به آقای ذریه اطمینان خاطر میدم که این کار بزرگشون خیلی مفید بوده.نمیتونم لذتی رو که با دیدن کارتون داشتم کاملا توصیف کنم! خودم و تعداد زیادی از دوستانم از ویدئو ها و مقالات ویدوآل بهره بردیم. دمتون گرم. واقعا دمتون گرم!

  11. omid

    دیجیکالا مگ و ویدوآل درود برشما…
    ممنونم که در راه ارتقای فرهنگ کشورمون تلاش میکنید.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه