چرا طرفداران ژانر سولزلایک باید منتظر بازی جدید سازندگان Ori باشند؟

۱۵ فروردین ۱۴۰۳ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
بازی No Rest For The Wicked

هنگامی که «مون استودیوز» (Moon Studios)، توسعه‌دهندگان Ori And The Blind Forest و دنباله‌ی آن، اعلام کردند که بازی بعدی آن‌ها یک اکشن نقش‌آفرینی آنلاین با نمایی بالا به پایین خواهد بود، بسیاری از تصمیم استودیو شگفت‌زده شدند. این بازی با عنوان No Rest For The Wicked تفاوت‌های زیادی با آثار قبلی استودیو داشت و ظاهرا عناصری را از ژانر سولزلایک وام گرفته بود.

داستان بازی در سال ۸۴۱ میلادی پس از مرگ شاه هارول رخ می‌دهد. شاهزاده ای جوان و بی تجربه به نام مگنوس به تاج و تخت می‌رسد، اما پادشاهی با طاعون وحشتناکی که به نام Pestilence شناخته شده درگیر می‌شود. شما به عنوان عضوی از یک گروه جنگجویان مقدس و باستانی به نام سریم (Cerim وظیفه‌ی مبارزه با طاعون را بر عهده می‌گیرید.

این طاعونی که باید جلوی آن را بگیرید، به قول مگنوس، مردم محلی را به چیزهایی عجیب و غریب تبدیل کرده، اما اساسا آن‌ها را به نوعی زامبی و هیولاهای وحشتناک تبدیل می‌کند. جلوه‌های بصری نقاشی مانند بازی نیز بسیار زیبا هستند. مدل‌های شخصیت‌ها هم در صحنه‌های سینمایی و هم در اکشن درون بازی، حالتی واقع‌گرایانه دارند. این یک اثر فوق‌العاده و یک گام واضح و رو به جلو در جاه‌طلبی‌های مون استودیوز است.

بازی No Rest For The Wicked

حدود ۹۰ دقیقه از بازی در اختیار برخی قرار داده شده و از ابتدای بازی تا لحظه‌ای قبل از رسیدن به دروازه‌های Sacrament را پوشش می‌دهد. در این لجظات ابتدایی بازی، بازیکن از سواحل طوفانی از طریق یک انبار متروکه، یک جنگل سرسبز و مناطق دیگر عبور کرده و با اولین باس بازی با نام Warrick The Torn روبرو می‌شود. این باس با اینکه چالش‌برانگیز است اما نسبت به باس‌های سری سولز راحت‌تر محسوب می‌شود.

همانطور که مون استودیوز نیز بیان کرده، No Rest for the Wicked یک اثر سریع مانند دیابلو ۴ نیست . در عوض به سری دارک سولز بسیار نزدیکتر است. شما برای زنده ماندن در هر نبرد، باید زمان‌بندی حملات، پری‌ها و جاخالی دادن‌ها را درست انجام دهید. محل شروع بازی در کنار ساحل و باران مداوم و شاخ و برگ‌های پر سر وصدا، بازی را شبیه یک داستان با محوریت دزدان دریایی می‌کند. این موضوع از نظر بصری چیز خوبی است، زیرا به دنیای بازی شخصیت می‌بخشد و باعث می‌شود دائما احساس زنده بودن کند.

بازی No Rest For The Wicked

گیم‌پلی بازی مانند اکثر آثار نقش‌آفرینی شروع می‌شود و تلاش خواهید کرد که شکستن هر بشکه و کشتن هر خرچنگ بی‌اهمیت اندکی نسبت به شرایط اولیه‌ی خود بهبود پیدا کنید. در حالی که این حیوانات موذی اولیه هیچ تهدیدی ندارند، شما به زودی با دشمنانی به نام The Risen آشنا خواهید شد که در نوع خود چالش‌برانگیز هستند. اینجا جایی است که درس‌های شما شروع می‌شود. شما باید در حملات و به طور کلی حرکات خود بسیار بسیار آگاه باشید، زیرا یک حرکت اشتباه می‌تواند شما را به قتل برساند. جمع‌آوری مواد اولیه و پختن وعده‌های غذایی سالم در آتش سوزی‌های مختلف برای زنده ماندن در نبرد با چندین دشمن بسیار مهم است. مدیریت استقامت در نبرد نیز بسیار حیاتی است، زیرا جاخالی دادن بیش از حد باعث می‌شود نتوانید حرکت یا حمله کنید.

با این حال خبر خوب این است که کشتن دشمنان فوق‌العاده رضایت‌بخش و پاداش‌دهنده است. البته اگر بمیرید، در نزدیک‌ترین نقطه Cerim Whisper، با بازیابی سلامتی خود و با دشمنان مرده و زخمی‌ای که همچنان در همان شرایط هستند، شروع می‌کنید. هرچند مقاومت سلاح شما بازیابی نخواهد شد. این یکی از تفاوت‌های بازی با سری سولز است. در این میان زمانی که نقاط Cerim Whisper را فعال کنید، سلامتی شما پر خواهد شد. در این میان NPC‌هایی وجود دارند که باید با آن‌ها صحبت کنید و مغازه‌دارانی که با آن‌ها تجارت کنید.

بازی No Rest For The Wicked

همچنین یک نوار فوکوس وجود دارد که باید در نظر بگیرید. این نوار در سمت چپ بالای صفحه قرار دارد و با نگه داشتن تریگر دسته، در سمت راست و فشار دادن یکی از دکمه‌های روی کنترلر، از آن می‌توان برای انجام حملات خاصی به نام Runes استفاده کرد که مانند ضربات معمولی استقامت را مصرف نمی‌کنند. به طور طبیعی، ممکن است در شروع بازی فقط برای یک یا دو حرکت فوکوس کافی داشته باشید و تنها راه برای بازیابی آن خارج از آیتم‌های شفابخش این است که حملات دریافتی را با فشار دادن تریگر سمت چپ پری کنید.

مسلما مدتی طول کشید تا به آهنگ حرکت و حمله عادت کنید. برای مثال، هر دو حرکت جاخالی دادن و دویدن با یک دکمه انجام می‌شود. در واقع اولی با نگه داشتن آن و دومی با دو بار ضربه زدن به آن انجام می‌شود که شاید مبهم به نظر برسد. از طرفی چیزی که شاید برخی را ناامید کند این است که غلط خوردن لزوما کار مورد اعتمادی نیست و بسته به مقدار وسایلی که حمل می‌کنید، از یک گام سریع به یک تلو تلو خوردن آهسته تبدیل می‌شود. هرچند شما می‌توانید امتیازاتی را برای بالا بردن میزان تحمل وزن خود خرج کنید، اما به ندرت پیش می‌آید که تجهیزات زیادی به همراه داشته باشید. از طرفی هنگامی که سطح خود را بالا می‌برید، امتیازات مهارت برای استفاده خواهید داشت. هر آیتم نیز به وضوح نشان می‌دهد که آیا نسبت به آنچه در حال حاضر دارید، بهتر است یا خیر.

بازی No Rest For The Wicked

حرکت در جهان بازی نیز جذاب به نظر می‌رسد. شما می‌توانید از دیوار‌های پوشیده از درختان بالا و پایین بروید، از نردبان‌ها بالا بروید و از روی تخته‌های باریکی که به اسرار مختلفی منتهی می‌شوند، حرکت کنید. در همین حال، یک نقشه‌ی مفید به شما کمک می‌کند تا به هدف بعدی بروید، در حالی که به راحتی به شما نشان می‌دهد که چگونه به طور کامل هر منطقه را از نظر آیتم کاوش کرده‌اید. مسیرها نیز روی یکدیگر قرار می‌گیرند و اگرچه هرگز به اندازه یک میانبر سری سولز کاربردی نیستند اما این بدان معنا نیست که این اتفاق در مکان‌های بعدی No Rest For The Wicked رخ نخواهد داد چرا که مورد ذکر شده از بخش آموزشی ابتدایی بازی بوده که برای رساندن شما به منطقه‌ی اصلی بازی طراحی شده است.

در مجموع، یک ساعت و نیم اول No Rest for the Wicked رضایت‌بخش به نظر می‌رسد و بازیکنان به خصوص آن‌هایی که به ژانر سولزلایک عللاقه‌مند هستند، بهتر است منتظر عرضه‌ی بازی در آینده روی پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری ایکس/اس و رایانه‌های شخصی باشند. البته بازی به صورت دسترسی زودهنگام در ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین) روی رایانه‌های شخصی در دسترس قرار خواهد گرفت.

منبع: Rock Paper Shotgun

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه