رکوردشکنی‌های بازی تاج و تخت به پایان رسید

۲۲ خرداد ۱۴۰۲

برندگان هفتاد و یکمین دوره جوایز امی اعلام شد و «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) برای چهارمین‌بار عنوان بهترین سریال درام را از آن خود کرد تا کار خود را در فصل هشتم با جوایز امی ۲۰۱۹ به پایان ببرد. همچنین چهار جایزه از جمله جایزه بهترین کمدی به مجموعه تلویزیونی «فلیبگ» (Fleabag) رسید.

امسال سریال‌های «بازی تاج و تخت» و «خانم میزل شگفت‌انگیز» رکورددار بیشترین نامزدی‌ها در بخش بهترین سریال درام و کمدی بودند.

در کنار «بازی تاج و تخت» البته در بخش درام چهار سریال قوی دیگر هم حضور داشتند. شبکه‌ی HBO با دو سریال «بازی تاج و تخت» و «جانشینی» (Succession) در بخش درام توانسته بود امسال نام خودش را به عنوان موفق‌ترین شبکه ثبت کند. البته که رقیب قدرتمندی مثل شبکه‌ی نت‌فلیکس هم داشت که این شبکه هم با دو سریال درام در میان نامزدهای بهترین سریال حضور داشت.

با این دو سریال که فاتحان جایزه‌ی امی بودند بیشتر آشنا شوید.

سریال بازی تاج و تخت

شبکه‌: HBO

فصل پایانی پر سر و صدای سریال فانتزی-حماسی «بازی تاج و تخت» که حاشیه‌های زیادی داشت و طرفداران سریال را عصبانی کرده بود، در کمال تعجب توانست رکورد جوایز امی را بزند و ۳۲ نامزدی کسب کند که چنین رکوردی تا امروز در جوایز امی سابقه نداشت.

مهم نیست که سریال «بازی تاج و تخت» را دیده باشید یا نه. دیگر نیازی به توضیح ندارد. همه اسم سریال «بازی تاج و تخت» به گوش‌شان خورده است. سریالی که شروعش اقتباس از رمان‌های «نغمه‌ی آتش و یخ» جورج آر.آر مارتین بود. یک سریال فانتزی-حماسی درباره‌ی خاندان‌هایی که بر سر قدرت با هم نزاع می‌کردند. خط داستانی‌اش جوری است که نمی‌شود خلاصه‌اش را گفت. پر از کاراکترهای متعدد و داستانک‌هایی که موازی با هم پیش می‌رفتند اما این که فصل آخرش نامزد این همه جایزه امی شد و دست آخر هم جایزه‌ی بهترین درام را گرفت به یک شوخی شبیه است. فصل آخر «بازی تاج و تخت» حتی طرفداران این سریال را هم ناامید کرد. پایانش هم یک پایان تلخ بود و هم یک تلخی بی‌پایان. به نظر می‌رسد امی می‌خواسته به جبران همه‌ی فصل‌های قبل هم «بازی تاج و تخت» را در بخش‌های مختلف نامزد کند. این همه نامزدی واقعا حقش نبود!

از نگاه منتقدان در کنار فصل ششم یکی از بدترین فصل‌های این مجموعه ارزیابی شده بود. با پایان یافتن مجموعه بازی تاج و تخت و نگاهی به مجموعه نقدهایی که بر این سریال نوشته شد مشخص است که فصل ششم با نمره متای ۷۳ و پس از آن فصل هشتم با نمره متا ۷۴ بدترین نقدها را در پی داشتند. از نظر منتقدان فصل چهارم با نمره متا ۹۴ بهترین فصل بازی تاج و تخت ارزیابی شده است.

اما پیتر دینکلیج بازیگر نقش تیریون لنیستر توانست با بردن چهار جایزه‌ی امی برای سریال «بازی تاج و تخت» در طول سال‌های پخش این سریال رکورد جدیدی بر جا بگذارد. این احتمالا آخرین رکوردشکنی سریال «بازی تاج و تخت» به شمار می‌رود که در طول سال‌های پخش‌اش رکوردهای زیادی را جا به جا کرد.

سریال فلیبگ

شبکه: آمازون

در بخش کمدی شبکه‌ی آمازون با «خانم میزل شگفت‌انگیز» خودی نشان داده بود. علاوه بر آن سریال تحسین‌شده‌ی «فلی‌بگ» هم از این شبکه در بین نامزدها حضور داشت و آمازون توانسته بود در بخش کمدی مهم‌ترین شبکه باشد. البته HBO هم در بخش کمدی یک نماینده داشت: سریال «بری».

اما در نهایت سریال «فلی‌بگ» برنده‌ی میدان شد. اولین فصل این سیتکام سال ۲۰۱۶ پخش شد و بین دو فصل آن فاصله‌ی زیادی افتاد. این سریال کمدی اقتباسی از یک نمایشنامه‌ی برنده‌ی جایزه است درباره‌ی زن جوانی که تلاش دارد خودش را با زندگی در لندن وفق بدهد. زنی خشمگین و کمی گیج که یک‌تنه بار کمدی فیلم را به دوش می‌کشد. سریالی که به شدت هوشمندانه است و کاملا قابل درک و باورپذیر و احساس‌برانگیز. کاراکتر اصلی سریال شخصیت پیچیده‌ای دارد که نمی‌شود از کاریزمایش صرفنظر کرد.

عجیب نیست که فیبی والر-بریج برای «فلیبگ» جایزه‌ی بهترین بازیگر زن کمدی را گرفت. اگر سریال را ببینید متوجه می‌شوید که واقعا استحقاقش را دارد.

با اهدای جوایز امی و شروع پاییز فصل جدید سریال‌های مهم در راه است و سال تلویزیونی به صورت رسمی به پایان رسید.

راهنمای تماشای سریال
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه