راهنمای سریال بینی برای روزهای قرنطینه

۲۲ خرداد ۱۴۰۲

این ویدیو مروری است روی سریال‌هایی که سال گذشته در بخش بهترین درام و بهترین کمدی نامزد جوایز امی شدند و به عبارتی بهترین سریال‌های سال ۲۰۱۹ بودند. جایزه‌ی امی مهم‌ترین جایزه‌ی تلویزیونی است که به بهترین‌های تلویزیون، چه سریال و چه فیلم تلویزیونی، در بخش‌های مختلف تعلق می‌گیرد. سال گذشته سریال‌های «بازی تاج و تخت» و «خانم میزل شگفت‌انگیز» رکورددار بیشترین نامزدی‌ها در بخش بهترین سریال درام و کمدی شدند.

شبکه‌ی HBO با دو سریال «بازی تاج و تخت» و «وراثت» (Succession) در بخش درام سال گذشته توانست نام خودش را به عنوان موفق‌ترین شبکه ثبت کند. البته که رقیب قدرتمندی مثل شبکه‌ی نت‌فلیکس هم داشت که این شبکه هم با دو سریال درام در میان نامزدهای بهترین سریال حضور پیدا کرده بود.

در بخش کمدی شبکه‌ی آمازون با «خانم میزل شگفت‌انگیز» خودی نشان داد. علاوه بر آن سریال تحسین‌شده‌ی «فلی‌بگ» هم از این شبکه حضور داشت و آمازون توانست در بخش کمدی مهم‌ترین شبکه باشد. البته HBO هم در بخش کمدی یک نماینده داشت: سریال «بری».

با سریال‌هایی که سال گذشته نامزد دریافت جایزه‌ی امی در دو بخش کمدی و درام شدند، آشنا شوید و اگر هنوز آن‌ها را ندیده‌اید الان بهترین فرصت است. این‌ها درواقع بهترین سریال‌های سال ۲۰۱۹ هستند.

بهتره با سائول تماس بگیری

عنوان اصلی: Better Call Saul
شبکه: AMC

پخش این سریال از سال ۲۰۱۵ شروع شد و به نوعی اسپین آفی برای سریال تحسین‌شده‌ی «برکینگ بد» محسوب می‌شود که شخصیت وکیل آن سریال محبوب را به عاریت گرفته و سریالی با محوریت او ساخته است. در حقیقت داستان سریال «بهتره با سائول تماس بگیری» پیش از «برکینگ بد» اتفاق می‌افتد. ونس گیلیگان خالق سریال «برکینگ بد» مغز متفکر این یکی سریال هم است. سائول گودمن که اسم اصلی‌اش جیمز مک‌گیل است وکیلی است که می‌خواهد خودش را اثبات کند و از زیر سایه‌ی شریکش بیرون بیاید.

سریال «بهتره با سائول تماس بگیری» نظر منتقدان را جلب کرد و نقدهای تحسین‌آمیزی به خصوص روی فیلمنامه و بازی باب اودنکرک (بازیگر نقش سائول) نوشته شد.

پیش‌تر ونس گیلیگان گفته بود که فصل چهارم این سریال که سال گذشته نامزد دریافت جایزه هم شده تلخ‌تر و تیره‌تر از فصل‌های قبلی خواهد بود. منتقدان درباره‌ی این فصل نوشتند:‌ «ماهرانه ساخته شده و مثل همیشه باورپذیر و متقاعدکننده است.» آن‌ها معتقدند که فصل چهارم عمیق‌تر، بهتر و حتی شجاعانه‌تر از فصل‌های قبلی است.

بهترین سریال‌های ۲۰۱۹ در بخش درام که باید ببینید

بادیگارد

عنوان اصلی: Bodyguard
شبکه: نت‌فلیکس

سریال انگلیسی که پخش آن از سال ۲۰۱۸ آغاز شده است. این سریال توسط جد مرکوریو خلق و نوشته شده است. فصل اول این سریال شش قسمت داشت و ریچارد مدن برای بازی در نقش اول آن برنده‌ی جایزه گلدن‌گلوب هم شد. قهرمان سریال دیوید باد است. یک افسر پلیس و نیروی کهنه‌کار ارتش بریتانیا در زمان جنگ. او بعد از بازگشت از جنگ از یک اختلال روانی رنج می‌برد و در حال حاضر در یکی از بخش‌های نیروی پلیس مشغول به کار است. او استخدام می‌شود تا نقش محافظ یکی از کارکنان دفتر ملکه را بازی کند. زنی به نام جولیا موناتگو که دیوید باد از سیاست‌های او بیزار است. سریال همان‌طور که پیش می‌رود درباره‌ی موارد مختلفی از جمله اطلاعات خصوصی و قوانین مربوط به آن‌ها و حتی اختلال روانی استرس بعد از آسیب روانی (PTSD) در خلال داستانک‌هایش صحبت می‌کند. سریال در لندن فیلمبرداری شد و خیلی از خبرنگاران بی.بی.سی در نقش خودشان در سریال جلوی دوربین رفتند. سریال فقط ۱۱ میلیون بیننده از شبکه بی.بی.سی وان داشت. منتقدان معتقدند که «بادیگارد» موفق می‌شود در خلق یک تریلر روانشناسانه مجذوب‌کننده از ابتدا تا انتها برای مخاطب تنش را هم حفظ کند.

بازی تاج و تخت

عنوان اصلی: Game of Thrones
شبکه: HBO

مهم نیست که آن را دیده باشید یا نه. دیگر نیازی به توضیح ندارد. همه اسم سریال «بازی تاج و تخت» به گوش‌شان خورده است. سریالی که شروعش اقتباس از رمان‌های «نغمه‌ی آتش و یخ» جورج آر.آر مارتین بود. یک سریال فانتزی-حماسی درباره‌ی خاندان‌هایی که بر سر قدرت با هم نزاع می‌کردند. خط داستانی‌اش جوری است که نمی‌شود خلاصه‌اش را گفت. پر از کاراکترهای متعدد و داستانک‌هایی که موازی با هم پیش می‌رفتند اما این که فصل آخرش سال گذشته نامزد این همه جایزه‌ی امی شد به یک شوخی شبیه بود چون فصل آخر «بازی تاج و تخت» حتی طرفداران این سریال را هم ناامید کرد. پایانش هم یک پایان تلخ بود و هم یک تلخی بی‌پایان. به نظر می‌رسد امی می‌خواست به جبران همه‌ی فصل‌های قبل هم «بازی تاج و تخت» را در بخش‌های مختلف نامزد کند.

کشتن ایو

عنوان اصلی: Killing Eve
شبکه: AMC و بی.بی.سی آمریکا

سومین فصل این تریلر جذاب هیجان‌انگیز همین ماه پخش شد و توانست نظر منتقدان را به خودش جلب کند. این تریلر جاسوسی جذاب ترکیبی از شیوه‌ی سریال‌سازی آمریکایی و سریال‌های جاسوسی انگلیسی است. فصل اول آن که هشت اپیزود داشت سال ۲۰۱۸ روی آنتن رفت. داستان یک مامور امنیتی و یک قاتل که در اثر یک سری اتفاقات زندگی‌شان به هم پیوند می‌خورد و از دست هم خلاصی ندارند. منتقدان بعد از دیدن فصل اول معتقد بودند که این سریال مسحورکننده و شگفت‌انگیز است با پیچش‌های داستانی که جاسوس را مقابل جاسوس قرار می‌دهد و موفق می‌شود مخاطبش را سرگرم کند. بازی‌ ساندرا او در این سریال خیلی مورد توجه قرار گرفت.

اوزارک

عنوان اصلی: Ozark
شبکه: نت‌فلیکس

یک درام جنایی با بازی جیسون بیتمن که فصل اول آن سال ۲۰۱۷ پخش شد و سومین فصل‌اش امسال روی آنتن رفت. سریال داستان یک مشاور مالی است که خانواده‌اش را از شیکاگو به اوزارکس میسوری می‌کشاند. آن‌جا فرصت دارد که در عرض پنج سال ۵۰۰ میلیون دلار پول‌شویی کند تا یکی از روسای قاچاق مواد مخدر را خشنود سازد. فصل اول سریال منتقدان را چندان هم راضی نکرد. آن‌ها معتقد بودند که «اوزارک» هنوز با یک درام جنایی کامل فاصله دارد اما خط داستانی پیچیده‌ی آن را دوست داشتند. فصل دوم سریال پیشرفت داشت و به گفته‌ی منتقدان سرگرم‌کننده بود و موفق می‌شد مخاطبش را درگیر کند.

ژست

عنوان اصلی: Pose
شبکه: FX

پخش این درام تلویزیونی آمریکایی سال ۲۰۱۸ آغاز شد و فعلا فصل اول و دوم آن آن‌قدر مورد توجه قرار گرفته‌اند که شبکه برای ساخته شدن فصل سومش هم چراغ سبز نشان داد که یکی دو ماه دیگر روی آنتن می‌رود. سریال در سال ۱۹۸۷ اتفاق می‌افتد. از آدم‌های نامتجانسی که در آن دهه در نیویورک زندگی می‌کردند می‌گوید. این که چه‌طور در نیویورک ناگهان یک سری آدم ثروتمند و لاکچری رشد کردند. و جهان فرهنگی دنیای مد را به تصویر می‌کشد. سریال به شدت تحت‌تاثیر مستند «پاریس می‌سوزد» جنی لوینگستون محصول ۱۹۹۰ است. بسیاری از خانه‌ها و کاراکترها از روی افراد واقعی نامگذاری شده‌اند. منتقدان انرژی و اعتماد به نفس سازندگان سریال را از همان اپیزود افتتاحیه تحسین کردند و فصل دوم آن هم تایید منتقدان را به دست آورد. فصلی که به قول آن‌ها تعادلی میان واقعیت و درخشش و شکوه صحنه‌های نمایش برقرار ساخت.

وراثت

عنوان اصلی: Succession
پخش از شبکه‌ی HBO

امسال سومین فصل این سریال پخش می‌شود. درامی که هر اپیزود آن یک ساعت است و البته می‌شود آن را جزو کمدی‌ها هم دسته‌بندی کرد ولی کمدی سیاه طعنه‌آمیز. خانواده‌ای به نام روی قهرمان داستان هستند. آن‌ها صاحبان شکست‌خورده‌ی امپراطوری یک رسانه‌ی جهانی هستند که برای به دست گرفتن کنترل رسانه‌شان مبارزه می‌کنند در شرایطی که سلامتی بزرگ خانواده در خطر است. منتقدان درباره‌ی فصل اول سریال نوشته‌اند: «نمایش رفتار بد افراد ثروتمند باعث می‌شود که سریال تبدیل به اثری سرگرم‌کننده بشود. اما هنوز نتوانسته به سقف خودش برسد.»

یکی از سریال‌های خوب HBO که در آن تک‌تک اعضای یک خانواده برای رسیدن به قدرت تلاش می‌کنند.

این ما هستیم

عنوان اصلی: This is Us
شبکه: NBC

درامی رومانتیک با برداشت‌هایی کمدی که از سال ۲۰۱۶ که پخش آن شروع شد تا امروز همین‌طور روند صعودی موفقیت‌هایش ادامه داشته است. داستان احساساتی و دلگرم‌کننده‌ی درباره‌ی یک سه‌قلو که البته یکی‌شان به فرزندی قبول شده چون جک و ربه‌کا معتقد بودند که خداوند خواسته آن‌ها سه فرزند داشته باشند و وقتی فقط دو تا از بچه‌ها زنده می‌مانند آن‌ها یک کودک دیگر را که در همان زمان به دنیا آمده به فرزندی قبول می‌کنند. این داستانی درباره‌ی چالش‌های یک خانواده، مبارزات‌شان و احساسات‌شان است. بازی بازیگران سریال به خصوص استرلینگ کی.براون جزو نکات مثبتش است و تا امروز جوایز متعددی نصیب این سریال شده.

بهترین سریال‌های ۲۰۱۹ در بخش کمدی که باید ببینید

بری

عنوان اصلی: Barry
شبکه: HBO

و بالاخره نوبت می‌رسد به سریال‌های کمدی. «بری» با حضور بیل هدر در نقش اصلی یک کمدی سیاه است. داستان آدمکشی که به لس‌آنجلس می‌رود تا یک نفر را به قتل برساند اما به صورت اتفاقی پایش به یک کلاس بازیگری بازی می‌شود و معلوم می‌شود که او استعداد فوق‌العاده‌ای در بازی دارد. سریالی که در آن هم یک اختلال روانی و هم کمدی به شکلی عجیب در هم تنیده شده‌اند و باعث می‌شود تند و تیزتر و گوشه‌دارتر از یک کمدی معمولی باشد.

فلی‌بگ

عنوان اصلی: Fleabag
شبکه: آمازون

اولین فصل این سیتکام سال ۲۰۱۶ پخش شد و بین دو فصل آن فاصله‌ی زیادی افتاد. این سریال کمدی اقتباسی از یک نمایشنامه‌ی برنده‌ی جایزه است درباره‌ی زن جوانی که تلاش دارد خودش را با زندگی در لندن وفق بدهد. زنی خشمگین و کمی گیج که یک‌تنه بار کمدی فیلم را به دوش می‌کشد. سریالی که به شدت هوشمندانه است و کاملا قابل درک و باورپذیر و احساس‌برانگیز. کاراکتر اصلی سریال شخصیت پیچیده‌ای دارد که نمی‌شود از کاریزمایش صرفنظر کرد.

یک جای خوب

عنوان اصلی: The Good Place
شبکه: NBC

پخش این سریال هم از سال ۲۰۱۶ آغاز شده است. داستان چهار نفر و زندگی بعد از مرگشان که در جای خوب شکل می‌گیرد. جای خوب چیزی شبیه بهشت است که برای ورود به آن آزمایش‌های سختی از افراد گرفته می‌شود. زنی که کاراکتر اصلی قصه است به اشتباه وارد جای خوب می‌شود و حالا باید مراقب باشد تا دیگران متوجه رفتارهایش ناشایستش نشوند. طبعا این تناقض موقعیت‌های بامزه‌ی زیادی ایجاد می‌کند. بازی بازیگران سریال تحسین منتقدان را برانگیخت. بازی‌هایی که به شدت گرم و هوشمندانه بودند در یک کمدی ابزورد که تصویری غریب از زندگی بعد از مرگ می‌دهد.

خانم میزل شگفت‌انگیز

عنوان اصلی:  The Marvelous Mrs. Maisel
شبکه: آمازون

حالا دیگر همه «خانم میزل شگفت‌انگیز» را می‌شناسند. زن جوان شکست‌خورده‌ای از طبقه‌ی متوسط که یک روز در سال ۱۹۵۸ وقتی در زندگی خانوادگی و شغلی‌اش سر خورده شده در یک کافه به استندآپ کمدی می‌پردازد و معلوم می‌شود استعداد شگرفی در این کار دارد. یک کمدی سطح بالا از آن‌ها که به کمدی‌های نیویورکی روشنفکرانه شهرت دارند. سریالی که به شبکه‌ی آمارون اعتبار بخشید. بازی ریچل برازناهان در نقش خانم میزل مسحورکننده است. اپیزود پایلوت سریال «خانم میزل شگفت‌انگیز» تبدیل به تحسین‌شده‌ترین اپیزود یک سریال پخش شده از شبکه‌ی آمازون شد.

عروسک روسی

عنوان اصلی: Russian Doll
شبکه: نت‌فلیکس

یک کمدی عجیب و غریب که با اکثر کمدی‌های این روزها فرق دارد. کمدی اسرارآمیزی درباره‌ی زنی بدخلق و غرغرو که در شهر نیویورک زندگی می‌کند و شبیه فیلم «روز موش خرما» وارد یک چرخه‌ی زمانی شده که نمی‌تواند از آن خارج شود. او هر روز می‌میرد و به مهمانی برمی‌گردد که همان شب به افتخارش برگزار شده است. فصل بعدی آن سال ۲۰۲۰ پخش می‌شود. این فصل شامل هشت اپیزود نیم ساعته بود. منتقدان گفتند شاید سوژه‌ی سریال گیر افتادن در یک چرخه باشد اما خود سریال آن‌قدر نوآورانه است که هرگز خودش را تکرار نمی‌کند. سریالی که می‌تواند شما را به قهقهه بیاندازد یا کاری کند که غمگینانه سوگواری کنید.

ویپ

عنوان اصلی: Veep
شبکه: HBO

این هم جزو سریال‌هایی است که بعد از هفت فصل دیگر همه با آن آشنایی دارند. داستان سلینا مه‌یر سناتور سابق که متوجه می‌شود معاون رییس‌جمهور آمریکا بودن اصلا شبیه چیزی نیست که پیش‌تر تصور می‌کرده. این کمدی کنایه‌آمیز سیاسی با بازی جولیا لویی دریفوس است که موفق می‌شود نظرها را به خودش جلب کند. فصل آخر آن همچنان آن‌قدر خوب بوده که منتقدان می‌گویند تبدیل به یکی از موفق‌ترین کمدی‌های تاریخ تلویزیون شده است.

راهنمای تماشای سریال
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. mehran

    درود. در اون قسمتی که نوشتید سریال اوزارک روی آنتن رفت باید عرض کنم که سریال های شبکه نتفلیکس به صورت اینترنتی پخش میشن و روی آنتن نمیرن.

  2. میلاد

    دنیای غرب فراموش شده WsetWorl اثر نولان عالیه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه