محیط زیست از حرف تا عمل

۲۲ خرداد ۱۴۰۲

بهراد فرخنده از نه سالگی، علاقه اش به طبیعت را با پرنده نگری سمت و سو بخشید. وی از آن زمان تاکنون، ۳۷۰ گونه جانوری ایران را دیده و از حدود ۳۳۰ گونه نیز عکس مستند دارد.

بهراد نوجوان تنها چند سال است که به عکاسی حیات وحش علاقمند شده و در ظرف این مدت کوتاه گام های مثبت و بلندی را برداشته است.و ی سعی کرده تا حد امکان در این زمینه مثبت و فعال باشد و در طی چندین سال با سفر به مناطق مختلف و پارک های ملی و مناطق حفاظت شده و خصوصا تالاب ها تلاش در دیدن و شناخت مناطق مختلف و گونه های حیات وحش آنها داشته است.

فرخنده نوجوان به اکثر تالاب های مهم ایران سفر کرده. پارک های ملی سرخه حصار و خجیر و لار و گلستان و کویر و قطرویه(بخشی از منطقه حفاظت شده بهرام گور) از جمله مناطق حفاظت شده ای هستند که فرخنده به همراه پدرش به آنها سفر کرده و کوله باری از تجارب بی نظیر اعم از عکس و مستندات را با خود به همراه آورده است.

بهراد فرخنده معتقد است تا آن جایی که امکانش بوده، تلاش کرده تا فعالیت های حفاظتی را از نزدیک بشناسد و حضوری موثر در آنها داشته باشد بلکه با اطلاع رسانی و آموزش بیش تر بتواند قدمی هرچند کوچک در این راستا بردارد.

جالب این جا است که این نوجوان عاشق طبیعت تاکنون در چند پژوهش مرتبط با حوزه حفاظت از پرندگان نیز همکاری داشته است.ح ال اگر مشتاق آشنایی با این نوجوان متفاوت هستید، این ویدیوکست ما را از دست ندهید و همراهمان باشید.

دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar امیر

    خدا رحتمش کنه

  2. Avatar آرش

    درود بر شما ، خسته نباشید
    قبل از هرچیز میخواستم ازتون تشکر کنم بخاطر فعالیتهای خوبی که برای محیط زیست و حیات وحش کشورمون میکنید. درضمن میخواستم پیشنهاد بدم مصاحبه ای با آقای محمد رضا شهاب ،عکاس حرفه ای حیات وحش داشته باشید، من از فالورهای ایشون تو اینستاگرام هستم و واقعأ از کارهاشون لذت میبرم. اینک ایدیشون هستش mohammadrshahab

  3. Avatar علی

    با سلام و خسته نباشید
    خیلی خوب بود
    فقط جای این نکته خالی بود؛چطور وارد عکاسی شدن و برای علاقمندان به این حوزه چه راهی رو پیشنهاد میکنند؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه