چطور باتری گوشی یا لپ تاپ را کالیبره کنیم؟ (فرمول قسمت ۹۰)

۱۰ فروردین ۱۳۹۹

معمولا بعد از مدتی استفاده لازم است باتری گوشی یا لپ تاپ را کالیبره کنیم تا مشکلات احتمالی برطرف شود و باتری عملکرد بهتری داشته باشد. اما زمان مناسب برای کالیبره کردن باتری چه زمانی است؟ اولین نشانه این است که دستگاه میزان شارژ باتری را به درستی نشان ندهد. برای مثال موقع شارژ کردن دستگاه باتری هیچ گاه به شارژ ۱۰۰ درصد نرسد یا در حالی که گوشی یا لپ تاپ شما هنوز ۵ یا ۱۰ درصد شارژ دارد ناگهان خاموش شود.

خوشبختانه کالیبره کردن باتری خیلی ساده است. برای این کار باید اول باید صبر کنید تا باتری کاملا خالی یا دشارژ شود. برای این که از دشارژ شدن کامل باتری کاملا مطمئن شوید، بعد از این که دستگاه در اثر تمام شدن شارژ خاموش شد چند ساعت دیگر هم صبر کنید. بعد از آن دستگاه خود را به شارژ بزنید و بدون این که آن را از برق جدا کنید اجازه دهید در یک مرحله کاملا شارژ شود. بهتر است پس از رسیدن باتری به شارژ ۱۰۰ درصد هم بلافاصله دستگاه را از شارژ نکشید و اندکی صبر کنید. حین شارژ از دستگاه استفاده نکنید تا در روند کالیبره شدن باتری اختلالی ایجاد نشود.

با همین کار ساده باتری شما کالیبره می‌شود و دوباره مقدار شارژ باقی مانده را درست نشان می‌دهد. اما اگر این روش کار نکرد، احتمالا دستگاه شما مشکل سخت افزاری دارد و نمی‌توانید با روش‌های نرم‌‌‌افزاری آن را برطرف کنید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar میلاد

    سلام برای اولین با از گوشی استفاده کنیم تا خاموش بشه یا نه بذاریم به حال خودش چون اینچوری خیلی

    طول میکشه طبعا؟!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه