ماجراجویان عکاسى در شب (راه شیری – قسمت ۸)

۱۹ بهمن ۱۳۹۸

در قسمت هشتم از برنامه راه شیری به سراغ یکی از جذاب‌ترین بخش‌های نجوم آماتوری یعنی عکاسی نجومی رفته‌ایم. در این قسمت از برنامه جمعی از عکاسان نجومی به مرور خاطرات خود از ثبت تصاویر آسمان شب می‌پردازند و درباره‌ی ثبت تعدادی از به‌یادماندنی‌ترین عکس‌های خود و داستان پشت هر کدام از آن‌ها صحبت می‌کنند.

جایزه‌ی مسابقه‌ی این قسمت، کارت هدیه‌ی یک میلیون تومانی خرید از دیجی‌کالاست که به یک نفر از کسانی که به تمام سؤالات پاسخ صحیح داده باشند اهدا خواهد شد.

در این قسمت از برنامه سیاوش صفاریان‌پور میزبان جمعی از عکاسان آسمان شب است و با آن‌ها درباره‌ی عکاسی نجومی و تصاویری که از آسمان شب ثبت کرده‌اند گفت و گو می‌کند. پریسا باجلان، امیرحسین ابوالفتح و امیررضا کامکار عکاسان نجومی مهمان این برنامه هستند. در این برنامه هر یک از مهمانان تعدادی از بهترین عکس‌های خود از جای جای آسمان شب را به نمایش می‌گذارند و به داستان‌های پس هر یک از این عکس‌ها می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: آتش‌بازی آسمان در یک عکس نجومی جذاب از شیلی

در بخش افق رویداد این قسمت مهدی صارمی‌فر به مرور اخباری درباره‌ی حیات می‌پردازد. کاظم کوکرم در بخش باشگاه منجمان راه شیری روش ساخت یک ساعت آفتابی ساده را توضیح می‌دهد و شهرزاد میرسلطانی در بخش پایانی برنامه با کودکان علاقه‌مند به نجوم صحبت می‌کند.

دانلود فایل ساخت ساعت آفتابی

اگر این برنامه را دیدید و مایل بودید ساعت آفتابی که در بخش باشگاه نجوم معرفی می شود را بسازید می‌توانید فایل مربوط به آن را از لینک بالا دانلود کنید.

اگر از تماشای راه‌ شیری لذت می‌برید، تماشای آن را به دوستان خود نیز پیشنهاد کنید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳۱ دیدگاه
  1. enceladus1

    سلام
    این هفته قسمت نهم برنامه منتشر میشه؟؟؟؟؟؟؟؟

  2. مریم سمیعی

    اینک دانلود کتاب کیهان شناسی چرا خرابه؟

  3. رامان گرگین پاوه

    خیلی خوبه که بالاخره یه مهمون زن هم اواردید و این ایرانی بازیارو کنار گذاشتید.

    1. ترنم

      تو چرا تو کفه مهمان زن هستی. اگه محتوا ارزشمند باشه فرقی نداره زن باشه یا مرد. ما در ایران کمتر بانوانی داریم که به نجوم علاقمند باشن. و الا برای برنامه چه فرقی داره مهمونش زن باشه یا مرد. اگرم علاقمندانی وجود داشته باشن مثلا خودم، مطمئن باش تعدادشون نسبت به مردها خیلی کمتره. چون در ایران زنها بیشتر به لاکه ناخن و روشهای دلبری مشغولن تا مسایل علمی

  4. حسین

    خیلی خوب میشه اگه یه جایی از مطلب لیستی از کلمات کلیدی که تو برنامه استفاده شده با لینک ویکی‌شون گنجونده بشه. مثل “۰۷:۴۵ کاسینی هویگنس” یا “۱۵:۱۷ پان‌اسپرمیا” و …؛ چون مثلا من نوعی که زیاد با این اصطلاحات آشنا نبودم مجبور شدم بارها ویدئو رو نگه دارم، برم سرچ کنم و برگردم که باعث میشد شاکله مطلبو گم کنم.

  5. علی

    عالی، امیدوارم ادامه داشته باشه همچنان…

  6. علی اصغر

    چه خوب می شد اگه عکس های نمایش داده شده و مورد بحث این برنامه رو برای دانلود هم می گذاشتین.

  7. مصطفی مقدم

    این قسمت هم مثل قسمت های قبل واقعا جذاب و دیدنی بود، خصوصا عکس های نجومی و توضیحاتی که اساتید محترم می دادند و باعث می شد لذت سفرشون را با ما تقسیم کنند، وصف العیش نصف العیش، بنده مخاطب اصلی بخش باشگاه نجوم با حضور آقای کوکرم هستم و از اینکه زمان این بخش اینقدر کم هست گلایه مندم اما خوب سازندگان را هم‌ درک می کنم بالاخره سلایق مختلفی وجود داره و زمان محدود، یک مقداری اون آهنگ شاد توی ذهن می زنه ولی خوب آقای صارمی فر تو این قسمت خیلی خوب بود.

  8. بابک

    نوشیدنی های روی میز به رنگ سفیده اسمش چیه؟کسی میدونه؟

    1. معصومه

      تاحالا شیر ندیدی؟

    2. بامداد

      به نام خدا
      شیر

    3. mahdi

      شیره 😐

  9. مهدی

    سلام، به نظرتون بهتر نیست دیجی کالا با سایت هایی مثل نماوا (namava.ir) همکاری کنه و محتوا رو برای پخش در اختیار این سایت ها قرار بده (البته با حفظ اسم و آرم دیجی کالا روی محتوای ویدیویی)….. اینجوری آمار بیننده هاتون بالا میره و مخاطبان بیشتری از محتوای شما استفاده می کنن…..سازمان اوج هم، همین کار رو کرده که به نظرم عالیه….ممنون.

  10. پیمان ترابی

    سلام
    واقعا متاسفم واس دوستانی که فکر کردن آهنگ مال عباس قادری یا شماعی زاده است. این نشون میده هیچ ارزشی واس موسیقی نوستالژیک ایرانی قائل نیستن.
    آهنگ متعلق به شاه نوای صدا.عمو داود خان بهبودی هستش????
    اگه برنامه رو هم با این بی دقتی تماشا کنید فاتحه نحوم ایران خوندس

  11. حنین

    خیلی ممنونم از برنامه ی خوبتون….
    فقط یه سوال داشتم…. چرا ویدئو دانلود نمیشه؟!

  12. Rza

    موزیک شماعی زاده چی میگه!!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه