رینگ اسپرت؛ سوار بر خودروی آینده (بخش دوم)

۱ مهر ۱۳۹۸

در قسمت نهم از مستند رینگ اسپرت، قصد داریم به نقد و بررسی اتومبیل خودران رنو سیمبیوز بپردازیم و نگاهی به آینده خودروها داشته باشیم.

هفته‌ی گذشته بخش اول از مستند رینگ اسپرت تحت عنوان سوار بر خودروی آینده برایتان منتشر شد. در این بخش از مستند ماشین به نمونه‌ی شبیه‌ساز ماشین خودران رنو به نام سیمبیوز (Symbioz) پرداختیم و پای صحبت طراحان این خودرو هیجان انگیز نشستیم. این هفته قصد داریم به‌طور مفصل نمونه نهایی رنو سیمبیوز را مورد بررسی قرار دهیم و با ساز و کار سیستم‌های هوشمند این اتومبیل آشنا شویم.

رنو در سال ۲۰۱۷ از یک خودرو مفهومی اسپرت تحت عنوان سیمبیوز رونمایی کرد. این کانسپت یک اتومبیل خودران هوشمند است که می‌تواند بدون کنترل راننده هدایت شود. سیمبیوز هم‌چنین یک ماشین الکتریکی و بدون آلاینده است و رنو تصمیم دارد تا سال ۲۰۲۳ این ماشین را به مرحله‌ی تولید برساند. رنو سیمبیوز در مرکز تحقیقاتی رنو معروف به تکنوسنتر در حاشیه پاریس نگهداری می‌شود. این کانسپت به دو موتور الکتریکی مجهز شده که در چرخ‌های عقب قرار دارند. این پیشرانه‌ها می‌توانند حداکثر توان ۴۹۰ اسب‌بخار و گشتاور ۵۵۰ نیوتون‌متر تولید کنند.

رنو سیمبیوز در مرکز تحقیقاتی رنو معروف به تکنوسنتر در حاشیه پاریس نگهداری می‌شود. این کانسپت به دو موتور الکتریکی مجهز شده که در چرخ‌های عقب قرار دارند. این پیشرانه‌ها می‌توانند حداکثر توان ۴۹۰ اسب‌بخار و گشتاور ۵۵۰ نیوتون‌متر تولید کنند. سیمبیوز در سطح ۴ اتومبیل خودران طبقه‌بندی می‌شود و به همین دلیل می‌توانیم آن را یک ماشین هوشمند بدانیم که از آینده خبر می‌دهد. بسیاری از شرکت‌ها از جمله تسلا روی ساخت خودروهای خودران تمرکز می‌کنند و ظرف چند سال دیگر، شاهد معرفی و تولید این‌ گونه خودروها خواهیم بود.

در این قسمت از مستند رینگ اسپرت نگاهی به رنو سیمبیوز، ماشین الکتریکی خودران داریم تا شما را با دنیای متفاوت این خودرو آشنا کنیم. با بخش دوم سوار بر خودروی آینده از مستند ماشین رینگ‌اسپرت همراه ما باشید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar سعید

    خیلی حرفه ای و فوق العاده بود
    از بقیه گزارشاتی که توسط بقیه خبرنگاران ایرانی گرفته شده بود حرفه ای تر بود.
    اولین قسمت رینگ اسپرت خیلی به دل ننشست، ولی واقعا پیشرفت رو میشه در این مستند دید و این قسمت هم که اوجش بود.
    خسته نباشید میگم.
    فقط یک سوال، اینکه شما بدون اجازه فیلم برداری کردید مشکل قانونی نداره و شرکت رنو نمی تونه به خاطر این کار پیگیری حقوقی انجام بده؟

  2. Avatar Ali

    مرسی از دیجی کالا بابت این برنامه
    اما یجوری توی این برنامه ماشین های برقی و خودران رو نشون میدن انگار که هنوز خیلی راه داره تا به بازار برسه!درسته مه رنو تازه پا در راه ماشین های برقی و خودران گذاشته،اما برند تسلا چند ساله که داره ماشین های تمام برقی و خودران در جهان میفروشه!

    1. Avatar امین آزاد

      سلام دوست عزیز خودروهای خودران تسلا نسل سه هستند و فقط در شرایط خاص و با محدودیت های فراوان در اتوبان ها می تونن خودران حرکت کنند اما این خودرو نسل چهار هست که تکنولوژی اون از سال ۲۰۲۳ وارد بازار می شود و هنوز کار زیادی باقی مونده تا تجاری شدن این تکنولوژی ، این خودروها در این سطح در اتوبان ها بدون هیچ محدودیتی و بطور کامل خود ران هستند و خودشون تصمیم می گیرند چگونه حرکت کنند

  3. Avatar کیان

    در عالم خودروهای خودران پیشرفت خوبیه که رنو داشته. وغی مشکلاتی که آقای آزاد اونها رو پیش کشیدن و وجودشون رو اثبات کردن باشد حل بشه در غیر اینصورت در زمان هایی که راننده ماشین رو کنترل نمی کنه به وجود اومدن کوچکترین مشکلی در سیستم های ماشین می تونه منجر به یه سانحه بشه و این خطرناکه.
    در انتها از مجموعه دی جی کالا به ویژه تیم سازنده این کار تشکر زیاد می کنم. واقعا کار حرفه ای یعنی اینکه پنج ماه سوژه رو بررسی کردن که تونستن اشکالات رو بشناسن و بدون زد و بند با شرکت رنو اون رو مطرح کنن. در هیچ رسانه ای این اشکالات گفته نشده
    خدا قوت منتطر قسمت های بعدی هستم

  4. Avatar shahabmp

    مشخصا هم زمانی که خودرو از کنترل خارج شد و هم زمانی که مهندس کنار دستتون کنترل ازتون گرفت سیستم با ارور مواجه شده، بار اول یوزری که به سورس ماشین دسترسی داشت به موقع دخالت کرد و کنترل به دست گرفت ولی بار دوم نتونست به موقع وارد عمل بشه، با توجه به اینکه از کمپانیهای به نامی که این روزها تو صنعت خودروهای خودران بیشترین استقبال رو دارن مثل انویدیا هیچ نامی نبرده شد من احتمال میدم با مشکل محاسباتی مواجه شده و بار سنگینی روی پردازنده اومده و با توجه به اینکه رنو در مکانی که این مشکل پیش اومد از قبل اجازه یلم برداری نداده بود مشخصا از این موضوع که پردازنده استفاده شده کارایی لازم نداره آگاهی کامل داشته، شاید بهتر بود به جای این سرازیر کردن حجم تبلیغات و استفاده تبلیغاتی از این محصول (همه ی خبرگزاری های خودرویی دنیارو تا حالا دعوت کرده، از همین ایران خودمون هم تیم های دیگه ای رفتن) تمرکزشو روی بروزرسانی و رفع مشکلات ماشین میزاشت خیلی بهتر بود، اینطوری شایدمیتونست در آینده جایگاه بهتری توی این صنعت داشته باشه، همین الان سیستم خودران سطح ۳ تسلا خیلی بهتر از این ماشین کارمیکنه و سیستم سطح ۵ اشون حتی از این سیستم کامل تر شده ولی تمرکزشون روی عملی کردنشه نه استفاده تبلیغاتی!!! واقعا حیف رنو مسیر به این خوبی شروع کرد ولی حالا اینطور داره به بیراهه میره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه