معرفی فیلم ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه؛ حماسه‌ی تالکین و جکسون

۲۲ خرداد ۱۴۰۲

سومین قسمت از تریلوژی «ارباب حلقه‌ها» ساخته‌ی پیتر جکسون با اقبال فوق‌العاده‌ای روبه‌رو شد. یکی از بهترین فیلم‌های فانتزی تاریخ سینما که البته بخش زیادی از قدرتش را مدیون روایت جی.آر.آر تالکین نویسنده‌ی کتاب «ارباب حلقه‌ها» است. فیلم تاریخ‌ساز بود. در یازده رشته نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار شد و در هر رشته‌ای که نامزد بود اسکار را به خانه برد.

عنوان اصلی: The Lord of The Rings: The Return of The King
کارگردان: پیتر جکسون

داستان فیلم در ادامه‌ی دو قسمت قبلی یعنی «ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه» و «ارباب حلقه‌ها: دو برج» رخ می‌دهد. کل قصه‌ این است که سه حلقه‌ی قدرت جادویی وجود دارد. یکی از آن‌ها بر دست یک بانوی الف است. یکی نابود شده و قدرتمندترین‌شان حلقه‌ای است که به طور اتفاقی دست موجودی از تبار هابیت‌ها می‌افتد. فرودو بگینز، هابیت ماجراجو به همراه حلقه‌ای که دورش تشکیل می‌شود وظیفه پیدا می‌کند زیر چشم سائورون شیطانی حلقه را به موردور ببرد و نابود کند.

صحنه‌های فیلم شگفت‌انگیزند و جکسون جوری از جلوه‌های ویژه استفاده کرده که بعید است فیلم هیچ‌وقت کهنه به‌نظر برسد. بازی همه‌ی بازیگران یکدست و عالی است. فیلم با بودجه‌ی نزدیک به صد میلیون دلار ساخته شد و بالای یک میلیارد دلار فروش کرد. جکسون البته برای فیلم مجبور شد که یک سری از مفاهیم کتاب‌های تالکین یا مسافت‌ها را ساده‌تر و فشرده‌تر کند.

منتقدان هم فیلم را دوست داشتند. امتیاز فیلم در سایت متاکریتیک ۹۲ از ۱۰۰ است. فیلمی که در ژانر خودش تقریبا بی‌نقص به نظر می‌رسد. موسیقی هاوارد شور روی صحنه‌های حماسی و احساساتی غوغا می‌کند. فیلم به لحاظ بصری و برانگیزاندن احساسات تماشاگران فوق‌العاده و نفس‌گیر است. یک پایان‌بندی رضایت‌بخش برای تریلوژی که خیلی‌ها طرفدارش بودند. فیلم یک دستاورد بزرگ به خصوص در زمینه‌ی جلوه‌های ویژه بود. مجله‌ی امپایر فیلم را جزو صد فیلم برتر تاریخ سینما قرار داد. یک پایان باشکوه برای جهانی که تالکین با نبوغ تمام خلق کرده بود و جکسون بهترین تصویر از آن را روی پرده‌ی سینما برد.

بیشتر بخوانید:
از بهترین تا بدترین فیلم بونگ جون هو، برنده‌ی بزرگ اسکار ۲۰۲۰

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه