مقایسه کتاب‌خوان فیدیبوک و کیندل

۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

فیدیبو در حالی کتاب‌خوان فارسی خود را به بازار معرفی کرده است که قبل‌تر شاهد کتاب‌خوان‌های معروف آمازون در بازار بودیم. این کتاب‌‌خوان با کیفیت ساخت و امکانات بالای خود باید بتواند در ایران با کتاب‌خوان کیندل آمازون رقابت کند. ما در اینجا می‌خواهیم کتاب‌‌خوان جدید فیدیبوک مدل «Hannah F1» را با کیندل مدل «Paper white» مقایسه کنیم و ویژگی‌های هردو آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

فیدیبوک و کیندل هر دو از صفحه نمایش ۶ اینچی برخوردارند اما فیدیبوک به دلیل طراحی باریک حاشیه‌های دور نمایشگر ابعاد کوچک‌تری نسبت به کیندل دارد. حافظه داخلی کیندل پیپروایت ۴ گیگابایت است در حالی که فیدیوبک علی‌رغم داشتن ۸ گیگابایت حافظه داخلی، به یک درگاه کارت حافظه هم مجهز شده‌ است. پشتیبانی از کارت حافظه امکان افزودن حداکثر ۳۲ گیگابایت حافظه جانبی به فیدیبوک را فراهم می‌کند. در ساخت صفحه نمایش هر دو مدل از فناوری E-Link استفاده شده ‌است که باعث افزایش وضوح متون می‌شود و خواننده به راحتی و بدون خستگی چشم می‌تواند متن را دنبال کند. هر دو دستگاه دارای Wi-Fi و درگاه USB هستند اما نکته‌ بارز فیدیبوک مدل Hannah F1 پشتیبانی کامل از کتاب‌های دیجیتال فارسی و منوهای فارسی آن است که ابهامی برای کاربران فارسی‌زبان باقی نمی‌گذارد.

علاوه‌ بر این فیدیبوک با وجود امکانات خوبی که به عنوان یک کتاب‌خوان دیجیتال عرضه می‌کند، قیمت بسیار مناسبی در مقایسه با کیندل آمازون دارد.

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar علی

    با سلام ، محصول خوبی هست ، اما ای کاش میتونست از لحاظ کیفیت(تراکم پیکسلی ، ابعاد ، جنس بدنه) با محصولات جهانی مثل کیندل آمازون یا کوبو رقابت داشته باشه .

  2. Avatar بابک

    قدرت باتری کیندل در عمل ۵ برابر فیدیبوک هست
    تراکم پیکسلی کیندل ۳۰۰ و فیدیبوک که نسخه سفارشی شده شرکت چینی هست فقط ۲۱۲ است!
    قدرت دستگاه یعنی این. نه حافظه دوبرابر که برای کتابخوانی عملا هیچ ارزشی نداره مگه ادم میخواد ده میلیون کتاب همزمان با خودش داشته باشه؟!!

  3. Avatar Ali

    بنظرم درکل محصول خوبیه برای تقویت فرهنگ کتابخانی، و حتی از دید قیمت هم نسبت به کیندل بصرفه تر هست اما درکل بنظرم به طورکلی معدود افرادی هستن که به این پلتفرم، حالا چه کیندل باشد چه فیدیبوک مهاجرت کنند.

  4. Avatar علی

    فکر نمی کنید یکم یکطرفه نوشتید؟ نه از کیفیت صفحه نمایش حرفی اومده نه از باتری. انصافم خوب چیزیه.

  5. Avatar محسن

    قیمت بسیار مناسب؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
    این محصول برچسب قیمت بالایی داره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه