رقابت اسنپ‌چت با فیس‌بوک نزدیک‌تر می‌شود

۳۰ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اسنپ‌چت

براساس جدیدترین آماری که منتشر شده، محبوبیت شبکه‌ی اجتماعی اسنپ‌چت روز به روز بیشتر می‌شود و تعداد بازدیدهای ویدیوهای آن به ۶ میلیارد در روز رسیده است.

نکته‌ی شگفت‌انگیزتر درباره‌ی اسنپ‌چت این است که روزانه ۱۰۰ میلیون کاربر فعال را به خود جذب می‌کند.

براساس گزارش Financial Times، ویدیوهای اسنپ‌چت (Snapchat) روزانه ۶ میلیارد بازدید می‌گیرند. این رقم از ماه می (اردیبهشت ماه) سه برابر شده است. مسوولان اسنپ‌چت هم این رقم را تایید کردند، اما از اظهارنظر در این باره سر باز زدند. در سپتامبر (شهریور ماه) خبرگزاری IBTimes گزارش داد که ویدیوهای این شبکه‌ی اجتماعی روزانه ۴ میلیارد بار دیده می‌شوند.

این رقم جدید ۶ میلیاردی به سرعت به آمار و ارقام بازدید ویدیو در فیس‌بوک نزدیک می‌شود. هفته‌ی گذشته آمار بازدید ویدیوها در فیس‌بوک دو برابر شد و به ۸ میلیارد رسید. این رقم در آوریل (فروردین) ۴ میلیارد بود. نکته‌ی شگفت‌انگیزتر درباره‌ی اسنپ‌چت این است که روزانه ۱۰۰ میلیون کاربر فعال را به خود جذب می‌کند. این رقم برای فیس‌بوک ۱ میلیارد کاربر است. البته باید این را در نظر بگیریم که آمار فیس‌بوک شامل بازدید‌های موبایلی و دسکتاپ می‌شود، درحالی Snapchat فقط یک سرویس موبایلی است.

این موضوع نشان می‌دهد که محتوای این اپلیکیشن برای کاربران اسنپ‌چت بسیار سرگرم‌کننده است. البته خبرگزاری FT و اسنپ‌چت باید جزییات بیشتری از تعریف آنها از «بازدید» ارایه دهند. به گزارش Digiday، وقتی ویدیو کمتر از یک ثانیه هم دیده‌ شود، Snapchat از تبلیغ‌کنندگان پول می‌گیرد. این موضوع در مورد فیس‌بوک هم صدق می‌کند.

بازار ویدیوهای آنلاین در تبلیغات دیجیتالی به سرعت رشد می‌کند. بازار تبلیغات ویدیویی آنلاین در آمریکا نسبت به سال گذشته ۳۳.۸ درصد رشد داشته است. گفته می‌شود تا سال ۲۰۱۹، تبلیغ‌کنندگان آمریکایی ۱۴.۴ میلیارد دلار هزینه صرف تبلیغات ویدیویی خواهند کرد. در این میان، اسنپ‌چت سالانه از همین راه ۱۰۰ میلیون دلار درآمد دارد.

این اپلیکیشن اشتراک تصاویر، اخیرا تلاش‌هایش را برای درآمدزایی گسترده کرده است. به عنوان مثل، این امکان را به تبلیغ‌کنندگان می‌داد که برندهایشان را در کنار تصاویر سلفی کاربران قرار دهند. همچنین، این فرصت را به برندها داد که شبکه‌های اسپانسر شده، خریداری کنند. مسوولان اسنپ‌چت حالا هم بازار اروپا را هدف قرار داده‌اند و یک اداره در لندن راه‌اندازی کرده‌اند.

منبع: BusinessInsider

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه