چرا فاکس کان از مدت‌ها قبل فکر تصاحب شارپ را در سر داشت؟

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

شرکت تایوانی فاکس کان مدتی پیش اقدام به خریداری شارپ کرد و تصمیم دارد ۶۵٫۹ درصد سهام شارپ را به قیمت تقریبا ۵٫۹ میلیارد دلار بخرد. این شرکت اعلام کرد که تصمیم دارد با تزریق بودجه، شارپ را به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان صفحه نمایش گوشی تبدیل کند. چهار سال می‌شود که فاکس کان تا تحقق این هدف و اینکه بتواند سهم بزرگی از شارپ را متعلق به خودش کند، به انتظار نشسته. اما چرا؟

با بررسی روند هرکدام از این شرکت‌ها و عملکرد آن‌ها به‌ویژه در سال‌های اخیر، تحلیل‌گران پنج دلیل عمده را برای پافشاری فاکس کان به خرید شارپ عنوان کرده‌اند.

۱. آیفون

بیش‌تر قطعات گوشی‌های آیفون شرکت اپل توسط فاکس کان مونتاژ می‌شود و این شرکت تجهیزاتی مانند قاب‌های فلزی آیفون‌ها را تامین می‌کند. فاکس کان در نظر دارد تا امتیاز تامین نمایشگرهای آیفون را هم در اختیار بگیرد؛ این در حالیست که نمایشگرهای آیفون از گران‌ترین اجزای این گوشی است و سودی که از این بخش نصیب فاکس کان می‌شود، بیش‌تر از سایر حوزه‌ها خواهد بود. ضمن این‌که شارپ هم یکی از تامین‌کننده‌های اصلی اما مخفی اپل است.

۲. تغییر حوزه‌ی فعالیت

فاکس کان مدتی است در نظر دارد تا از قالب یک شرکت سازنده‌ی قطعات که به صورت قراردادی با سایر شرکت‌های معروف کار می‌کند، به یک تولیدکننده‌ی مستقل و بزرگ تبدیل شود. تکنولوژی نمایشگرهای شارپ می‌تواند کمک بزرگی به فاکس کان در تحقق این هدف باشد. فاکس کان با تولید نمایشگر می‌تواند وابستگی خودش به سایر شکت‌ها را به حداقل برساند.

۳. برندینگ

در حال حاضر هیچ کدام از محصولاتی که توسط فاکس کان تولید می‌شوند، به اسم خود این برند نیستند؛ اما فاکس کان می‌خواهد نام خودش را در بازار جا بیندازد. فاکس کان برای رسیدن به این منظور از معروفیت برند شارپ به نفع خودش استفاده خواهد کرد.

‌‌

۴. رقابت با سامسونگ

فاکس کان می‌خواهد حضور پررنگی در نسل بعدی نمایشگرها داشته باشد. اپل در حال حاضر از تکنولوژی قدرتمندی در نمایشگرهای آیفون استفاده می‌کند و قصد دارد در مدل‌های آینده نیز این کیفیت را ارتقا بدهد. از طرف دیگر، سامسونگ در نمایشگرهای خود از تکنولوژی دیودهای نورگیر ارگانیک استفاده می‌کند که باریک‌تر و روشن‌تر از مدل‌های قبلی است. فاکس کان با در دست گرفتن شارپ می‌تواند با خیال راحت روی نسل بعدی تکنولوژی نمایشگرها سرمایه‌گذاری کند و به یکی از تامین‌کننده‌های اصلی نمایشگر تبدیل شود.

۵. تاریخچه

در سال ۲۰۱۲ «تری گو» (Terry Gou)، مدیر ارشد فاکس کان، روی یکی از تولیدات شارپ در ژاپن سرمایه‌گذاری کرد. سود قابل توجهی که از این کار نصیب وی شد، فاکس کان را بیش‌تر ترغیب کرده تا در کنار شارپ به دستاوردهای بزرگ‌تری دست پیدا کند.

منبع: WSJ.com

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه