پرینت سه‌بعدی جان چهار کودک را نجات داد

۱۱ مرداد ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

جراحان بیمارستان کودکان شهر بوستون سال گذشته بود که شروع به ساخت قسمت‌های مختلف از بدن کودکان توسط پرینترهای سه‌بعدی کردند. این جراحان برای پیش‌گیری از هر نوع خطایی در حین جراحی، ابتدا روی این اعضای پرینت شده به‌صورت آزمایشی تمرین می‌کردند، سپس جراحی واقعی را انجام می‌دادند.

پزشکان با تمرین جراحی‌های پیچیده روی مدل‌های پرینت شده، خود را برای جراحی واقعی آماده می‌کنند

در حال حاضر که مدتی است از اجرای این برنامه می‌گذرد، پزشکان این بیمارستان توانسته‌اند به جراحی چهار کودک ۴ ماهه تا ۱۶ ساله با استفاده از این روش کمک کنند. این چهار کودک از شکل گیری اشتباه رگ‌های خونی در مغزشان رنج می‌بردند که طبق گفته‌ی پزشکان بیمارستان بوستون، جراحی روی آن‌ها بسیار سخت بوده است.

3DPrint2

جراحان مغز و اعصاب این بیمارستان قبل از انجام عمل جراحی، ابتدا رگ‌های این کودکان را با استفاده از تکنولوژی پرینت سه‌بعدی تولید می‌کنند و با استفاده از قسمت‌های دیگر مغز، نسخه‌ای مصنوعی از مغز این کودکان را می‌سازند. سپس با استفاده از این مغز، قبل از جراحی واقعی روی آن تمرین و تمام پیچیدگی‌ها را بررسی می‌کنند.

پزشکان گفته‌اند که این مدل از مغز، به آن‌ها اجازه می‌دهد تا مغز را از هر زاویه‌ای ببینند و با استفاده از وسایل واقعی جراحی روی آن کار کنند. طبق گفته‌ی آن‌ها، رگ‌های مغز کودکان به هم گره خورده بودند و جراحان باید آن‌ها را به ترتیب مشخصی قطع می‌کردند. تمرین آن‌ها توانسته بود ۳۰ دقیقه از زمان جراحی کم کند.

پزشکان بیمارستان بوستون تصمیم گرفته‌اند از پرینت سه‌بعدی برای آموزش دکتران جوان هم استفاده کنند.

منبع: Engadget

دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Z

    آدرس دقیق خبر داده نشده. رو سایت میزنیم خبر را پیدا نمی کنیم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه