اپل با برنامه‌های بازیافتش ۴۰ میلیون دلار طلا به جیب می‌زند

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گزارش‌های محیط‌زیستی سالانه‌ی اپل نشان می‌دهد که این شرکت هر سال بیش‌تر از سال قبل دوست‌دار محیط‌زیست می‌شود. اما بد نیست بدانیم که خانواده‌ی اپل درکنار همه‌ی این فعالیت‌ها معادن طلا و فلزهای گران‌بها را هم حفاری می‌کند!

به‌غیر از ۲۷ هزار تن آلومینیوم، استیل،‌ شیشه و دیگر مواد سازنده‌ای که از بازیافت دستگاه‌های قدیمی به این شرکت برمی‌گردد، اپل نزدیک به یک تُن طلا هم از این دستگاه‌ها به دست می‌آورد. این مقدار طلا با احتساب قیمت فعلی که به‌ازای هر اونس ۱۲۳۰ دلار است،‌ این حقیقت را آشکار می‌کند که اپل پتانسیل درآمد ۴۰ میلیون دلاری از طریق ذوب کردن طلای به‌کار رفته در مادربرد و سایر قطعات دستگاه‌های قدیمی‌اش را دارد.

برخی می‌گویند برنامه‌های بازیافت دستگاه‌های قدیمی اپل بیش‌تر از آن‌که زیست‌محیطی باشد، شبیه به حفاری معادن طلاست!

برای این‌که دقیق‌تر در این‌باره بدانید توجه شما را به این حقایق جلب می‌کنیم: در هر کامپیوتر دسکتاپ معمولی مقداری فلز گران‌بها به ارزش تقریبا ۹ دلار به‌کار رفته و طبق محاسبات پیشرفته از منابع معتبر، در هر گوشی آیفون ۲۵ تا ۳۰ میلی‌گرم طلا به کار رفته که ارزش تقریبی‌اش یک دلار است. طلا به‌خاطر انعطاف‌پذیر بودن بی‌نظیرش، در تولید محصولات صنعتی کاربرد زیادی دارد و در دستگاه‌های الکترونیکی به‌طور خاص برای اتصال قطعات مختلف استفاده می‌شود.

اگر در نظر بگیریم که اپل سالانه میلیون‌ها دستگاه آیفون، آیپد، مک و اپل‌واچ می‌فروشد،‌ چندان هم عجیب نیست اگر بگوییم برنامه‌های بازیافت دستگاه‌های قدیمی اپل بیش‌تر از آن‌که زیست‌محیطی باشد، نوعی حفاری معادن طلاست!

به‌غیر از طلا، اپل نزدیک به سه تن نقره (با قیمت ۱۶.۲۷ دلار به ازای هر اونس؛ به‌معنای سودی حدود ۱۰۸ هزار دلار) و نزدیک به ۱۵۰۰ تن مس (با قیمت ۲.۱۹ دلار به ازای هر اونس؛ به‌معنای سودی حدود ۶.۵ میلیون دلار) هم به دست می‌آورد. این دو فلز گران‌بها در قطعات مختلف دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می‌شوند و مقدار زیادی از آن‌ها قابلیت بازیافت و تبدیل به درآمدهای اضافی دارد.

منبع: Phone Arena

????? ?????? ???? ???? ??

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه