BMW مینی کوپر جدید خود را معرفی می‌کند

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

امسال در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۶ خبری از اتومبیل‌های مینی (Mini) شرکت BMW نبود اما حالا که چند روز از آن نمایشگاه گذشته، شرکت BMW یک اتومبیل کروکی مینی از سری «جان کوپر ورکس» (John Cooper Works) ساخته که سریع‌ترین و قوی‌ترین اتومبیل در نوع خودش هست که BMW تا به امروز تولید کرده.

جان کوپر ورکس یک شرکت برتانیایی است که در سال ۲۰۰۰ تاسیس شد و اتومبیل‌های مینی کوپر را می‌ساخت. این شرکت از سال ۲۰۰۲ تولید قطعات برای سری اتومبیل‌های مینی از شرکت BMW را بر عهده گرفت. BMW در سال ۲۰۰۸ شرکت جان کوپر ورکس را خرید.

mini-jcw-convertible-1-970x546-c

اتومبیل مینی کوپر مجهز به موتور توربو شارژ ۲٫۰ لیتری چهار سیلندر است. وقتی دور موتور این اتومبیل بین ۵۲۰۰ تا ۶۰۰۰ دور بر دقیقه باشد، قدرتی معادل ۲۲۸ اسب بخار تولید می‌کند و وقتی دور موتور بین ۱۲۵۰ تا ۴۸۰۰ باشد، گشتاور موتور به ۲۳۶ کیلوگرم متر می‌رسد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این اتومبیل، در صورت استفاده از دنده‌ی اتوماتیک ۶ سرعته، ۶٫۳ ثانیه است و اگر از دنده‌ی دستی ۶ سرعته استفاده شود، شتاب صفر تا ۱۰۰ اتومبیل به ۶٫۴ ثانیه می‌رسد. این اتومبیل مجهز به دنده‌ی استاندارد است اما دنده‌ی اتوماتیک را هم به عنوان آپشن مضاعف دارد و حداکثر سرعت هر دو مدل ۲۴۱٫۵ کیلومتر بر ساعت است. سپر جلویی اتومبیل حالت تورفته دارد و مجهز به مجرای هواست. زیر گلگیرها هم رینگ‌های ۴۳ سانتیمتر تعبیه شده و در ضمن دو اگزوز هم روی سپر عقبی ماشین نصب شده است. سقف جمع‌شونده‌ی این ماشین هنگام حرکت اتومبیل با سرعت ۳۰ کیلومتر بر ساعت، ظرف ۱۸ ثانیه باز یا بسته می‌شود. در مدل جدید این ماشین یک سان روف (Sun roof) دارد که به اندازه‌ی تقریبا ۴۰ سانتیمتر، از سمت جلوی اتومبیل به عقب جمع می‌شود.

اتومبیل مینی کوپر مجهز به اپلیکیشن هشدار بارندگی است که در صورت نزدیک شده شرایط جوی بد، اخطارهای صوتی و بصری به راننده می‌دهد.

مینی کوپر ۲۰۱۶ در اسفند ماه با قیمت ۲۵۹۵۰ دلار به فروش می‌رسد.

mini-jcw-convertible-7-970x546-c

mini-jcw-convertible-4-970x546-c

mini-jcw-convertible--2

منبع: Digital Trends

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. عمو مجید

    خخخخخ ?

  2. آندروید

    یک ماشین عاشقانه است
    برای نامزدهای تازه عقد کرده میتونه بهترین هدیه باشه

    1. Mohammad

      😐 باشه

    2. علی

      ایول دمت گرم داشتم فکر میکردم کادو جشن عقد پسر عمم رو چی بدم
      ممنون که راهنمایی کردی?

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه