۴۰ درصد مشتریان سامسونگ دیگر گوشی‌های آن را نمی‌خرند

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
سامسونگ گلکسی نوت 7

اتفاقی که سامسونگ از آن می‌ترسید رخ داده است. سامسونگ بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند در سرتاسر کره‌ی زمین است ولی مشکلی که موجب شد این کمپانی مجبور شود گوشی گلکسی نوت ۷ را برای بار دوم به کلی جمع‌آوری کند، می‌تواند تعداد مشتریان را که به خریدن گوشی‌های سامسونگ تمایل نشان می‌دهند کاهش دهد. برای مثال در روزهای ۲۰ و ۲۱ مهر (۱۱ و ۱۲ اکتبر) یک نظرسنجی در ایالات متحده میان ۱۰۲۰ نفر از مشتریان سامسونگ صورت گرفته است. افراد شرکت داده شده در این نظرسنجی در حال حاضر هم یکی از گوشی‌های این شرکت را دارند. از این افراد سوالاتی پرسیده شد که به منظور ارزیابی تاثیر مشکل نوت ۷ روی رفتار خرید آن‌ها در زمینه‌ی گوشی هوشمند در آینده طراحی شده بوده است.

بر اساس یک نظرسنجی که در روزهای ۲۰ و ۲۱ مهر در میان ۱۰۲۰ نفر از مشتریان سامسونگ صورت گرفته ۴۰ درصد از مالکان فعلی گوشی‌های سامسونگ دیگر هرگز یکی از گوشی‌های ساخت این کمپانی را نخواهند خرید.

بر اساس نتایج این نظرسنجی ۴۰ درصد از مالکان فعلی گوشی‌های سامسونگ اعلام کرده‌اند که دیگر هرگز یکی از گوشی‌های ساخت سامسونگ را نخواهند خرید. این رقم نسبت به ۳۴ درصد از مشتریانی که در ماه سپتامبر، یعنی پیش از آغاز انفجار گوشی‌های تعویض شده، همین نظر را اعلام کرده بوده‌اند رشد داشته است. از ۴۰ درصد مشتریان شرکت داده شده در نظرسنجی جدید که دیگر قصد خریدن گوشی‌های سامسونگ را ندارند، ۸ درصد آن‌ها اعلام کرده‌اند که یکی از گوشی‌های جدید گوگل پیکسل را خواهند خرید. از میان این افراد ۷۰ درصد همچنان به یک گوشی اندرویدی دیگر روی خواهند آورد و ۳۰ درصد اعلام کرده‌اند که تصمیم دارند با خرید آیفون به اکوسیستم iOS مهاجرت کنند.

در نظرسنجی انجام شده در روز ۲ مهر (۲۳ سپتامبر) که پس از اولین فراخوانی گوشی گلکسی نوت ۷ انجام شده بود، از میان ۱۰۰۰ مشتری سامسونگ ۷۷ درصد آن‌ها اعلام کرده بودند که وفاداری خود را به این شرکت حفظ خواهند کرد، چرا که تمایل ندارند مجبور شوند کار کردن با یک گوشی جدید را یاد بگیرند. دلایل دیگری که در آن زمان برای وفادار ماندن به سامسونگ اعلام شده بود عبارت بودند از: دیزاین گوشی‌های سامسونگ (۵۲ درصد)، گزینه‌های مختلف برای شخصی کردن تجربه‌ی کاربری (۴۴ درصد)، عمر باتری (۳۹ درصد)، قیمت (۳۵ درصد) و عدم علاقه به گوشی‌های سایر برندها (۲۸ درصد). مدیرعامل شرکت Branding Brand که این نظرسنجی را انجام داده بوده است با لحنی طعنه‌آمیز اشاره کرده که «مشتریان سامسونگ می‌گویند عمر باتری یکی از نکات کلیدی برای حفظ وفاداری آن‌ها نسبت به این برند است؛ با این حال به نظر می‌رسد این موضوع دلیل از بین رفتن اطمینان آن‌ها هم باشد».

آیا سامسونگ می‌تواند از این وضع ناگوار جان سالم به در ببرد؟ چند ماه دیگر گوشی گلکسی S8 معرفی می‌شود و آن‌گاه مشخص خواهد شد که آیا مشتریان سامسونگ  به سوی آن برمی‌گردند یا نه.

منبع: Phone Arena

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶۱ دیدگاه
  1. Avatar عرفان

    من یه چیزو نفهمیدم ، باتری مشکل داشت جمش کردین اوکی ، خب باطری رو عوض کنین با اسم جدید مثلاnote 7new بدین دست مشتری ارزون تر ، چرا باید کل گوشیه دور ریز بشه اونم سخت افزار به این عالیی ! خب باطری نسل قبل بذارین اونا که مشکل نداشت ! من الانم نوت دارم عالیه ، نمیفهمم اصن !

  2. Avatar آرمین

    تکنولوژی برتر و ایمن ژاپن فقط در Xperia XZ …

  3. Avatar امیر

    با ترکیدن نوت هفت مشخص و ثابت شد که سامسونگ هیچ دانش فنی نداره و همه حرفایی که در موردش میزنن برای کپی کردن از شرکتهای دیگه کملا درست هستش.

  4. Avatar پرهام

    لطفا خبرنامه برای دیجی کالا مگ درست کنید

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه