آمازون کسب و کار اصلی گوگل را تهدید می‌کند

۱۴ آذر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت گوگل بخش اصلی درآمد خود را از طریق کسب و کار تبلیغات موجود در موتور جستجوگر خود به دست می‌آورد. به این شکل هر چه افراد بیشتری در گوگل به جستجو بپردازند، شرایط مالی این شرکت هم بهتر می‌شود. اما ظاهرا در یک بخش بخصوص، یعنی جستجو در حوزه تجارت الکترونیک آمازون بخش قابل توجهی از درآمد گوگل را کاهش داده و به جیب خود می‌فرستد.

براساس یک تحقیق که شرکت Raymond James انجام داده (شرکتی که خدمات مالی ارائه می‌دهد) مشخص شده بیش از نیمی از مردم هنگام خرید آنلاین جستجوشان را در وبسایت آمازون آغاز می‌کنند. در حالی که تنها ۲۶ درصد از افراد برای خرید آنلاین از گوگل شروع به جستجو می‌کنند.

screen-shot-2017-01-06-at-101941-am

نکته مهم دیگر که با نتایج این تحقیقات کاملا هم‌خوان است کاهش درآمد گوگل در این حوزه است که نسبت به سال ۲۰۱۴، شاهد ۵۰ درصد افت بوده است. این در حالی است که سهم آمازون در طول دو سال گذشته به شکل معناداری افزایش یافته است.

screen-shot-2017-01-06-at-102638-am

از طرف دیگر این موضوع در میان گروه‌های سنی مختلف هم بررسی شده و به نظر نمی‌رسد این روند جدید به این زودی‌ها از بین برود چون دقیقا گروه‌های ۱۸ تا ۲۹ ساله بیش از همه برای جستجوی محصولات از آمازون استفاده می‌کنند.

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه