از آیفون ۷ تا مسابقه بزرگ دیجی‌کالا مگ؛ خواندنی‌ترین‌های دیجیتال

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
دیجیتال

در این نوشته می‌خواهیم خواندنی‌ترین خبرها و مقاله‌های هفته‌ی اخیر را با هم مرور کنیم. اگر در ۷ روز گذشته فرصت پیگیری اتفاقات دنیای دیجیتال را نداشتید، این مطلب را از دست ندهید؛ ما گلچینی از خبرها و مقاله‌های دیجیتالی را برای‌تان یک‌جا آورده‌ایم. در ادامه با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

در انتظار معرفی آیفون ۷

در دنیای تکنولوژی فرار رسیدن ماه سپتامبر به معنی آماده شدن برای اخبار داغ اپل است. اپل همانند چهار سال گذشته، امسال هم برای رونمایی از نسل بعدی مهم‌ترین محصولش در حال تدارک دیدن یک رویداد بزرگ است. این بار این رویداد در تاریخ ۷ سپتامبر، مصادف با ۱۷ شهریور، برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود در آن نسل جدید آیفون و اپل واچ معرفی شود.

wir-07

رویداد معرفی آیفون ۷؛ از اپل چه انتظار داریم

همه آنچه درباره آیفون ۷ می‌دانیم

باید انتظار معرفی چه محصولات جدیدی را از اپل داشته باشیم

جمع‌آوری جهانی نوت ۷

سامسونگ می‌خواهد یک فراخوان بزرگ و در سطح جهانی برای گوشی جدیدش گلکسی نوت ۷ اعلام کند. این اقدام بی‌سابقه و بزرگ نتیجه مستقیم بررسی‌های سامسونگ در گزارش‌های مربوط به انفجار باتری نوت ۷ هنگام شارژ است. احتمالا سامسونگ به زودی یک فراخوان برای جمع‌آوری این دستگاه‌ها اعلام می‌کند.

wir-11

سامسونگ فراخوان جمع‌آوری در سطح جهان برای نوت ۷ صادر می‌کند

انفجار گلکسی نوت ۷ موجب عذر خواهی مدیرعامل سامسونگ شد

مسابقه بزرگ کدام عکس، کدام گوشی؟

می‌دانیم که بسیاری از شما همراهان دیجی‌کالا مگ به عکاسی با موبایل علاقه دارید. این را هم می‌دانیم که خیلی از شما به‌خوبی با گوشی‌های مختلف و نقاط ضعف و قوت هر کدام آشنا هستید. ولی آیا فکر می‌کنید بتوانید با دیدن یک عکس حدس بزنید با دوربین کدام گوشی گرفته شده است؟ خب بیایید امتحان کنیم. ۷ تا از برترین گوشی‌های بازار مهمان ما هستند و ما فرصت را غنیمت شمردیم تا به مناسبت تولد یک‌سالگی دیجی‌کالا مگ هم مقایسه‌ای بین دوربین آن‌ها ترتیب دهیم و هم هوش و قدرت تشخیص شما را محک بزنیم.

wir-06

مسابقه کدام عکس، کدام گوشی؟ (ویژه‌ی تولد یک‌سالگی دیجی‌کالا مگ)

از گروه دیجیتال چه انتظاری دارید؟

دیجی‌کالا را هنوز هم خیلی‌ها به عنوان فروشنده‌ی محصولات دیجیتالی می‌شناسند؛ اما دیجی‌کالای امروز به فروش کالای دیجیتال اکتفا نکرده و به‌صورت دیجیتالی همه‌چیز می‌فروشد. از هر زاویه که نگاه کنیم، مرکزیت رسانه‌ی آنلاین دیجی‌کالا، حوزه‌ی دیجیتال است. ما در یک سال گذشته در دیجی‌کالا مگ در کنار پوشش همه‌جانبه‌ی خبرهای ریز و درشت، سعی کردیم زاویه‌ی دوربین‌مان را جای دیگری بگذاریم و جور دیگری به دنیای دیجیتال بپردازیم.

wir-08

شما بگویید: از گروه دیجیتال دیجی‌کالا مگ چه انتظاری دارید؟

هدیه تولد یک‌سالگی دیجی‌کالا مگ

دیجی‌کالا مگ یکساله شد. طی این یک سال ۱۰ هزار عنوان مطلب منتشر کردیم. بسیاری از آن‌ها اخبار روز دنیای علم و فناوری بودند و بخش عمده‌ای هم به مقاله‌هایی اختصاص داشتند که در سه حوزه‌ی اصلی دیجی‌کالا مگ، یعنی «فناوری دیجیتال»، «سرگرمی دیجیتال» و «دانش و فناوری» نوشته شدند. بعضی از آن‌ها مجموعه مقاله‌های دنباله‌داری مثل مدرسه‌ی عکاسی با موبایل و بیوگرافی مشاهیر دنیای فناوری هستند. بعضی دیگر درباره‌ی بازی‌های ویدیویی نوستالژیکی هستند که ۲۰ سال پیش بازی می‌شدند. یا اصلا مقاله‌هایی که رابطه‌ی انسان با جهان و انسان با فناوری را بررسی می‌کنند. این مقاله‌ها که اصطلاحا تاریخ مصرف ندارند را در قالب چند مجموعه کتاب PDF در آوردیم و این‌جا برای دانلود گذاشتیم.

wir-10

هدیه تولد یک‌سالگی دیجی‌کالا مگ؛ دانلود کنید و بخوانید!

اولین تبلت اندرویدی دنیا

شاید ۶ سال به نظر زمان زیادی نرسد. ولی در دنیای تکنولوژی اتفاقات با چنان سرعت سرسام‌آوری پیش می‌رود، که در همین مدت به‌ظاهر کوتاه هم، ممکن است یک گجت کاملا جدید به خاطره‌ای نوستالژیک تبدیل شده باشد. گفته می‌شد سامسونگ در نمایشگاه IFA 2016 از تبلت گلکسی تب S3 رونمایی خواهد کرد. درحالی‌که درست ۶ سال پیش در همین روز یعنی دوم سپتامبر، پدرجد او یعنی گلکسی تب P1000 را معرفی کرده بود.

wir-05

سامسونگ گلکسی تب P1000؛ اولین تبلت اندرویدی دنیا!

بیوگرافی موسس اوراکل

بعد از تولد، مادرش او را به یکی از اقوام سپرد و ترکش کرد. پدر ناتنی‌اش همیشه به او می‌گفت که به دردِ هیچ کاری نمی‌خورد. اما وقتی بزرگ شد هدفش یک چیز شد: «اثبات توانایی‌اش». با زندگی‌نامه‌ی «لری الیسون» (Larry Ellison)، یک ترک تحصیل کرده‌ی موفق و موسس «اوراکل» (Oracle) همراه باشید.

wir-04

لری الیسون؛ موسس اوراکل، بیمارِ شکست دادن همه

جذاب‌ترین شرکت فناوری ژاپن

ژاپن و تکنولوژی پیوند عمیقی با هم دارند. قطارهای سریع‌السیر، انواع و اقسام ربات‌ها، موبایل‌های اختصاصی مخصوص بازار ژاپن و بسیاری چیزهای خاص دیگر را می‌توان نام برد، که تنها در این کشور ممکن است دیده شوند. شرکت‌های بزرگی مثل سونی، نینتندو، پاناسونیک، شارپ، نیکون، کانن، تویوتا و… از جمله مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های ژاپنی هستند که باید به لیست افسانه‌های تکنولوژیک ژاپن اضافه کنید. اما شهرت ژاپن در زمینه‌ی تکنولوژی نو اخیرا با وجود رقبای چینی و کره‌ای و تکنولوژی‌هایی مثل تلفن‌های هوشمند، گجت‌های پوشیدنی و واقعیت مجازی، رشد چندانی نداشته. در واقع فناوری‌های یادشده برای ژاپن با رشد سریعی پیشرفت نمی‌کردند تا زمانی که «سافت‌بنک» (SoftBank) وارد عمل شد.

wir-09

ملاقات با جذاب‌ترین شرکت فناوری ژاپن

تغییر رمز عبور

احتمالا شما در محل کار یا به هنگام استفاده از برخی سایت‌ها، هر چند هفته یا چند ماه، با اخطار اهمیت تعویض رمز عبور مواجه می‌شوید. معمولا از تغییر متناوب رمز عبور به عنوان یکی از نکات ضروری برای افزایش ضریب امنیت حساب‌های کاربری یاد می‌شود. اما بد نیست بدانید این مساله الزاما صحیح نیست!

wir-03

یک باور غلط درباره‌ی تغییر رمز عبور

۵ تبلت برتر تابستان

ما معتقدیم که تبلت‌ها در چند سال اخیر پیشرفت بزرگی نداشته‌اند. اما در عوض این دستگاه‌ها کاربردی‌تر از گذشته شده‌اند و به‌صورت اختصاصی برای نیازهای مختلف طراحی‌ شده‌اند. البته اپل، سامسونگ و مایکروسافت مانند گذشته محصولاتی به بازار عرضه کرده‌اند که در تمام زمینه‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و به اصطلاح محصولات همه‌چیزتمامی هستند. با ما همراه باشید تا به بررسی بهترین تبلت‌های  تابستان ۹۵ بپردازیم.

wir-02

معرفی ۵ تبلت برتر تابستان ۹۵

نقد و بررسی لپتاپ ایسوس GL502

آیا بازی کردن بخش زیادی از زندگی‌تان را تشکیل می‌دهد؟ آیا به عشق بازی با کامپیوترتان مسیر داخل شهر تا منزل را با سرعت بیشتری طی می‌کنید؟ پس باید شما را با با لپ‌تاپ مخصوص بازی ROG Strix GL502 ایسوس (ASUS) آشنا کنیم؛ لپ‌تاپی سبک، باریک و قدرتمند که مخصوص دوست‌داران بازی ساخته شده‌ و کارت گرافیک قدرتمند GTX 980M را درون خود به کار گرفته‌است.

wir-01

نقد و بررسی ایسوس GL502؛ کاربردی‌ترین لپ‌تاپ مخصوص بازی جهان

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar صادقي

    باتشکر از زحمات شما

  2. Avatar واقعیت مجازی

    خیلی خوب

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه