از اپلیکیشن یادگیری زبان تا سرنوشت نوت ۷؛ خواندنی‌ترین‌های دیجیتال

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه
دیجیتال

در این نوشته می‌خواهیم خواندنی‌ترین خبرها و مقاله‌های چند هفته‌ی اخیر را با هم مرور کنیم. اگر در روزهای گذشته فرصت پیگیری اتفاقات دنیای دیجیتال را نداشتید، این مطلب را از دست ندهید؛ ما گلچینی از خبرها و مقاله‌های دیجیتالی را برای‌تان یک‌جا آورده‌ایم. در ادامه با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

شما بگویید؛ D-Link یا TP-Link؟

اگر به دنبال خریدن تجهیزات شبکه، به ویژه روتر، اکسس‌پوینت یا مودم ADSL باشید، به احتمال زیاد پیش از هر چیز دو نام D-Link و TP-Link را خواهید شنید. D-Link کمپانی قدیمی‌تری است و نام آن برای بسیاری از افراد اطمینان‌بخش‌تر است. از سوی دیگر مدت زمان نسبتا زیادی از ورود TP-Link‌ به بازار ایران گذشته و این کمپانی هم شهرت خوبی برای خودش دست و پا کرده. در مطلب «شما بگویید» این هفته قصد داریم نگاهی به این دو کمپانی بیندازیم و نظر شما را در مورد محصولات آن‌ها بدانیم. شما کدام را توصیه می‌کنید؛ D-Link یا TP-Link؟

دیجیتال

شما بگویید؛ D-Link یا TP-Link؟

شنیدنی‌ترین پادکست‌ها

چند وقتی است که دیجی‌کالا FM با انتشار پادکست‌های متنوع و جذاب شروع به کار کرده است. از این پس قصد داریم علاوه بر مقالات، بهترین پادکست‌های هفته را هم برای شما کنار هم قرار دهیم. شنیدنی‌ترین پادکست‌های روزهای گذشته را از دست ندهید.

wir-02

از ال‌جی G6 چه می‌دانیم؟

آنچه شما گفتید؛ تلویزیون هوشمند بخریم یا نه؟

برنامه‌نویس ایرانی از تجربه‌ی کار در مالزی می‌گوید

گجت‌های رترو؛ HTC ChaCha

یکی از هیجان‌انگیزترین تجربه‌ها در موزه‌ی گجت‌های رتروی دیجی‌کالا مگ، برخورد کردن با ایده‌هایی است که هر چند روزی بسیار جذاب و کاربردی به نظر می‌رسیدند ولی در عرض زمان کوتاهی به کلی فراموش شده‌اند. ایده‌ی ساخت گوشی‌هایی مختص شبکه‌های اجتماعی و به ویژه فیسبوک یکی از این ایده‌ها بوده است. گوشی HTC ChaCha که با نام HTC Status هم شناخته می‌شد و در سال ۲۰۱۱۱ به بازار آمد، جزو اولین تلاش‌هایی بود که فیسبوک با همکاری کمپانی HTC در این زمینه انجام داد. پروژه‌ای که سرانجام در سال ۲۰۱۳ با شکست تجاری شدید گوشی HTC First که به Facebook Phone معروف شده بود به زباله‌دان تاریخ پیوست.

wir-03

HTC ChaCha؛ زیبا، ارزان، بی‌دوام!

بیوگرافی مارک بنیوف؛ برنامه‌نویسی که تاجر شد

عاشق برنامه‌نویسی بود؛ برنامه‌نویس خوبی هم بود، حتی بازی هم می‌نوشت؛ با همه‌ی این اوصاف در دانشگاه رشته‌ی تجارت را انتخاب کرد؛ موقع فارغ‌التحصیلی تصمیم گرفت دوباره به برنامه‌نویسی بازگردد ولی به توصیه‌ی استادش وارد دنیای تجارت با محوریت نرم‌افزار شد. با ایده‌ای که داشت انقلابی در نحوه‌ی عرضه‌ی محصولات نرم‌افزاری به‌وجود آورد. در ادامه با زندگی‌نامه‌ی «مارک بنیوف» (Marc Benioff) شریک‌موسس و مدیر عامل شرکت «سیلزفورس» (Salesforce) همراه دیجی‌کالا مگ باشید.

wir-04

مارک بنیوف؛ برنامه‌نویسی که تاجر شد

معرفی اپلیکیشن

چند وقتی است که در دیجی‌کالا مگ به طور منظم ویدیوهایی را برای معرفی بهترین اپلیکیشن‌ها منتشر می‌کنیم. این هفته هم گلچینی از مطالب مربوط به معرفی اپلیکیشن‌های مختلف از دارک اسکایگرفته تا گوگل فیت برایتان جمع کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به آن‌ها بیندازید و اگر پیشنهادی دارید حتما در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.

wir-05

آب‌وهوای جایی که ایستاده‌اید را پیش‌بینی کنید؛ نگاهی به اپلیکیشن دارک اسکای

آخرین خبرها را ورق بزن؛ نگاهی به اپلیکیشن فلیپبورد

راهی ساده برای تناسب اندام؛ نگاهی به اپلیکیشن گوگل فیت

ثبت عکس‌های شگفت‌انگیز با دوربین گوشی موبایل

شاید فکر کنید با دوربین موبایل تنها باید از خانواده و غذایتان عکس بگیرید! ولی این‌طور نیست؛ دوربین گوشی موبایل ابزار بسیار قدرتمندی است که می‌تواند بسیار فراتر از چیزی که در مورد عکاسی با موبایل تصور می‌کنید کارایی داشته باشد. برای مثال با دوربین گوشی موبایل می‌توانید تصاویر ویژه‌ای مانند عکس‌هایی با نوردهی طولانی (Long Exposuree) و عکس‌های انتزاعی ثبت کنید یا با تغییر زاویه‌ی دید تصور قبلی بیننده را از سوژه‌های عادی بر هم بزنید. تنها چیزی که نیاز دارید چند نکته و ترفند به همراه لوازم جانبی مناسب است تا بتوانید از عکاسی موبایل لذت ببرید و عکس‌هایی متفاوت بگیرید. با مدرسه عکاسی موبایل دیجی‌کالا مگ همراه باشید تا با هم به بررسی برخی از این نکته‌ها بپردازیم.

wir-06

چگونه با دوربین موبایل عکس‌های شگفت‌انگیز بگیریم؟

۵ نکته که باید درباره نمایشگرهای خم‌شونده بدانید

صفحه‌نمایش گوشی‌ها سال‌ها از شیشه یا پلاستیک تخت ساخته می‌شدند در حالی که اخیرا پیشگامان این حوزه به سوی ساخت صفحه‌نمایش‌های خمیده حرکت کرده‌اند. از زمان ایجاد این تغییرات هر سال تولیدکننده‌های بیشتری به سوی ساخت صفحه‌نمایش‌های خمیده حرکت می‌کنند؛ صفحه‌نمایش‌های موبایل‌ها، مانیتورها و تلویزیون‌ها. حال شاید یکی از اساسی‌ترین سوال‌ها این باشد که پس از این تکنولوژی و به‌کارگیری گسترده‌اش، به سوی استفاده از چه تکنولوژی‌ای و ساخت چه نوع‌ صفحه‌نمایش‌هایی حرکت خواهیم کرد؟

wir-07

۵ نکته که باید درباره نمایشگرهای خم‌شونده بدانید

۵ اپلیکیشن برتر برای یادگیری زبان

وجود تعداد پرشمار اپلیکیشن‌‌هایی که برای آموختن زبان‌های جدید به کار می‌آیند، انتخاب بهترین گزینه را به امری دشوار تبدیل کرده است. ممکن است بخواهید با استفاده از این اپ‌ها، دایره لغات خود را گسترش دهید، تمرین مکالمه کنید، گرامر‌تان را بهبود دهید یا شاید هم همه گزینه‌های مذکور مورد نظرتان باشند. برای هر کدام از این هدف‌ها چندین و چند اپلیکیشن موجود است که بهتان کمک می‌کند بدون حضور در هیچ کلاسی زبان‌های خارجی مورد علاقه‌تان را بیاموزید. در ادامه این متن ۵ اپلیکیشن برتر در حوزه آموزش زبان‌های خارجی را معرفی می‌کنیم.

wir-08

۵ اپلیکیشن برتر برای یادگیری زبان

سرنوشت نوت ۷؛ از فاجعه تا پاسخ صریح سامسونگ

بالاخره بعد از ماه‌‌ها تحقیق و تفحص، شرکت سامسونگ دلیل انفجار‌های پیاپی در گوشی‌های گلکسی نوت ۷ را اعلام کرد. البته پاسخ این تحقیقات همان‌طور که انتظار می‌رفت، مشکلاتی در باتری عنوان شد. برای توضیحات بیشتر، در ادامه با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

wir-11

سرنوشت نوت ۷؛ از فاجعه تا پاسخ صریح سامسونگ

چرا سامسونگ اصرار دارد نوت ۸ را بسازد؟

رییس بخش موبایل سامسونگ D.J. Koh اخیرا در یک مصاحبه مطبوعاتی تاکید کرده که شرکت سامسونگ تمایل دارد گلکسی نوت ۸ را روانه بازار کند. این گفته رییس بخش موبایل سامسونگ وقتی مطرح شد که خبرنگاران در یک کنفرانس مطبوعاتی از او درباره گلکسی نوت ۷ و دلایل آتش گرفتن آن سوال پرسیدند. همانطور که حتما خبر دارید نوت ۷ گوشی‌ای بود که سامسونگ روی آن واقعا حساب باز کرده بود و گمان می‌رفت بتواند فروشی قابل‌توجه را از طریق معرفی و عرضه این مدل تجربه کند. برخی از کارشناسان هم معتقد بودند همه دستاوردهای سامسونگ به شکلی در نوت ۷ خلاصه شده بود.

wir-09

چرا سامسونگ اصرار دارد نوت ۸ را بسازد؟

چرا فیسبوک و توییتر به تغییرات اساسی نیاز دارند؟

سال‌به‌سال، شبکه‌های اجتماعی بزرگ‌تر می‌شوند و ابعاد و کاربری‌های جدیدی پیدا می‌کنند. میلیون‌ها نفر از طریق بستر نرم‌افزاری مانند فیسبوک،توییتر و اینستاگرام با یکدیگر در ارتباط هستند. ازلحاظ آماری، بیشترِ این شبکه‌ها مشکلی ندارند، اما از جهات دیگر، ۲۰۱۶۶ سال چندان خوبی برای شبکه‌های اجتماعی نبود. فیسبوک همچنان در حال تقلا علیه شیوع خبر‌های جعلی است و توییتر هم در تلاش برای حل مشکل آزار و مزاحمت کاربران در این شبکه است. از بین سه شبکه‌‌ی اجتماعی محبوب دنیا، فقط اینستاگرام با سرعتی خیره‌کننده رشد کرد و بدون مشکل عمده، سال ۲۰۱۶ را به پایان رساند. اما فیسبوک و توییتر بیش از هر زمان دیگری باید نگاهی به عقب انداخته و بتوانند مشکلات بسیار جدی‌شان را حل‌وفصل کنند.

wir-10

چرا فیسبوک و توییتر به تغییرات اساسی نیاز دارند؟

گوشی‌های پرچم‌دارِ سال ۲۰۱۷ چگونه خواهند بود؟

سال ۲۰۱۶ به‌هیچ‌عنوان از نظر پیشرفت تکنولوژی، سال خوبی نبود؛ اما از لحاظ کلی نمی‌توان فقط به نکات منفی اشاره کرد. به عنوان مثال سامسونگ طرح‌های جدیدی ارائه داد، ال‌جی موبایل ماژولار عرضه کرد (و شکست خورد)، لنوو توانست به بازار برگردد و درنهایت گوگل به عرصه‌ی سخت‌افزار وارد شد. درنهایت می‌توان سال ۲۰۱۶ را در چند کلمه خلاصه کرد: پردازنده‌های سریع‌تر، واقعیت مجازی، امنیت با اسکن اثرانگشت، دوربین‌های بهتر و باتری‌هایی بزرگ‌تر. حالا در اولین ماه سال نوی میلادی می‌خواهیم ببینیم در سال جاری  منتظر چه چیز‌هایی در گوشی‌های هوشمند می‌توانیم باشیم؟

wir-12

گوشی‌های پرچم‌دارِ سال ۲۰۱۷ چگونه خواهند بود؟

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه