استودیوی برادران وارنر برای ساخت «آکوامن ۲» آماده می‌شود

۷ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
آکوامن

استودیوی برادران وارنر تلاش خود را برای بازگرداندن جیمز وان جهت ساخت دنباله فیلم سینمایی «آکوامن» (Aquaman)  آغاز کرده است.

اگر وضعیت باکس‌آفیس را در سال میلادی ۲۰۱۸ دنبال کرده باشید می‌دانید که فیلم سینمایی آکوامن موفق شد عملکرد خیره‌کننده‌ای در سینماهای آمریکا و جهان از خود نشان دهد و علاوه بر دست‌آوردهای تجاری، کمپانی برادران وارنر را به ساخت آثار ابرقهرمانی بیشتر در جهان سینمایی دی‌سی تشویق کرد.

براساس پیش‌بینی‌های کارشناسان «آکوامن» به زودی با شکستن رکورد فیلم «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» به پرفروش‌ترین فیلم جهان سینمایی دی‌سی تبدیل خواهد شد

آکوامن تا امروز با فروشی بیش از ۱ میلیارد و ۷۶ میلیون دلار از نظر فروش جهانی موفق شده آثاری چون «بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت» (Batman v Superman: Dawn of Justice)، «زن شگفت‌انگیز» (Wonder Woman)، «جوخه انتحار» (Suicide Squad) و «شوالیه تاریکی» (The Dark Knight) را از پیش‌رو بردارد.

در حال حاضر تنها فیلمی که در کل جهان سینمایی دی‌سی از آکوامن پرفروش‌تر بوده «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» (The Dark Knight Rises) است که با اختلافی اندک و با فروش جهانی یک میلیارد و ۸۴ میلیون دلار در صدر ایستاده است. اما براساس پیش‌بینی‌های کارشناسان آکوامن به زودی این رکورد را هم خواهد شکست و در عمل به پرفروش‌ترین فیلم این جهان سینمایی تبدیل خواهد شد.

«شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» سومین و آخرین قسمت سه‌گانه شوالیه تاریکی نولان بود که در سال ۲۰۱۲ اکران شد. پیش از این اثر، پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی جهان دی‌سی «شوالیه تاریکی» ساخته سال ۲۰۰۸ و قبل از آن هم «بتمن» (Batman) ساخته تیم‌ برتون بود که در سال ۱۹۸۹ ساخته شده بود. به این ترتیب می‌شود گفت آکوامن به نوعی بر سلطه بتمن در جهان سینمایی دی‌سی نیز پایان داده است. همین موضوع باعث شده استودیوی برادران وارنر به صرافت ساخت دنباله‌ای برای این اثر سینمایی بیفتد.

براساس جدیدترین گزارش‌ها، گفت‌وگوها با جیمز وان کارگردان قسمت اول از همین حالا آغاز شده و از این کارگردان خواسته شده تا فعلا بر مقدمات کار از جمله انتخاب نویسندگان نظارت داشته باشد؛ قرار بر این شده که وان در صورت رضایت از فیلم‌نامه کارگردانی قسمت دوم آکوامن را هم خود برعهده بگیرد.

استودیوی برادران وارنر پیش از این از پتی جنکینز کارگردان فیلم ابرقهرمانی «زن شگفت‌انگیز» هم خواسته بود دنباله‌ای برای این اثر بسازد که « زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» (Wonder Woman 1984) نام‌گرفته است و قرار است در سال ۲۰۲۰ شاهد اکران آن باشیم.

جیمز وان کارگردان فیلم ابرقهرمانی آکوامن در عمل با کارگردانی فیلم ترسناک «اره» (Saw) راه خود را به سینما باز کرد. وان مهارت عجیبی در ساخت فیلم با بودجه کم و فروش‌های فوق‌العاده از خود نشان داد. او اره را با بودجه ۱.۲ میلیون دلاری ساخت اما فروش ۱۰۳ میلیون دلاری را برای این اثر سینمایی رقم زد. فیلم‌های «توطئه‌آمیز» (Insidious) و «احضار» (The Conjuring) به ترتیب با بودجه‌های ۱.۵ میلیون دلار و ۲۰ میلیون دلار، فروش‌های ۹۷ میلیون دلاری و ۳۱۹ میلیون دلاری را تجربه کردند. نهایتا ساخت «خشن ۷» (Furious 7) برای استودیوی یونیورسال و فروش ۱ میلیارد و ۵۱۶ میلیون دلاری این اثر به همه اهالی هالیوود نشان داد جیمز وان استاد مسلم ساخت فیلم‌هایی است که بفروشند. چه آثار اکشن و چه فیلم‌های ترسناک. مهارتی که با ساخت آکوامن به عنوان یک اثر ابرقهرمانی بار دیگر توانایی‌های این کارگردان را در ساخت آثار تجاری موفق به رخ کشید و استودیوی برادران وارنر را مجاب کرده تا به هر قیمت از این کارگردان استرالیایی استفاده کند.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه