تسلا مدل ۳ ساخت چین راهی بازار می شود

۱۱ دی ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
تسلا مدل 3

تسلا مدل ۳ از این پس در چین ساخته خواهد شد. این خبر سرتیتر خبرگزاری‌های خودرویی در روزهای گذشته بوده و نشان دهنده عزم تسلا برای پیشرفت هرچه سریع‌تر در بازار خودرو جهان است. کارخانه خودروسازی تسلا شانگهای در ۳۵۷ روز به بهره‌برداری رسیده و این شرکت امیدوار است تا راه اندازی این کارخانه نقطه بهبود جنگ تجاری آمریکا و چین باشد.

تسلا مدل ۳ ساخت چین

یکسال از زمانی که تسلا اعلام کرد خط تولید خودروهایش را در چین راه اندازی می‌کند، می‌گذرد. در این مدت کوتاه شرکت آمریکایی توانسته کارخانه جدیدش را به بهره برداری رسانده و نخستین نمونه از تسلا مدل ۳ را در آن به تولید برساند. این خودرو با قیمت تقریبی ۵۰ هزار دلار یا ۳۵۵.۸۰۰ یوان به فروش خواهد رسید. این قیمت بسیار کمتر از نسخه‌های وارداتی تسلا مدل ۳ است. نمونه‌های وارداتی این خودرو در چین حدود ۴۳۹ هزار یوان قیمت دارند.

تسلا برای راه‌اندازی خط تولیدش در چین حدود دو میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است. این کارخانه در شانگهای قرار دارد و همان‌طور که گفته شد، در کمتر از یکسال به بهره برداری رسیده است. در ابتدا تنها تسلا مدل ۳ در این خط تولید مونتاژ شده و از ماه آینده به مشتریان چینی تحویل داده می‌شود. به مناسبت افتتاح کارخانه جدید تسلا در چین، ۱۵ دستگاه تسلا مدل ۳ از خط تولید این کارخانه خارج شده و به کارمندان تسلا در چین تحویل داده شدند.

تسلا مدل 3

حمایت چین از سرمایه گذاری تسلا

تسلا تا پیش از راه‌اندازی این کارخانه، محصولات خود را از طریق واردات به مشتریان چینی عرضه می‌نمود. اکنون پیش از سال نو قمری چینی که از ۲۵ ژانویه آغاز می‌شود، محصولات تسلا که در چین تولید شده‌اند، به مشتریان تحویل خواهند شد. مراسم افتتاح کارخانه تسلا در چین با حضور یکی از معاونین تسلا، تائو لین برگزار شد. وی در حاشیه این مراسم گفت: از این پس تسلا مدل ۳ های ساخت چین، خیابان‌ها و جاده‌های این کشور را به تسلط خود در خواهند آورد.

دولت چین از ساخت این کارخانه حمایت کرده که این کار بازتابی گسترده در رسانه‌های جهان داشته است. تسلا نخستین برند غیرچینی است که کارخانه‌ای متعلق به خود را در چین راه اندازی می‌کند و علاوه برآن، از حمایت پکن برخوردار است.

تسلا مدل 3

جاذبه‌های بازار چین

بازار خودرو چین جاذبه‌های فراوانی برای خودروسازان بین‌المللی دارد. سال گذشته در چین ۱.۳ میلیون دستگاه خودرو برقی به فروش رسیدند. این آمار فروش بالا هر تولیدکننده‌ای از جمله تسلا را برای دستیابی به این بازار وسوسه می‌کند. بازار خودرو چین برخلاف سایر نقاط جهان هنوز اشباع نشده و خودروسازان می‌توانند فروش قابل توجهی در بازار چین داشته باشند.

ایلان ماسک مدیرعامل میلیاردر تسلا، بارها نشان داده که از بازاریابی بیزار است، اما جاذبه‌های فراوان بازار چین هر سرمایه‌داری را به خود جلب می‌کند. به گزارش رویترز، فعالیت‌های تسلا تنها به ساخت کارخانه محدود نمی‌شود. این شرکت قصد دارد مراکز خدمات پس از فروش و ایستگاه‌های شارژ بسیاری را برای اطمینان یافتن از راحتی کاربران در چین احداث نماید.

مطابق برنامه تسلا در طی سال آتی مراکز خدماتی و ایستگاه‌های شارژ این شرکت در چین دوبرابر خواهند شد. همچنین پرسنل این شرکت از ۶۰۰ نفر به ۱۵۰۰ نفر افزایش خواهند یافت. کارخانه تسلا نیز هم‌اکنون می‌تواند ۲۸۰ خودرو در روز تولید کند و پیش‌بینی می‌شود فروش قابل ملاحظه‌ای برای تسلا در چین رقم بزند.

منبع: Gadgets

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar محمد

    خوشبحال چینی ها. ما فقط افسوس

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه