دانکرک را در استایل یک فیلم صامت ببینید

۱۲ دی ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
فیلم دانکرک

قبل از اکران فیلم «دانکرک»، کارگردان این فیلم یعنی کریستوفر نولان ارها درباره‌ی تاثیر بزرگ فیلم‌های صامت روی ساخته‌ی جدیدش صحبت کرده بود. در راستای صحبت‌های نولان و هم‌چنین برای به تصویر کشیدن توانایی نولان در تعریف قصه‌اش بدون نیاز به دیالوگ، شبکه‌ای در یوتیوب دانکرک را به یک فیلم صامت کلاسیک تبدیل کرده است.

هدف از ساخت این نسخه، نشان دادن توانایی بالای نولان در کارگردانی و هم‌چنین لازم نبودن دیالوگ‌های فیلم است.

شبکه‌ی یوتیوبی Like Stories of Old تمام دیالوگ‌های دانکرک حذف کرده و این فیلم را دوباره ویرایش کرده است. هدف از ساخت این نسخه، نشان دادن توانایی بالای نولان در کارگردانی و هم‌چنین لازم نبودن دیالوگ‌های فیلم است.

«تام»، کسی که شبکه‌ی Like Stories of Old را می‌گرداند، در توضیح ویدیوی خود نوشته است: «در ابتدا چند کلیپ کوچک از دانکرک را با سبک و سیاق فیلم‌های صامت بازسازی کردم تا آن را با فیلم‌های صامتی که نولان از تاثیرشان گفته بود، مقایسه کنم. از اینکه دانکرک چقدر خوب به یک فیلم صامت تبدیل شده بود شگفت‌زده شدم. این نسخه به خوبی چگونگی استفاده از زاویه‌های دوربین، زبان بدن و حالت‌های چهره را در قصه‌گویی دانکرک نشان می‌دهد. از تصاویر نه تنها برای نشان دادن درگیرها، بلکه در تعریف قصه به خوبی استفاده شده است.»

نولان قبلا درباره‌ی فیلم گفته بود: «فیلم دیالوگ دارد، ولی ما بسیار تلاش کردیم تا برای داستان‌گویی از تصاویر استفاده کنیم؛ ترکیبی از اکشن و تعلیق. موضوعی است که به آن در سینما و تاریخ سینما ارزش می‌دهم. علاقه‌ی بسیاری به فیلم‌های صامت دارم.»

می‌توانید در ادامه، فیلم دانکرک را در هشت دقیقه و به استایل فیلم‌های صامت ببینید.

دانلود ویدیو با کیفیت Full HD

منبع: YouTube

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه