از دوربین آیفون ۷ پلاس تا بات‌های تلگرام؛ خواندنی‌ترین‌های دیجیتال

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
دیجیتال

در این نوشته می‌خواهیم خواندنی‌ترین خبرها و مقاله‌های هفته‌ی اخیر را با هم مرور کنیم. اگر در ۷ روز گذشته فرصت پیگیری اتفاقات دنیای دیجیتال را نداشتید، این مطلب را از دست ندهید؛ ما گلچینی از خبرها و مقاله‌های دیجیتالی را برای‌تان یک‌جا آورده‌ایم. در ادامه با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

شنیدنی‌ترین پادکست‌ها

چند وقتی است که بخش پادکست در دیجی‌کالا مگ شروع به کار کرده. از این پس قصد داریم علاوه بر مقالات، بهترین پادکست‌های هفته را هم برای شما کنار هم قرار دهیم. شنیدنی‌ترین پادکست‌های هفته‌ی گذشته را از دست ندهید.

wir-10

گفت‌وگو با برنامه‌نویس ایرانی گوگل؛ در دنیای گوگل چه خبر است؟

گوگل درایو، وان درایو، دراپ باکس یا باکس؛ آنچه شما گفتید

آیا هوش مصنوعی خطرناک است؟

داغ‌ترین اخبار هفته را بشنوید

اعتیاد به تلفن همراه و اهمیت خلاصی از آن

چرا اپل فرمت RAW را به عکاسی موبایل آورد؟

دوربین آیفون ۷ پلاس

زمانی که تیم کوک و همکارانش چند ماه پیش آیفون ۷ پلاس را در کنفرانس اپل معرفی کردند، دوربین دوتایی جدید یکی از مهم‌ترین نقاط قوت این گوشی به نظر می‌رسید. همه‌ی ما عکس‌های زیبایی را که با حالت جدید پرتره گرفته شده بود دیدیم؛ عکس‌هایی با بوکه‌های (محو شدن پس‌زمینه در عکس) جذاب و لطیف. علاوه بر این، زوم اپتیکال واقعی و پیشرفت‌های فنی دیگر، دوربین آیفون ۷ پلاس را برای خیلی‌ها جذاب می‌کرد. ولی با وجود تمام این تکنولوژی‌های جدید، قطعا نوعی یادگیری لازم است تا بتوانیم به درستی از آن‌ها استفاده کنیم. تا به حال تقریبا در هیچ کدام از مطالبی که در مورد قابلیت‌های جدید آیفون ۷ پلاس منتشر شده، کسی در مورد این که واقعا چگونه باید از آن‌ها استفاده کنیم چیزی نگفته است. به همین دلیل ما در مدرسه عکاسی موبایل دیجی‌کالا مگ تصمیم گرفتیم یک مقاله‌ی راهنمای جامع برای استفاده از دوربین آیفون ۷ پلاس تهیه کنیم. در این راهنما تمام نکات و ترفندهای لازم برای رسیدن به بهترین نتیجه‌ی ممکن هنگام استفاده از دوربین آیفون ۷ پلاس آمده است.

wir-06

راهنمای کامل دوربین آیفون ۷ پلاس

بهترین عکس‌های نشنال جئوگرافیک

مسابقه‌ی عکاسی طبیعت سال ۲۰۱۶ نشنال جئوگرافیک (National Geographic) به مراحل پایانی رسیده است. پیش از این که داوران برنده‌ها را انتخاب کنند، بیایید نگاهی به بهترین عکس‌های ارائه شده در مسابقه‌ی امسال بیندازیم.

wir-08

بهترین عکس‌های مسابقه عکاسی طبیعت ۲۰۱۶ نشنال جئوگرافیک

مرد عوضی دنیای گوشی‌ها!

«سونی اریکسون ویواز» (Sony Ericsson Vivaz) در سال ۲۰۱۰ یعنی حدود شش سال پیش معرفی شد. در دنیای تکنولوژی شش سال برای این که یک گوشی به موزه‌ی «گجت رترو» وارد شود کاملا کافی است، هر چند سونی اریکسون ویواز از همان ابتدای معرفی هم دچار نوعی اختلال شخصیت دوگانه بود که آن را به گجتی مدرن با تفکری قدیمی تبدیل می‌کرد! ویواز در نگاه اول یک گوشی مدرن و زیبا با امکانات بسیار خوب در زمینه‌ی عکاسی، فیلمبرداری و مالتی‌مدیا بود ولی گویی مغز آن را با مغز یک گوشی پیرتر عوض کرده بودند.

wir-05

سونی اریکسون Vivaz؛ مرد عوضی دنیای گوشی‌ها!

اصلی‌ترین قوانین عکاسی

گرچه عکاسی با دوربین گوشی موبایل اندکی متفاوت از عکاسی با دوربین فول سایز DSLR یا بدون آینه است، اما برخی از قوانین اصلی همواره ثابت هستند. به ویژه آن دسته از قوانینی که به ترکیب‌بندی مربوط می‌شوند. فراموش نکنید که علی‌رغم محدودیت نسبی دوربین گوشی موبایل، همچنان می‌توانید درست همانند یک دوربین DSLR از آن برای تمرین کردن اصولی اساسی ترکیب‌بندی استفاده کنید. در واقع احتمالا گوشی موبایل می‌تواند نقش مؤثرتری را برای یادگیری ترکیب‌بندی خوب در عکاسی بازی کند. چون دوربین گوشی موبایل همیشه همراه شما است، فرصت‌های زیادی را برای تمرین در اختیارتان قرار می‌دهد و مانند یک دوربین بزرگ، یک عالم دکمه و امکانات مختلف ندارد که توجه شما را از رعایت ترکیب‌بندی صحیح منحرف کند. در درس دوم از این سری مقالات آموزشی ۱۲ بخشی، ما در مدرسه عکاسی دیجی‌کالا مگ قصد داریم نگاهی داشته باشیم به اساسی‌ترین قوانین ترکیب‌بندی در عکاسی.

wir-03

اصلی‌ترین قوانین عکاسی کدامند؟

دانلود عکس و فیلم از اینستاگرام

حتما تا الان پیش آمده که عکس یا فیلم جالبی را روی اینستاگرام ببینید و با خود بیندیشید که ای کاش می‌توانستم آن را دانلود کنم و در گالری گوشی خود داشته باشم. متاسفانه اپلیکیشن اینستاگرام اجازه‌ی این کار را به شما نمی‌دهد. ولی خوشبختانه اپلیکیشن‌های متفرقه‌ی زیادی برای این کار وجود دارد. این هفته قصد داریم در دیجی‌کالا مگ یکی از بهترین اپلیکیشن‌های دانلود عکس و فیلم از اینستاگرام برای گوشی‌های اندرویدی به اسم اینستاسیو (InstaSave for Instagram) را به شما معرفی کنیم. این اپلیکیشن رایگان اجازه می‌دهد دانلود عکس و فیلم از اینستاگرام را حقیقتا به راحتی آب خوردن انجام دهید.

wir-02

دانلود عکس و فیلم از اینستاگرام مثل آب خوردن؛ نگاهی به اپلیکیشن اینستاسیو

جایزه برای سازنده‌های بات‌های تلگرامی

چندماه پیش تلگرام خبر از اهدای جایزه به کسانی داد که برترین باتها را برای این اپلیکیشن پیام‌رسان طراحی کنند. آن زمان قرار بود مبلغی معادل ۲۵ تا ۵۰ هزار دلار هم به سازندگان این باتهای برتر جایزه داده شود. حال تلگرام اعلام کرده که طبق وعده خود ۵ بات را برگزیده که اولین بخش از جوایزش را به آن‌ها اختصاص خواهد داد. جوایزی که در مجموع به ۲۰۰ هزار دلار می‌رسند.

wir-09

۲۰۰ هزار دلار جایزه برای سازنده‌های بات‌های تلگرامی

بهترین پخش‌کننده‌های موسیقی

شما چه نظری در مورد بهترین پخش‌کننده‌های موسیقی دارید؟ خودتان از چه پلیری برای پخش موزیک روی کامپیوترتان استفاده می‌کنید؟ چه امکانات و قابلیت‌هایی در یک پخش‌کننده برای شما اهمیت دارد و استفاده از امکانات کدامیک برای شما آسان‌تر است؟ در ادامه با دیجی‌کالا مگ باشید.

wir-04

بهترین پخش‌کننده‌های رایگان موسیقی در ۲۰۱۶

چگونه مثل یک هکر فکر کنیم؟

یکی از راه‌های موثر برای اینکه در تامین امنیت آنلاین موفق باشیم این است که مثل یک هکر فکر کنیم. اما این چگونه ممکن است؟ در ادامه با دیجی‌کالا مگ باشید تا با این مفهوم و عملکرد آن بیشتر آشنا شویم.

wir-07

چگونه مثل یک هکر فکر کنیم؟

چند نقد و بررسی

این هفته هم چندین نقد و بررسی کالای دیجیتال در دیجی‌کالا مگ منتشر شد؛ از گوشی موتورولا موتو زد تا پلی‌استیشن ۴ پرو. پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به بعضی از نقد و بررسی‌های ما در این هفته بیندازید.

wir-01

نقد و بررسی Lenovo Moto Z

نقد و بررسی تلویزیون OLED ال‌جی ۵۵EG92000GI، بالاتر از سیاهی

[ویدیو] نقد و بررسی پلی‌استیشن ۴ پرو

مانیتور بیار، All in One ببر؛ نقد و بررسی کامپیوتر Lenovo ThinkCentre M600

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar اپل استور

    جالب بووود

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه