بازسازی فیلم Memento

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

نسخه‌ی اصلی فیلم «ممنتو» (Memento) را «کریستوفر نولان» (Christopher Nolan) در سال ۲۰۰۰ ساخته بود و حالا خبر از تولید نسخه‌ی تازه‌ای از این فیلم به گوش می‌رسد.

نولان این فیلم را بر اساس داستان کوتاهی به نام «ممنتو موری» (Memento Mori) به قلم جاناتان نولان (برادر کرسیتوفر نولان) ساخته بود. داستان، ماجرای مردی به نام لئونارد (با بازی Guy Pearce) بود که در جست‌وجوی قاتل همسرش برآمده و در عین حال به نوعی بیماری فراموشی هم دچار است. به همین دلیل پیوسته دنبال اشیایی می‌گردد که یادآور حادثه یا سرنخ حل ماجرا باشند.

فیلم نولان با فلش‌بک‌های فراوان‌اش، یک ساختار منظم منطقی و قابل فهم داشت که رعایت کردن آن کار هر کسی نیست.

نولان که در زمینه‌ی ساخت فیلم‌های حادثه‌ای و توییست‌های جاری در شخصیت‌های پیچیده و درون‌گرا مهارت دارد، یک اثر به یاد ماندنی به ما تحویل داده بود و نقدهای مثبت زیادی بر آن نوشته شد. فیلم با فلش‌بک‌های فراوان‌اش، یک ساختار منظم منطقی و قابل فهم داشت که رعایت کردن آن کار هر کسی نیست.

ولی حالا که مدتی است هالیوود اقدام به بازسازی فیلم‌های قدیمی و حتی جدید کرده، نوبت ممنتو رسیده. شرکت «امبی پیکچرز» ( AMBI Picture) تهیه کننده‌ی این فیلم خواهد بود. داستان و ماجرا کماکان همان است که نولان برای ما تصویر کرده بود.

البته بازسازی‌های خوبی هم داشته‌ایم و The Thing، به کارگردانی «جان کارپنتر» (John Carpenter) یکی از آن موارد خوب طی ۳۵ سال اخیر بوده است. با این اوصاف، بدون هیچ پیش‌داوری یا جانبداری، این پرسش مطرح می‌شود که واقعا هدف از بازسازی فیلم خوبی مانند ممنتو چیست؟

شرکت امبی پیکچرز به تازگی یک مجموعه‌ی بزرگ فیلم را خریداری کرده و شاید بازسازی Donnie Darko، Snittch و End of Watch هم در نوبت بعدی باشد.

memento movie

منبع: Theverge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. سهیل

    چه کار مسخره ای! بدون شک ممنتو شاهکاره قرن ۲۱ هستش..بازسازیش بیهودست

  2. سینا

    نکن آقا جان، نکن

  3. محسن

    فوق العاده عالیست فیلم ممنتو ندیده ها حتما ببینند..

  4. سینا

    این فیم از شاهکارهای سینماست

  5. bijan

    فقط پول
    وگرنه ممنتو فقط همون یه دونست

  6. Amir Abbasi

    هنوز خیلی زوده که این شاهکار بازسازی بشه،هر چند هیچ بازسازی موفقیت نسخه اصلی رو نخواهد داشت.این که دیگه فیلمه نولانه…

  7. citizen kane

    چه کار چرتی

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه