از سوپر استار نوکیا تا مک‌بوک اپل؛ خواندنی‌ترین‌های دیجیتال

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
دیجیتال

در این نوشته می‌خواهیم خواندنی‌ترین خبرها و مقاله‌های هفته‌ی اخیر را با هم مرور کنیم. اگر در ۷ روز گذشته فرصت پیگیری اتفاقات دنیای دیجیتال را نداشتید، این مطلب را از دست ندهید؛ ما گلچینی از خبرها و مقاله‌های دیجیتالی را برای‌تان یک‌جا آورده‌ایم. در ادامه با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

شما بگویید؛ گوگل درایو، وان درایو، دراپ باکس یا باکس؟

این هفته تصمیم گرفتیم در مطلب «شما بگویید» در مورد سرویس‌های ذخیره سازی ابری (Cloud Storage) صحبت کنیم. استفاده از سرویس‌های ذخیره سازی ابری محاسن زیادی دارد. برای مثال می‌توانید از هر گوشی، تبلت یا لپتاپ که به اینترنت متصل باشد به فایل‌های مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید؛ با انتقال دادن فایل‌های قدیمی و کم کاربرد، برای فایل‌ها و داده‌های جدید فضای بیشتری باز کنید؛ یا با تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان از داده‌های با ارزش، نگران از دست رفتن آن‌ها بر اثر گم شدن گوشی یا خراب شدن لپتاپتان نباشید. بنابراین استفاده کردن از سرویس ذخیره سازی ابری نیاز به تامل زیادی ندارد؛ اما کدام سرویس ذخیره سازی ابری بهتر است؟ تعداد ارائه‌دهندگان این نوع سرویس آنقدر زیاد است که ما نتوانستیم گزینه‌ها را به دو رقیب محدود کنیم. بنابراین در مطلب این هفته چهار رقیب خواهیم داشت. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید تا نگاهی به محاسن و معایب این رقبا بیندازیم و ببینیم در نهایت انتخاب شما کدام است: گوگل درایو ، وان درایو ، دراپ باکس یا باکس؟

wir02

شما بگویید؛ گوگل درایو، وان درایو، دراپ باکس یا باکس؟

چرا باید با دوربین موبایل عکاسی کنیم؟

در این سری مقالات ۱۲ بخشی در مورد عکاسی موبایل ما در مدرسه عکاسی موبایل دیجی‌کالا مگ قصد داریم به تمام جنبه‌های عکاسی با دوربین گوشی موبایل، از ترکیب‌بندی گرفته تا تنظیمات دوربین، عکاسی پرتره و منظره، ویرایش عکس‌ها و بسیاری نکات دیگر بپردازیم. درس اول نقش آشنایی با عکاسی موبایل و به ویژه مزیت‌های آن را خواهد داشت. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

wir05

چرا باید با دوربین موبایل عکاسی کنیم؟

نوکیا ۶۶۰۰؛ سوپر استار بازنشسته!

تاریخ تکنولوژی سرشار از داستان‌های جذاب است. داستان شکست خوردن شرکت‌های که روزی چنان در اوج بودند که هیچ‌وقت تصور افول کردن را هم نمی‌کردند. نوکیا ۶۶۰۰ را به یاد بیاورید. بسیاری از ما مفهوم اسمارتفون یا گوشی هوشمند را با نوکیا ۶۶۰۰ یاد گرفتیم. نوکیا جزو اولین شرکت‌هایی بود که بازی گوشی‌های هوشمند را آغاز کرد و بسیار جالب است که سرانجام در همان بازی که خود شروع کرده بود شکست خورد. با این حال گوشی‌هایی نظیر نوکیا ۶۶۰۰ در زمان خود چنان انقلابی بودند که برای همیشه در حافظه‌ی ما باقی خواهند ماند.

wir04

نوکیا ۶۶۰۰؛ سوپر استار بازنشسته!

بیوگرافی مؤسسان یوتیوب

بزرگ‌ترین مرجع ویدیوهای مردمی دنیا، ایده‌ی سه جوان به نام‌های «چاد هرلی» ‌(Chad Hurley)، «استیو چن» (Steve Chen) و «جاوید کریم» (Jawed Karim) بود. آن‌ها می‌خواستند هیچ‌کس از تماشای اتفاق‌های ناب دنیا محروم نباشد، هرکس بتواند صحنه‌ای را فیلم‌برداری و برای عموم منتشر کند و رقیبی مردمی برای رسانه‌های یک‌جانبه‌ی دولتی وجود داشته باشد. در ادامه با دیجی‌کالا مگ و  زندگی‌نامه‌ی موسسان «یوتیوب» (ِYoutube) همراه باشید.

wir03

استیو، جاوید، چاد؛ کسانی که یوتیوب را دودستی تحویل گوگل دادند

نقد و بررسی اپلیکیشن بومرنگ

به احتمال زیاد با بومرنگ آشنا هستید. همان وسیله‌ی جالبی که شبیه به عدد ۷ است و اگر آن را با سرعت و زاویه‌ی صحیح پرتاب کنید در هوا مسیری دایره‌ای را طی می‌کند و دوباره به جای اول بازمی‌گردد. اینستاگرام نام اپلیکیشن بومرنگ را از همین وسیله گرفته است. اپلیکیشنی جالب و فوق‌العاده ساده برای آیفون و گوشی‌های اندرویدی که اجازه می‌دهد حرکات ساده را به ویدیوهایی جذاب و بامزه تبدیل کنید. ترفند اپلیکیشن بومرنگ این است که یک ویدیوی بسیار کوتاه را ضبط می‌کند و سپس با عقب و جلو بردن و تکرار کردن آن، به ظاهر یک حلقه یا لوپ نامتناهی می‌سازد. در نتیجه گویی افراد و سوژه‌های درون فیلم در دامی ابدی اسیر شده‌اند.

wir06

نگاهی به اپلیکیشن بومرنگ؛ کشف جذابیت پنهان حرکات

بهترین اپلیکیشن‌های ورزشی

در حال حاضر اپلیکلیشن‌های زیادی برای ردگیری میزان تحرک ما وجود دارند. اما کدام یک از آن‌‌ها گزینه‌ی بهتری است؟ در ادامه با دیجی‌کالا مگ باشید تا مقایسه‌ای اجمالی از بهترین گزینه‌های موجود را مطالعه کنید.

wir10

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های ورزشی

بازی‌های رایگان چگونه پول در می‌آورند؟

بازی‌های رایگان گیمرهای زیادی را به سمت خودشان جذب می‌کنند. حتی افراد معمولی هم این بازی‌ها را تجربه می‌کنند.  اصولا این عنوان‌ها گیم‌پلی ساده و چالش برانگیزی ندارند  سوژه‌ای را شامل می‌شوند که همه بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.  بازی‌هایی مانند Angry Birds، Clash of Clans یا حتی پوکمون گو از جمله بازی‌های رایگانی هستند که میلیون‌ها نفر در سرتاسر دنیا آن‌ها را بازی می‌کنند. تا حالا فکر کرده‌اید که این بازی‌ها به چه صورت پول در می‌آورند؟ پرداخت درون برنامه‌ای یکی از راه‌های درآمدزایی این بازی‌ها است؛ اما روش‌های دیگری هم وجود دارد.

wir11

[ویدیو] بازی‌های رایگان چگونه پول در می‌آورند؟

راهنمای خرید مک‌بوک

در حال حاضر اپل مک‌بوک ۱۲ اینچی، مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی و مک‌بوک پروهای ۱۳ و ۱۵ اینچی  را در دسته‌ی لپ‌تاپ‌های خود عرضه می‌کند. اما کدامیک گزینه‌ی بهتری برای خرید است؟ در ادامه با دیجی‌کالا مگ باشید تا در این راهنما، مک‌بوک مورد نظرتان را پیدا کنید.

wir07

راهنمای خرید مک‌بوک؛ کدام لپتاپ اپل برای شما مناسب‌تر است؟

رونمایی از گوشی‌های Moto Z و Moto Z Play در ایران

چند ماه پیش بود که شرکت هماتلکام اعلام کرد به عنوان نماینده‌ی رسمی فروش و خدمات پس از فروش گوشی‌های لنوو و موتورولا در ایران فعالیت خواهد کرد. این شرکت در آن زمان اعلام کرد که به‌زودی گوشی‌های جدید شرکت لنوو و موتورولا که Moto Z و Moto Z Play نام دارند را هم وارد کشور می‌کند. امروز این اتفاق رخ داد و ما شاهد پرچم‌دارهای  موتورولا بودیم. پس از ماه‌ها دو تلفن همراه هوشمند Moto Z و Moto Z Play در هتل اسپیناس پالاس تهران رونمایی شدند و علاقه‌مندان به این محصولات می‌توانند از این موضوع که می‌شود گوشی دلخواهشان را تا مدتی دیگر خریداری کنند، خوشحال باشند.

wir09

گوشی‌های Moto Z و Moto Z Play به ایران آمدند؛ مراسم رونمایی برگزار شد

کارمندان مایکروسافت پس از ۳۸ سال

این عکس یکی از مشهورترین عکس‌های تاریخ کسب‌وکارهای مدرن آمریکاست. اما اکنون پس از ۳۸ سال، آدم‌های این عکس که مدیران و کارمندان مایکروسافت بوده‌اند، هر یک در چه جایگاهی و کجا مشغول به چه کاری‌اند؟ در ادامه با دیجی‌کالا مگ باشید تا جواب این سوال را پیدا کنید.

wir08

کارمندان مایکروسافت پس از ۳۸ سال؛ بررسی یک تصویر تاریخی

چند نقد و بررسی

این هفته هم چندین نقد و بررسی کالای دیجیتال در دیجی‌کالا مگ منتشر شد؛ از لپتاپ مخصوص بازی ام‌اس‌آی GT73VR تایتان پرو تا هدست واقعیت مجازی PlayStation VR. پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به بعضی از نقد و بررسی‌های ما در این هفته بیندازید.

wir01

نقد و بررسی ام‌اس‌آی GT73VR تایتان پرو؛ بی‌حدوحصر

نقد و بررسی PlayStation VR در دیجی‌کالامگ

نقد و بررسی ویدیویی PlayStation VR در دیجی‌کالامگ

بازی رنگ و نور؛ نقد و بررسی تلویزیون سامسونگ مدل ۶۵KS9995

کیفیت حیرت‌انگیز صدا؛ ضبط‌کننده صدای سونی ICD-UX560F

همراه لحظه‌های هیجان‌انگیز؛ نقد و بررسی دوربین ورزشی سونی HDR-AS50R

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه