فروشنده اصغر فرهادی به عنوان نماینده ایران در اسکار انتخاب شد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

این روزها بحث فیلمی که نهایتا از میان فیلم‌های منتخب امسال قرار است به اسکار معرفی شود داغ بود. بلاخره نتیجه نهایی بررسی‌ها مشخص شد و طبق آخرین اخبار قرار است فیلم فروشنده ساخته اصغر فرهادی راهی اسکار شود.

هیات معرفی فیلم ایرانی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی امسال به مرور و بررسی ۸۲ عنوان پرداختند و از میان این ۸۲ فیلم ۸ فیلم برای بررسی‌های بیشتر انتخاب شدند.

هیات مورد بحث از خانم پوران درخشنده (کارگردان) و آقایان محمد بزرگ نیا (کارگردان)، محمد حیدری (دبیر جشنواره فیلم فجر)، سعید عقیقی (فیلمنامه نویس و منتقد سینمایی)، امیر حسین علم الهدی (دبیرشورای سیاستگذاری سینمای هنر و تجربه)، شهرام مکری (کارگردان)، تورج منصوری (مدیر فیلمبرداری)، اکبر نبوی (تهیه کننده و منتقد سینمایی) و امیر اسفندیاری (معاون بین الملل بنیاد سینمایی فارابی) تشکیل شده بود.

۸ فیلم انتخابی هم «ابد و یک روز» (سعید روستایی)، «اژدها وارد می شود» (مانی حقیقی)، «ایستاده در غبار» (محمد حسین مهدویان)، «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» (وحید جلیلوند)، «دختر» (سیدرضا میرکریمی)، «فروشنده» (اصغر فرهادی)، «لانتوری» (رضا درمیشیان) و «ناهید» (آیدا پناهنده) بودند.

از میان این ۸ فیلم ۳ فیلم «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت»، «ابد و یک روز» و «اژدها وارد می شود» حذف شدند تا یک فهرست ۵ تایی باقی بماند گرچه حذف «ابد و یک روز» و «اژدها وارد می‌شود» در این مرحله حرف و حدیث‌هایی به همراه داشت.

نهایتا امروز مشخص شد که در میان فهرست پنج‌تایی عاقبت فیلم فروشنده آخرین ساخته اصغر فرهادی به عنوان نماینده ایران انتخاب شده است.

فروشنده فیلمی است درباره یک زوج طبقه متوسطی در ایران که در پی یک حادثه با بحران مواجه می‌شوند. فیلمی که عناصر آشنای سینمای فرهادی را با خود دارد؛ گره‌های خاص او در داستان‌هایش و تنش‌هایی که پیچیدگی‌های قضاوت‌های اخلاقی را نشان می‌دهند. فرهادی بخاطر نوشتن فیلم‌نامه این فیلم جایزه بهترین فیلم‌نامه جشنواره کن را تصاحب کرد. شهاب حسینی و ترانه علیدوستی نقش‌های اصلی زن و مرد فیلم را برعهده دارند. شهاب حسینی هم برای همین فیلم جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره کن را به خود اختصاص داد. فرهادی پیش از این سابقه گرفتن اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان را بخاطر فیلم دیگرش جدایی نادر از سیمین دارد.

Drone_Footer

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar محمد

    اگه ایستاده در غبار ارسال می شد حتما همون مرحله اول ردش می کردن

  2. Avatar مهدی خدادادی

    فیلم فروشنده البته فیلم خوبی است. اما بسیار تاسف خوردم که فیلم “ایستاده در غبار” که اثری هنری، بی بدیل، نو و حاوی پیام هایی مثبت از ایران بود چطور جای خود را به اثری داد که تصویر مثبتی قرار نیست از ایران با خود به همراه داشته باشد.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه