بهترین فیلم‌های سینمایی جدید برای لذت بردن از تعطیلات تابستان

۱۹ بهمن ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
فیلم سینمایی جدید

فیلم‌های اکران تابستان آماده نمایش شده‌اند و تا سپتامبر معمولا از فیلم‌های مستقل جذابی که این سال‌ها تبدیل به آثار شاخص سینما شده‌اند خبری نیست. فیلم‌های سینمایی جدید زیادی روی پرده هستند اما کمتر کسی به اکران تابستانی توجه لازم را می‌کند. در حالی که در این سه ماه هم می‌شود چند فیلم سینمایی جدید و بخصوص انیمیشن قابل توجه پیدا کرد که هم در گیشه و هم نزد خوره‌های فیلم موفق باشند.

شگفت‌انگیزان ۲ (Incredibles 2)

شگفت‌انگیزان 2 (Incredibles 2)

کارگردان: برد بیرد
صداپیشگان: کریگ تی.نلسون، هالی هانتر

قسمت اول این انیمیشن پیکسار خیلی موفق از کار درآمد. با این حال استودیو برای ساخت دنباله آن ۱۴ سال صبر کرد. در حالی که معمولا کمپانی‌ها خیلی سریع برای انیمیشن‌های محبوب‌شان قسمت دوم را در دستور ساخت قرار می‌دهند. کارگردانی قسمت اول هم برعهده برد بیرد بود. یک‌جور طعنه به فیلم‌های ابرقهرمانی در انیمیشن حس می‌شود. چون اینجا خانواده ابرقهرمانی داریم که نمی‌خواهند ابرقهرمان باشند و زندگی معمولی میان مردم دارند اما یک اتفاق باعث می‌شود از روی اجبار وارد یک نبرد شوند تا طبق معمول دنیا را نجات بدهند. قسمت اول که بامزه بود و داستانش را خوب روایت می‌کرد. برنده اسکار هم شد. با توجه به این که بلافاصله سری دوزی نکردند و سراغ قسمت بعدی نرفتند می‌شود امید داشت که قسمت دومش هم خوب از کار درآمده باشد. این بار پدر خانواده (آقای باورنکردنی) برای مراقبت از یک نفر خانه را ترک می‌کند و عملیات قهرمانانه اعضای خانواده برای نجات جهان ادامه دارد. منتقدانی که فیلم را دیده‌اند آن را دوست داشته‌اند و امتیاز فیلم در متاکریتیک ۸۰ است. آن‌ها معتقدند علاوه بر این که انیمیشن «شگفت‌انگیزان ۲» سرگرم‌کننده و بامزه است به عنوان یک فیلم خانوادگی در ستایش خانواده هم قلب‌تان را گرم می‌کند.

دوشیزه (Damsel)

دوشیزه (Damsel)

کارگردان: دیوید و ناتان زلنر
بازیگران: رابرت پتینسون، میا وازیکوفسکا، دیوید زلنر

کارگردانان فیلم دو برادر بازیگر هستند که البته در کارنامه دیوید چند فیلم بلند دیگر و در کارنامه ناتان کارگردانی فیلم‌های کوتاه به چشم می‌خورد. سراغ ژانر همیشه محبوب وسترن رفته‌اند و با یک سری نوآوری‌ها دور از کلیشه‌های رایج به آن یک‌جور کمدی گزنده هم بخشیده‌اند. با توجه به این که سال گذشته رابرت پتینسون با بازی در فیلم «اوقات خوب» برادران سفدی چهره جدیدی از خودش به عنوان بازیگر نشان داد حالا در فیلم درام وسترن برادران زلنر هم حضور دارد و همین کنجکاوی‌ها را برای دیدن فیلم بیشتر می‌کند. داستان فیلم در سال ۱۸۷۰ اتفاق می‌افتد. در غرب وحشی یک مرد متمول از مرز آمریکا بیرون می‌رود تا با عشق زندگی‌اش، پنه‌لوپه ازدواج کند. در این سفر به ظاهر ساده‌ی او و بقیه اعضای گروهش اتفاقاتی می‌افتد که مرز جدیدی میان شرارت و نیکی را روشن می‌کند. منتقدان نوشته‌اند که فیلم «دوشیزه» باعث می‌شود دوباره به ژانر وسترن و احیایش فکر کنید.

مرزها (Boundaries)

مرزها (Boundaries)

کارگردان: شین وست
بازیگران: ورا فارمیگا، کریستوفر پلامر

اسم کارگردانش ممکن است به گوشتان نخورده باشد اما یکی دو فیلم درام و رومانتیک نسبتا مهجور خوب دارد. یکی از فیلم‌هایش «Country Strong» محصول ۲۰۱۴ با بازی گویینت پالترو شرح فروپاشی یک زن خواننده کانتری است که فیلمی تماشایی از کار درآمده هرچند تلخ است. این‌بار اما سراغ درامی رفته که مایه‌های کمدی هم دارد. اگر فیلم‌های قبلی‌اش را ندیده‌اید بخاطر دو بازیگر نقش اول جذابش پلامر و فارمیگا می‌توانید سراغ فیلم بروید. داستان زنی به نام لارا که به همراه پسرش هنری مجبور می‌شود سراغ پدر عجیب و غریبش برود که او را از خانه سالمندان بیرون انداخته‌اند. از آن چالش‌های شیرین خانوادگی میان عشق و نفرت شکل می‌گیرد که با توجه به این که کریستوفر پلامر و فارمیگا دو سر ماجرا هستند می‌شود امید داشت از دیدن فیلم لذت ببریم.

سیکاریو: روز سرباز (Sicario: Day of the Soldado)

سیکاریو: روز سرباز (Sicario: Day of the Soldado)

کارگردان: استفانو سولیما
بازیگران: جاش برولین، بنسینو دل‌تورو، ایزابلا مونر

ساختن و دیدن این فیلم ریسک است. قسمت اول آن که سه سال پیش ساخته شد، دنی ویلنوو استعداد جوان کانادایی این سال‌ها را به عنوان کارگردان داشت و راجر دیکنز، فیلمبردار افسانه‌ای هم پشت دوربین بود. آن تریلر پرتعقیب و گریز بیشتر بخاطر کارگردانی‌اش موردتوجه قرار گرفت تا قصه. قاب‌های زیبای دیکنز و تعلیقی که ویلنوو در فیلم‌هایش نشان داده استاد درآوردن آن است. اما حالا سولیمای ایتالیایی پشت دوربین است که در کارنامه‌اش فیلم مهمی ندارد و همان داستان را با همان بازیگران اصلی دو سر دزد و پلیس ادامه داده با این تفاوت که اینجا دیگر خبری از امیلی بلانت نیست که در فیلم قبلی به عنوان مامور تازه‌کار مبارزه‌اش با کارتل‌های مواد مخدر فیلم را جذاب کرده بود. به نظر می‌رسد فیلم را بیشتر به سمت هیجان و اکشن سوق داده‌اند. در قسمت جدید جنگ میان کارتل‌های مواد مخدر و پلیس در مرز آمریکا و مکزیک بالا گرفته است و روسای کارتل‌های بزرگ برای این که در این نبرد برنده شوند تصمیم گرفته‌اند تروریست‌ها را به صورت قاچاقی وارد مرز آمریکا بکنند.

رد پایی به جا نگذار (Leave No Trace)

رد پایی به جا نگذار (Leave No Trace)

کارگردان: دبرا گرانیک
بازیگران: بن فاستر، جف کوبر

بالاخره در اکران تابستانی هم می‌شود یک فیلم مستقل جذاب پیدا کرد. درام انگلیسی «رد پایی به جا نگذار» از منتقدان در سایت متاکریتیک امتیاز ۸۴ را گرفته است. داستان یک پدر و دختر ۱۳ ساله‌اش که در یک پارک شهری بزرگ زندگی ایدئالی دارند اما یک اشتباه همه زندگی‌شان را به هم می‌ریزد. ویلیج وویس درباره فیلم نوشته: فیلم‌های گرانیک همیشه احترام‌برانگیز و بی‌سروصدا بوده‌اند اما این یکی در مغزتان منفجر می‌شود. از آن فیلم‌هایی است که رابطه پدر و دختری محوریتش را تشکیل می‌دهد و دو بازیگر اصلی فیلم خیلی خوب توانسته‌اند این ارتباط عاطفی را به تصویر بکشند. حداقل به گفته منتقدان فیلمی است که شما را همراه می‌کند و در پایان هم از دیدنش راضی خواهید بود. فیلمی درباره این که چطور آدم‌ها به یکدیگر نیاز دارند و چطور می‌شود این نیاز را پاسخ داد.

نگران نباش، اون جای دوری نمی‌ره (Don’t Worry, He Won’t Get Far on Foot)

نگران نباش، اون جای دوری نمی‌ره (Don't Worry, He Won't Get Far on Foot)

کارگردان: گاس ون‌سنت
بازیگران: یوآکین فونیکس، جونا هیل و رونی مارا

چه گروه بازیگرانی و چه کارگردانی! این جزو معدود فیلم‌های تابستان است که بخاطر اسم و رسم فیلمساز و دست‌اندرکاران فیلم دیدنش واجب می‌شود. به علاوه این که فیلم در جشنواره کن امسال هم حضور داشته است. کمدی-درامی بیوگرافیک درباره جان کالاهان که در یک تصادف فلج می‌شود و باید روی صندلی چرخ‌دار بنشیند. او مسیر پرفراز و نشیبی را طی می‌کند تا متوجه قدرت هنر در شفای دردها می‌شود. با دست‌های آسیب‌دیده‌اش شروع به کشیدن کاریکاتورهای بامزه و البته غیرمرسوم می‌کند. کاری که باعث می‌شود افق جدیدی در زندگی پیش چشمش روشن شود. ستاره فیلم بی‌شک یوآکین فونیکس است با بازی که به گفته منتقدان فقط تصویرگر یک معلولیت فیزیکی نیست بلکه سفر توامان ذهنی و فیزیکی یک انسان را از موقعیتی به موقعیت دیگر تصویر می‌کند. فیلم شوخ‌طبعی گزنده‌ای دارد و شاید مهم‌ترین فیلم اکران تابستانی باشد.

غریبه کوچک (Little Stranger)

غریبه کوچک (Little Stranger)

کارگردان: لنی آبراهامسون
بازیگران: دامنال گلیسون و شارلوت رمپلینگ

لنی آبراهامسون با فیلم عجیب و غریب «فرانک» استعدادش را نشان داد. با بازی مایکل فاسبندر در نقش کاراکتری که همیشه نقاب روی صورت داشت. اما دو سال پیش با فیلم «اتاق» بود که همه او را شناختند و در اسکار و فصل جوایز نامش مطرح شد. فیلمی که برای بازیگر زنش، بری لارسون اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را به ارمغان آورد و کارگردانی‌اش بخصوص در نیمه اول شگفت‌انگیز بود. آبراهامسون حالا باز هم سراغ حیطه مورد علاقه‌اش رفته. درامی پرتعلیق که همان حالت اسرارآمیز و کمی ترسناک را هم در خودش دارد. فیلم داستان دکتر فارادی را روایت می‌کند که در یک روستا دکتر معتبر و محترمی است. مادرش یک خدمتکار بوده. یک تابستان گرم طولانی در سال ۱۹۴۸ برای درمان به یکی از خانه‌های اربابی می‌رود که مادرش زمانی آنجا کار می‌کرده است. خانه‌ای که انگار توسط چیزی به جز ساکنانش تسخیر شده است.

بیشتر بخوانید:
بهترین فیلم‌های ۲۰۱۹ که نباید از دست بدهید
بهترین فیلم‌های ۲۰۱۸ که نباید از دست بدهید
بهترین فیلم‌های ترسناک ۲۰۱۸
بهترین فیلم‌های تاریخ سینما
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar نوری

    من همه را دیدم ولی همه به جز یک دونه بقیه بد بودن

  2. Avatar shahabmp

    توی سیکاریو اولی امیلی بلانت مامور تازه کار نبود!!! یه مامور ویژه با سابقه بود که اتفاقا برای سابقه درخشانش توی عملیات میدانی، برای همکاری انتخاب شد!!!
    سیکاریو فوق العاده بود، من همینجا معرفیشو خوندمو بعد رفتم دیدمش، سبک رئال گرایی فیلم، اینکه حتی نقش اصلی قرار نبود نقش یک قهرمان بازی کنه فوق العاده بود و آدمو شدیدا داخل داستان قرار میداد، اگه حتی سیکاریو جدید نصف قبلی هم خوب باشه من از دیدنش لذت میبرم <3

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه