جزییات رفع محدودیت ۱۴۰ کاراکتری توییتر مشخص شد

۵ خرداد ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

اخبار برداشتن محدودیت ۱۴۰ کاراکتری پست‌های توییتر دو هفته‌ای است که از این‌ور و آن‌ور شنیده می‌شود و خبرگزاری بلومبرگ هم به‌صورت خاص روی آن تمرکز کرده بود. البته این موضوع فقط در همین بازه منتشر نشده و مدت‌هاست که بر سر زبان‌ها هستند.

توییتر همچنان محدودیت ارسال متن‌هایی با حداکثر ۱۴۰ کاراکتر را دارد اما بخشی از محتواها از جمله فایل‌های ضمیمه در این کاراکترها شمارش نمی‌شوند.

واکنش‌های کاربران توییتر به اخبار این تغییرات هم جالب بود. گروهی از کاربران موضع مخالف داشتند و معتقد بودند برداشتن این محدودیت، درواقع ماهیت توییتر را زیر سوال می‌برد و پایبندی به قانون کلاسیک نوشتن پست تنها با ۱۴۰ کاراکتر، یکی از مهم‌ترین جذابیت‌های این شبکه‌ی اجتماعی است. اما گروهی دیگر از این دست تغییرات استقبال کرده و می‌خواستند این محدودیت لااقل کمی تعدیل شود؛ مثلا کاراکترهای لینک ویدیو یا نام کاربری افراد در هنگام پاسخ دادن و درواقع منشن کردن، جزو آن ۱۴۰ کاراکتر شمارش نشوند.

توییتر

نزدیک به یک سال پیش محدودیت ۱۴۰ کاراکتری در پیام‌های مستقیم بین کاربران (که اصطلاحا با پیام دایرکت شناخته می‌شوند) برداشته شد و به‌این‌ترتیب کاربران می‌توانستند هر حجمی از متن را در پیام‌های دایرکت با یکدیگر ردوبدل کنند. اما تصمیم توییتر این بود که پست‌های اصلی توییتر همچنان با روش قدیمی پیش رفته و تنها اجازه‌ی ارسال ۱۴۰ کاراکتر در هر توییت وجود داشته باشد.

حالا بعد از دو هفته جک دورسی، مدیرعامل توییتر تایید کرده که این تغییرات «در ماه‌های آینده» اعمال خواهند شد و جزییات آن‌ها را هم شرح داده است. او گفته با این تغییرات توییتر به یک شبکه‌ی اجتماعی «ساده‌تر» تبدیل می‌شود.

طبق تغییرات جدید که البته تاریخ دقیقی هم برای اعمال آن‌ها داده نشده، کاراکترهای نام کاربری افراد که با @ شروع می‌شوند شمرده نمی‌شوند. همچنین همه‌ی فایل‌های ضمیمه‌ شامل GIFها، ویدیوها و نظرسنجی‌ها خارج از قاعده‌ی محدودیت ارسال ۱۴۰ کاراکتر محسوب می‌شوند.

0318_twitter

به جز این، دکمه‌ی ریتوییت برای توییت‌های خود افراد هم تعبیه شده است. یعنی از چند ماه آینده کاربران می‌توانند علاوه‌بر توییت‌های دیگران، توییت‌های قبلی خود را هم بازنشر کنند.

یکی دیگر از تغییراتی که در چندماه آینده در توییتر شاهد آن خواهیم بود، درمورد توییت‌هایی است که با @ شروع می‌شوند؛ درواقع یا در پاسخ به کاربر دیگری نوشته شده‌اند و یا به‌طور خاص کاربری را مخاطب قرار داده‌اند. این‌طور توییت‌ها از این به‌بعد با همه‌ی کسانی که اکانت شما را فالو می‌کنند، به اشتراک گذاشته شده و در صفحه‌ی اصلی آن‌ها به نمایش در می‌آیند.

منابع: Engadget , Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه