راهنمای استفاده از آیفون ۶s مدل ۱۶ گیگابایتی

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

اپل همچنان آیفون‌های جدید را با حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت راهی بازار می‌کند. این میزان حافظه داخلی برای بسیاری از کاربران کافی نیست، اما قیمت پایین‌تر این گوشی باعث می‌شود که کاربران بیشتری آن را خریداری کنند. این گوشی را در حالت قراردادی می‌توان با قیمت ۲۰۰ دلار خریداری کرد و این موضوع باعث محبوبیت این مدل شده است.

بهتر است با آیفون ۶s مدل ۱۶ گیگابایتی با کیفیت ۴K فیلم‌برداری نکنید.

بسیاری از برنامه‌ها و بازی‌های روز از حجم‌های بالایی برخوردار هستند و فیلم، عکس و موسیقی هم حجم قابل توجهی از حافظه داخلی این گوشی را به خودشان اختصاص می‌دهند. همچنین خود سیستم عامل iOS هم بخشی از حافظه را پر می‌کند و کاربران در حالت معمولی به فضای کمتر از ۱۶ گیگابایت دسترسی پیدا می‌کنند. به همین دلیل کاربران به سرعت با کمبود فضا مواجه می‌شوند. اما برای اینکه در مدل ۱۶ گیگابایتی آیفون ۶s و آیفون ۶s پلاس با مشکل فضا روبه‌رو نوشیم، باید چه کارهایی انجام بدهیم؟

گزینه Live Photos را خاموش کنید
اگر نمی‌خواهید تصاویر متحرک را در گوشی خود مشاهده کنید، باید این قابلیت را خاموش کنید. این قابلیت یک فیلم چندثانیه‌ای همراه با عکسی که ثبت می‌کنید، ضبط خواهد کرد. برای خاموش کردن این قابلیت باید به بخش Settings بروید و وارد قسمت Photos & Camera بشوید.

iphone6s-16gb-live

از قابلیت HDR برای عکس گرفته و فیلم‌برداری استفاده نکنید

قابلیت HDR باعث می‌شود که دوربین چند عکس از محیط بگیرد و آن‌ها را با هم ترکیب می‌کند. این موضوع باعث می‌شود که فضای بیشتری روی گوشی اشغال شود. این قابلیت در فیلم‌برداری بیش از پیش فضا می‌گیرد و باعث می‌شود که به سرعت با کمبود حافظه مواجه شوید. برای خاموش کردن این قابلیت به منوی Settings بروید و وارد قسمت Photos & Camera بشوید.

ios-7-1-auto-hdr

با کیفیت ۴K فیلم‌برداری نکنید
در آیفون‌های جدید می‌توان با کیفیت ۴K فیلم‌برداری کرد، اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که این کار باعث می‌شود فضای گوشی به سرعت پر شود.

iphone16s-gb-4k

استفاده از سرویس فضای ابری اپل
یکی از راه‌هایی که باعث می‌شود با مشکل فضا روی آیفون‌های مدل ۱۶ گیگابایتی مواجه نشوید، استفاده از فضای ابری شرکت اپل است. شرکت اپل به‌تازگی اعلام کرده که کاربران با پرداخت ماهانه ۱ دلار می‌توانند از ۵۰ گیگابایت حافظه‌ی iCloud استفاده کنند. برای استفاده از این سرویس باید به قسمت Settings بروید و از آنجا وارد Photos & Camera شوید. در این منو باید وارد Optimize Storage شوید.

iphone6s-16gb-icloud

از سرویس‌های ابری سایر شرکت‌ها استفاده کنید
اپل تنها شرکتی نیست که می‌توانید از فضای ابری آن استفاده کنید. می‌توانید از سرویس‌هایی مانند DropBox ،Google Photos ،One Drive و یا Amazon Prime Photos استفاده کنید. این سرویس‌ها به شکل خودکار تصاویر را در فضای ابری آپلود می‌کنند. حتی وقتی که عکس را از گوشی خود پاک می‌کنید، می‌توانید به نسخه آپلود شده روی این سرویس‌ها دسترسی داشته باشید.

iphone6s-16gb-cloud

برنامه‌های اضافه را پاک کنید

می‌توانید هر برنامه‌ای که می‌خواهید روی گوشی خود نصب کنید. اما بد نیست که هر چند وقت یک‌بار برخی از برنامه‌ها را پاک کنید. تعدادی از برنامه‌ها در طول زمان حجم زیادی را روی گوشی اشغال می‌کنند.
حتی به مرور زمان از بسیاری برنامه‌ها استفاده نمی‌کنید و به همین دلیل می‌توانید آن‌ها را پاک کنید.

iphone6s-16gb-app

استفاده از سیستم‌عامل جدید
اپل گفته که در iOS 9 قابلیتی را به وجود آورده که برنامه‌ها با حجم کم‌تری روی گوشی نصب می‌شوند. این قابلیت جدید که App thinning نام دارد، باعث می‌شود که تنها فایل‌های لازم برای اجرای برنامه روی گوشی نصب شود و بسیاری از کدهای برنامه در داخل سیستم عامل وجود دارند و برنامه از آن‌ها برای اجرا استفاده می‌کند.

iphone6s-16gb-icloud-1

مدل ۶۴ گیگابایتی را خریداری کنید
اگر با تمام کارهایی که انجام داده‌اید، باز هم با مشکل مواجه شدید باید مدل ۶۴ گیگابایتی را خریداری کنید. با پرداخت ۱۰۰ دلار بیشتر، می‌توانید فضای کافی برای ذخیره فایل‌های خود داشته باشید.

iphone6s-16gb-64bg

منبع:‌ Wired

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. ehsan

    مرسی عالی بود.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه