منشی هوشمند گوگل، به‌زودی آماده‌ی رقابت با آمازون اکو

۸ خرداد ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

همین یکی دو ماه پیش بود که شایعاتی از ارایه‌ی یک منشی هوشمند برای رقابت با آمازون اکو توسط گوگل شنیدیم. حالا گزارشی از سایت خبری Recode جزییات بیشتری از این خبر در اختیارمان می‌گذارد. طبق این خبر نام منشی هوشمند گوگل، چریپ (Chirp) خواهد بود.

این محصول براساس شواهد متعدد و از آن‌جاکه به‌عنوان رقیب آمازون‌اکو شناخته شده، باید یک اسپیکر قابل‌حمل باشد که به تکنولوژی دستیار صوتی مجهز شده. همچنین شواهد حاکی از آن است که چریپ بر پایه‌ی محصول دیگری از گوگل یعنی مودم وایرلس OnHub ساخته می‌شود.

Chirp به‌عنوان رقیب آمازون‌اکو شناخته می‌شود و به همین علت باید یک اسپیکر قابل‌حمل باشد که به تکنولوژی دستیار صوتی مجهز شده.

منشی هوشمند گوگل یا همان چریپ احتمالا در کنفرانس سالانه‌ی گوگل یعنی ۲۰۱۶ I/O به‌طور کامل رونمایی خواهد شد و همان‌طور که می‌دانید این کنفرانس هفته‌ی آینده شروع می‌شود. اما خبرنگار Recode معتقد است گوگل در این کنفرانس به احتمال زیاد فقط گوشه‌ی چشمی به منشی هوشمند آینده‌اش خواهد داشت و تصویر دقیقی از آن به ما ارایه نمی‌دهد.

همچنان‌که همین امروز هم جزییات بسیار ناچیزی از محصول آینده‌ی گوگل داریم و فقط می‌توانیم بگوییم برنامه‌ی رونمایی از آن همین امسال (یعنی تا پایان فصل پاییز) اتفاق می‌افتد. به‌این ترتیب احتمالا در کار با این منشی هوشمند همان Google Now را خواهیم دید که این‌بار در قالب یک دستگاه پیش‌روی‌مان قرار گرفته؛ کافی‌ست بگوییم “Ok Google” تا چریپ شروع به پذیرش دستورات کند.

Google Now تاکنون به‌خوبی ثابت کرده که در دستگاه‌های اندرویدی کاربردی و به‌دردبخور است و بر همین مبنا می‌توانیم فرض را بر این بگیریم که به‌عنوان یک‌ دستگاه مستقل هم می‌تواند خوب و مفید عمل کند. هرچند گوگل این روزها زیاد درباره‌ی منشی هوشمندش اظهار نظر نمی‌کند اما به‌هرحال مطمئنیم که تا هفته‌ی آینده چیزهای زیادی درباره‌‌ی آن خواهیم دانست.

منابع: Recode , Ubergizmo

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه