نمایشگاه خودرو دیترویت؛ نسخه قدرتمند هیوندای ولوستر رسما رونمایی شد

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
نمایشگاه خودرو دیترویت

در جریان برگزاری نمایشگاه خودرو دیترویت، هیوندای از مدل قدرتمند و ویژه‌ی ولوستر رسما رونمایی کرد. هیوندای ولوستر N قرار است تا آخر امسال به عنوان مدل ۲۰۱۹ در بازار آمریکا به فروش برسد.

بیشتر بخوانید: تیزر جدید هیوندای ولوستر ۲۰۱۸ را ببینید

چند وقتی می‌شود که هیوندای می‌خواهد بعضی از محصولات خودش را در لباس قدرتمند و مسابقه‌ای تحت عنوان N به بازار عرضه ‌کند؛ هیوندای i30 N یکی از محصولات این شرکت کره‌ای است که نسخه‌ی موتوراسپرت i30 محسوب می‌شود. حالا هیوندای در نمایشگاه دیترویت از مدل ۲۰۱۹ ولوستر N رونمایی کرده که تا آخر سال ۲۰۱۸ به بازار آمریکا عرضه می‌شود.

هیوندای ولوستر جدید به یک پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری مجهز به سامانه‌ی پرخوران توربوشارژ مجهز شده است. موتور ۲ لیتری هیوندای ولوستر N می‌تواند حداکثر توان ۲۷۵ اسب‌بخار و گشتاور ۳۵۳ نیوتون‌متر تولید کند. این درحالیست که مدل استاندارد i30 از یک موتور ۱.۶ لیتری با حداکثر توان ۲۰۱ اسب‌بخار و گشتاور ۲۶۴ نیوتون‌متری بهره می‌برد. ولوستر ۲۰۱۹ به یک جعبه‌دنده‌ی دستی ۶ سرعته مجهز شده که بجز نمونه‌ی دستی، مدل اتومات در سبد محصولات این شرکت کره‌ای به چشم نمی‌خورد. بنابراین مشتری این خودرو باید علاقمند به تجربه‌ی سواری با یک خودروی دنده دستی باشد تا یک ماشین دنده اتومات و استفاده از پدل شیفتر برای تجربه بخشی از لذت رانندگی!

زبان طراحی این خودرو به‌روز شده تا با ظاهر لوکس و شیک بتواند نظر بسیاری از علاقمندان را به سمت خود جلب کند. در نمای جلو، جلوپنجره‌ی نسبتا بزرگی به چشم می‌خورد که بخش زیادی از نمای جلو را به خود اختصاص داده و با رنگ مشکی، حس یک ماشین اسپرت را به مخاطب منتقل می‌کند. در نمای پشتی، طراحی ولوستر کاملا اسپرت شده تا با چراغ‌های تیز، کشیده، فرم سپر و شیب صندوق ظاهر جسور و خشنی به خود بگیرد. از رقبای این خودرو می‌توان به فولکس‌واگن گلف GTI، هوندا سیویک Si و فورد فوکوس ST اشاره کرد. هنوز قیمت و تاریخ دقیق عرضه ولوستر N 2019 مشخص نیست اما به گفته‌ی هیوندای، این خودرو در سه‌ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۸ و با قیمتی کم‌تر از رقبای ولوستر روانه‌ی بازار می‌شود.

نظر شما درمورد ولوستر ۲۰۱۹ و پیشرفت خودروسازهای کره‌ای چیست؟

منبع: Motor1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه