این ویدیو واقعی است: پرواز روی هاوربرد با موتور جت

۲۹ فروردین ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

یکی از پرسروصداترین ویدیوهایی که هفته‌ی پیش در اینترنت منتشر شد، ویدیوی پرواز با هاوربردی بود که با بقیه‌ی تجربه‌های ما از دیدن چنین ویدیوهایی تفاوت داشت. این هاوربرد که اسم آن Flyboard Air است، با موتور جت کار می‌کند و مردی که با آن پرواز می‌کند، فاصله‌ی زیادی از زمین می‌گیرد و حتی از روی آب می‌گذرد.

به‌خاطر این حجم از چیزهای عجیب و غریب و بی‌سابقه خیلی از بییندگان این ویدیو تصور کردند که ممکن است حقه‌ای در کار باشد و خیلی‌ها هم از پدیده‌ی جدید دنیای تکنولوژی شگفت‌زده شدند. اما در هر صورت این ویدیو برای خوش‌بین‌ترین افراد هم مشکوک به نظر می‌رسید چون جزییات زیادی را در آن نمی‌بینیم و به‌علاوه نشانه‌هایی از ویرایش ویدیو هم کاملا در آن دیده می‌شود. اما فرانکی زاپاتا، کسی که این ویدیو را منتشر کرده و درواقع همان کسی است که با این هاوربرد پرواز کرده، می‌گوید این پدیده کاملا واقعی و نتیجه‌ی سال‌ها تحقیق است. ویدیوهایی هم که در روزهای بعد منتشر شد، حرف زاپاتا را تایید کردند.

S__quence_01.00_01_17_04.Image_fixe013.0

زاپاتا که سرپرست تیم سازنده‌ی هاوربرد هم هست، می‌گوید ساخت Flyboard Air چهار سال زمان برده و ویدیو به‌محض به‌نتیجه رسیدن پروژه تهیه شده است. این هاوربرد شامل سه جزء یعنی یک صفحه یا برد، یک مخزن سوخت و یک ریموت است. البته آن‌طور که زاپاتا می‌گوید اجزای دیگر این هاوربرد درواقع مغز و پاهای کسی است که روی آن سوار شده.

صفحه‌ی Flyboard Air چهار موتور توربو دارد و دو موتور هم برای حفظ تعادل در دو طرف صفحه تعبیه شده است. هریک از چهار موتور ۲۵۰ اسب بخار قدرت دارد که یعنی قدرت این صفحه ۱۰۰۰ اسب بخار است.

Flyboard Air یک صفحه، یک مخزن سوخت و یک ریموت دارد. البته اجزای دیگر این هاوربرد، درواقع مغز و پاهای کسی است که روی آن سوار شده.

ریموتی که در دست فرد قرار می‌گیرد جهت، ارتفاع و سرعت حرکت را تعیین می‌کند. زاپاتا می‌گوید اگر یکی از این موتورها از کار بیفتد، همچنان می‌توان هاوربرد را کنترل کرد اما به‌هرحال حتی در امن‌ترین حالت ممکن کسی که تجربه‌ی حداقل ۵۰ تا ۱۰۰ ساعت پرواز با فلای‌برد را ندارد، نمی‌تواند Flyboard Air را کنترل کند.

زاپاتا اعتراف کرده خودش هم در هنگام پرواز با Flyboard Air چندین بار در آب افتاده و یک‌بار هم منجر به آسیب‌های جدی به بدن خودش و هاوربرد شده است. این اتفاق وقتی رخ داده که در ارتفاع زیاد و با سرعت بالا روی دریاچه پرواز می‌کرده است. سرعت این دستگاه می‌تواند تا ۱۰۰ مایل بر ساعت افزایش پیدا کند اما در حال حاضر بیش‌ترین سرعتی که ثبت شده، ۵۵ مایل بر ساعت بوده. ‌

زاپاتا پیش‌بینی کرده تابستان امسال می‌تواند Flyboard Air را با سرعت ۸۰ مایل بر ساعت کنترل کند و همچنین گفته انتشار ویدیوهای پرواز با آن در اینترنت همچنان ادامه خواهد داشت.

با دیجی‌کالامگ همراه باشید و ویدیوی پرواز با Flyboard Air را ببینید:

منابع: Digital Trends , The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar مهدی

    احتمالا در کمتر از یک دقیقه تمام سوختش رو مصرف میکنه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه