آسایش بیشتر با فناوری‌های نوین

۳۱ مرداد ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

فناوری نوین تاثیر زیادی بر روی زندگی افراد و جامعه داشته است و همه روابط و معاشرت‌ها هم به دنیای دیجیتال موکول شده است. فناوری در سینما و تلویزیون بخصوص زمانی که مشغول تولید فیلم یا برنامه هستیم، تاثیر عمده‌ای ایجاد نکرده است. هر چند دیگر در صحنه فیلم‌برداری خبری از عوض کردن کاست و استفاده از حلقه‌‌های نگاتیو نیست. فناوری نوین، آسایش و رفاهی به ما داده که زندگی‌مان را دل‌پذیرتر کرده است، به‌ویژه اینکه تحرک بدنی را کمتر کرده است و من خودم به شخصه با این بخش از فناوری موافقم! اینکه آدم کمتر فعالیت کند و آسایش بیشتری داشته باشد، بد هم نیست! برای همین خرید اینترنتی خیلی خوب است.

ممکن است شما ۴ تا وسیله مختلف نیاز داشته باشید که در ۴ جای شهر و مغازه مختلف باشند. آن هم در شرایطی که در تهران یک کیلومتر راه رفتن مساوی با ۷ ساعت معطلی و تردد در شهر است. در نتیجه خرید‌ آنلاین، مهم‌ترین بهره‌وری است که فناوری برایمان آورده است. البته به شرط اینکه شرکت‌های خرید آنلاین هم با شعار تبلیغاتی و خدمات پس از فروش خود متعهد باشند و وجه تمایز این نوع شرکت‌ها، سرعت در تحویل کالا و کیفیت خدمات است.

فناوری نوین معایبی هم دارد که مهم‌ترین آن دوری آدم‌ها از یکدیگر بوده است و باعث شده است که دیگر کسی به طور طبیعی معاشرت نکند. فناوری نوین مثل خرید آنلاین و شبکه‌های اجتماعی به یک باره وارد زندگی ما شده‌اند و به امور مختلف زندگی‌مان سرعت داده‌اند. اما این ورود یهویی! و غیر منتظره پیش از این که فرصت بدهد که متوجه تاثیرات وارده آن شویم، مشکلاتی را به همراه آورده است. تا فرهنگ استفاده و کاربرد از آن در کشورمان جا بیفتد، مسائلی را در جامعه و روابط آدم‌ها به بار داشته است.

فناوری نوین به مرور زمان وارد زندگی ما نمی‌شوند بلکه به صورت آنی و سریع وارد زندگی‌مان می‌شوند و قواعد آن را زیر و رو می‌کنند. معتقدم کشور و مردم ما، بیش از اینکه تولید کننده و طراح تکنولوژی و فناوری‌ها باشد، مصرف کننده آنها شده است و در نتیجه مجبور به الگوبرداری از کشور سازنده شده است. در بسیاری از موارد این الگوبرداری با آیین و فرهنگ ما انطباق ندارد و مصائبی را به دنبال داشته است. من خودم عضو اینستاگرام هستم و این امکان که می‌توانم از طریق آن با مخاطبین کارهایم ارتباط برقرار کنم، خوب است زیرا با در نظر گرفتن نظرات مختلف، می‌توانم اشتباهاتم را روتوش کنم. همچنین می‌توانم احساسات و نظراتم را هم با دیگران به اشتراک بگذارم. اما متاسفانه شاهد برخوردهای نامناسب کاربران در این شبکه اجتماعی بوده‌ام و بر این باورم که این شبکه‌ها، فضای فحش و فضاحتی که در جامعه به جریان افتاده را تشدید کرده است. با این حال معتقدم نکات مثبت فناوری‌های نوین، بیشتر از نکات منفی آن است و با مدیریت بر رفتار فردی می‌توانیم امیدوار باشیم که رفتار اجتماعی‌مان نیز بهبود پیدا کند.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه