شما بگویید؛ آبروی آسیا در جام جهانی ۲۰۱۸ کدام تیم بود؟

۲۸ مهر ۱۳۹۹ | ۲۳:۰۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
جام جهانی 2018 شما بگویید قاره آسیا

عربستان جام جهانی ۲۰۱۸ را با چنان باخت مفتضحانه‌ای شروع کرد که خیلی‌ها همان اول از قاره آسیا ناامید شدند. اما روز بعدش ایران با بازی خوب در مقابل مراکش و کسب سه امتیاز دوباره آبروی قاره آسیا را احیا کرد. از آن طرف کره جنوبی در دو بازی اول گروهی‌اش خیلی بد ظاهر شد. دو باخت در برابر سوئد و مکزیک داشت. ایران به اسپانیا باخت و ژاپن هم بازی را به لهستان واگذار کرد. اما تیم‌های آسیایی از یک جایی به بعد روی دور افتادند.

ژاپن توانست با سنگال نماینده آفریقا مساوی کند و تیم کلمبیا از آمریکای جنوبی را ببرد و با چهار امتیاز ولی با قانون بازی جوانمردانه تنها تیم آسیایی جام جهانی ۲۰۱۸ باشد که صعود می‌کند. آنها شب گذشته مقابل بلژیک هم بازی تماشایی از خودشان نشان دادند و حتی با دو گل برای مدتی از بلژیک پیش افتادند.

ایران هم توانست چهار امتیاز کسب کند. جلوی قهرمان اروپا یعنی پرتغال چنان جنگیدند که بازی با نتیجه مساوی به پایان رسید و کریستیانو رونالدو که یکی از رکوردداران دریافت عنوان بهترین بازیکن جهان است هم نتوانست دروازه ایران را باز کند. تیم ایران با وجود اینکه در گروه مرگ قرار گرفته بود تا لحظه آخر این امید را داشت که به عنوان تیم اول و با شش امتیاز از گروهش صعود کند و درنهایت هم باعث شد سرگروهی تیم به نفع اسپانیا عوض شود.

از آن طرف کره جنوبی در بازی آخرش شگفت‌انگیز ظاهر شد و توانست تیم آلمان یعنی مدافع عنوان قهرمانی را با قدرت شکست بدهد.

هرچند عربستان و استرالیا میان نمایندگان آسیا عملکرد ضعیفی داشتند اما ایران و کره جنوبی و ژاپن تحسین فوتبال‌دوستان را در سرتاسر جهان برانگیختند. شما بگویید که بنظرتان کدام تیم بیشتر آبروی آسیا را خرید؟ ایران، ژاپن یا کره جنوبی؟ دستاورد کدام‌شان مهم‌تر بود؟ چهار امتیاز ایران از گروه مرگ؟صعود ژاپن و بازی‌اش مقابل بلژیک یا کره‌ جنوبی که آلمان را شکست داد؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴۶ دیدگاه
  1. ابراهیم اخوان

    ژاپن

  2. alireza.y.p.h

    هرچی باشه ایران نیست

  3. ایران

    تیم ملی ایران واقعا بازیکنای شجاعی داره و با غیرت بازی میکنه کیروش مربی خوبیه ولی کلا میل به دفاع داره و به عنوان یه مربی دفاعی تو دنیا میشناسنش و تیمش اتوبوسی دفاع میکنه کیروش باید یه فکری به حال حمله و خلق موقعیت و گل زدن تیم ملی بکنه چون اگه اینجوری بخوایم بدون برنامه پیش بریم تو جام ملت ها هم دفاع میکنیم و گل میخوریم ولی دیگه امیدی به گل زدن نداریم و به راحتی حذف میشیم بازیکنای خط جلو ما تقصیری ندارن چون کیروش ازشون میخواد تو زمین مدافع باشن نه مهاجم،ما تو تیممون هافبک طراح که بتونه مهاجم ها رو تغذیه کنه و پاس گل بده بهشون نداریم چون کیروش از هافبک های دفاعی استفاده میکنه خود به خود تیممون عقب میکشه ما بازیکن تمام کننده نداریم که از فرصت های کمی که بدست بیاریم استفاده کنه ما فوق ستاره مثل رونالدو نداریم که خودش خلق موقعیت کنه و کوچکترین موقعیت تبدیل به گل کنه پس باید سعی کنیم بازی سازیمون خوب کنیم تا موقعیتامون زیاد شه و اونوقت شاید یکی از این موقعیت ها گل بشه پس ما باید برای حمله تیم منظم و بابرنامه باشیم و از خط دفاع و هافبک بازی سازی کنیم و برای مهاجم ها موقعیت گلزنی ایجاد کنیم کاری که ژاپنی ها بخوبی انجام میدن و موفق هستن

  4. دلارام

    ژاپن بهترین تیم آسیا
    چون مردانه جنگیدن
    با گل بخودی یه تیم دیگه مثل مراکش پیروزی خود را جشن نگرفتن و توی بوق و کرنا نکردن
    بعد از ژاپن تیم کره جنوبی که قهرمان دور قبل را حذف کرد
    هم ژاپن و هم کره گلهای فراوانی زدند نه مثل ایران که یک گل زده داشته باشند اونم از نقطه پنالتی

  5. کورش خجیر

    سلام خدمت همه …بازیکنان ایران خوب بازی کردن بر اساس تفکر اقای کی روش … منتها اقای کی روش یک تیم دفاعی چند لایه ایی درست کرده بود …. با توجه به امتیاز اتفاقی ایران از مراکش ، نمیشود گفت ایران خب بازی کرده …. تیم ساخته اقای کی روش تیمی برای بازیهای جهانی نبود … ابروی اسیا را انصافا باید گفت ژاپن حفظ کرده و با بازیهایش نشان داده که در فوتبالش هم مثل تمام کارها تحول ایجاد نموده …. برای ساختن تیمی قدرتمند باید زیر بنا را درست کنیم .. نه مثل اقای کی روش برای بازار گرمی خودشان هنوز از جام جهانی نیامده یقه مربیان دیگر را میگرد تا پایه های خودش را محکم کند.

  6. امیرحسین

    بدون شک بهترین تیم آسیا با اختلاف زیادی ژاپن هست. استرالیا تیم دوم و ایران تیم سوم و بعد هم کره قرار داره. ایران عملکرد افتضاحی تو جام ملت های آسیا در سال های گذشته داشته و در جام جهانی هم فقط با بخت و اقبال و شانس چند امتیاز جمع کرد که هیچ فایده ای هم نداشت. این ذات ایرانی هاست که همه چیز رو به نفع خودشون خیلی بزرگ جلوه بدن اما حقیقت چیز دیگه ای هست.

    1. م.ک

      استرالیا …اسیا..عجب

  7. سید علی

    سلام خدمت همه فوتبال دوستان
    یه حرفی تو یکی از برنامه های تلویزیونی دیدم یادم نیست کی بود و کدوم برنامه بود حرفش تو خاطرم مونده بهترین آنالیزگر ها مردم هستند
    من واقعا برای مردم کشورم متاسفم البته نه همه که چطوری راضی میشن یه عده گولشون بزنند
    من همون ابتدای جام که بازی ها برگذار نشده بود گفتم کیروش میاد با یه باخت حداقلی با دفاع پر تعداد مردم رو ذوق زده میکنه این فوتبال نیست دوستان این حقه بازیه کدوم تاکتیک کدوم بازی زیبا کدوم نتیجه بازی مراکشم که نبرده بودیم اگه اون خنگول اونجوری دروازشون رو باز نمیکرد خط حمله ایران آخر شد تو جام کدوم آبرو مگه آبرویی هم داریم …تیم کره میاد لااقل آلمان رو میبره اگه ایران هم با آلمان بازی داشت میبرد و حتما هم خیابانی و عادل میگفتند انتظار نداشته باشید تیم ایران بیاد قهرمان دوره گذشته رو ببره دارن سرتون کلاه میذارن اونم به چه گشادی
    آبروی آسیا همیشه کره و ژاپن بودن و هستند چون دیونه نیستند برای باختن هم خوشحال باشن ژاپن مقابلی تیمی باخت که فکر میکنم حداقل جز چهار تیم برتر این جام باشه که اگه قهرمان نباشه
    من موندم آقای کیروش کی میخواد یه تیم خوب بسازه چند سال دیگه ؟؟؟
    بازی پرتغال ناجی بی چون و چرا بیرانوند بود اگه پنالتی رو گول میخورد نه تنها ما گل نمیزدیم بلکه گل های دیگه هم میخوردیم
    و مطمن باشید که در جام ملت های آسیا هم جز چهار تیم برتر نیستیم مطمنم

  8. امیر

    ژاپن بازی اولش رو برد، نه بازی آخرش رو.
    به نظر من برتری کره برابر آلمان و همچنین برتری ژاپن برابر بلژیک تا ۱۵ دقیقه به آخر بازی نشون میده این ۲ خیلی تیم های بهتری هستند. و الا ایران در برابر تیمهای مطرح بهترین نتیجه اش مساوی در لحظات آخر بود.
    با توجه به نوسانات کره، بهترین تیم آسیا ژاپن بوده و لاغیر.

  9. sasan

    ۱۰۰% ژاپن افتخار آسیا است

  10. مهدی

    ژاپن

  11. shayan

    ژاپن چون بدون ترس بازی میکنه دیدیم وقتی ۲ تا هم زد باز حمله میکرد

  12. سید

    ژاپن

    اصلا ایران ارزش این نظرسنجی رو نداره با اون

    بازی مسخرش .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه