آمریکا Taobao را در لیست سیاه نگه می‌دارد

۲۵ شهریور ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
تائوبائو

ظاهرا مشکل وجود کالاهای تقلبی در علی‌بابا، فروشگاه بزرگ آنلاین چین هنوز حل نشده است. به دلیل حل نشدن این مشکلات ایالات متحده آمریکا تصمیم گرفته وبسایت تائوبائو یکی از زیرمجموعه‌های علی‌بابا را هنوز در لیست سیاه نگه دارد.

در گزارش سالانه‌ای که دفتر نماینده تجاری ایالات متحده آمریکا منتشر کرده به این نکته اشاره شده است که تائوبائو موفق نشده در سال‌ گذشته نشان دهد حجم یا شیوع وجود اجناس تقلبی در سایتش کمتر شده است.

شرکت علی‌بابا در پاسخ به برنامه محافظت از برند خود اشاره کرده و گفته است در این مورد با مامورین اجرای قانون همکای داشته. طبق ادعای این شرکت همین همکاری و حذف کالاهای تقلبی از لیست‌ کالاهای فروشندگان باعث شده تقاضای حذف کالاهای تقلبی نسبت به سال گذشته در حدود ۲۵ درصد کاهش پیدا کند.

علی‌بابا به این موضوع هم اشاره کرده که حدود ۹۸ درصد از حذف کالاها که به صورت پیش‌دستانه توسط خود شرکت انجام شده بود زمانی اتفاق افتاده که هنوز تلاش برای یک‌بار خرید هم صورت نگرفته بوده است. در عین حال ۹۷ درصد از کالاهایی که برای آن‌ها در خواست حذف صادر شده بوده در ۲۴ ساعت آینده مورد رسیدگی قرار گرفته.

واردات اجناس قلابی و قاچاق تقریبا حدود نیم تریلیون دلار در سال ارزش مالی دارد و در حدود ۲.۵ درصد از واردات در جهان را تشکیل می‌دهد.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه