اپل هنوز روی پروژه ماشین‌های خودران کار می‌کند؟

۱۵ آذر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت اپل در سال‌های گذشته درباره تلاش خود برای ساخت ماشین‌های خودران بسیار رازدار بوده و اطلاعات چندانی را در اختیار رسانه‌ها قرار نداده‌ است.

اما اخیرا برخی اطلاعات مهم در این زمینه منتشر شده که باعث می‌شود گمان کنیم اپل واقعا بر روی ساخت یک ماشین خودران کار می‌کند.

در نامه‌ای که به اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌‌ها ارسال شده است، اپل به این نکته اشاره می‌کند که این شرکت سرمایه‌‌گذاری‌های سنگینی در حوزه یادگیری ماشینی و اتوماسیون انجام داده است و اشتیاق زیادی نسبت به امکانات بالقوه سیستم‌های اتوماتیک در بسیاری حوزه‌ها از جمله حمل و نقل دارد.

این نامه که اظهارنظر شرکت اپل را در خود دارد توسط فردی به نام Steven Kenner امضا شده است. فردی که رییس بخش یکپارچگی محصول است و تا همین چند وقت پیش مدیر بخش جهانی ایمنی خودرو در شرکت فورد بوده است.

سال‌ها است که شرکت اپل مشغول کار بر روی پروژه تایتان است. پروژه‌ای که به ساخت ماشین خودران مربوط می‌شود و هر چند وقت یک‌بار اطلاعات متناقضی درباره آن منتشر می‌شود.

چندی پیش گزارش‌هایی منتشر شدند که حکایت‌گر انصراف اپل از ادامه این پروژه بودند. براساس این گزارش‌ها بسیاری از نیروهای بخش خودرو به کارهای دیگری گماشته شدند و اپل نیروی خود را صرف ساخت نرم‌افزار برای ماشین‌های خودران خواهد کرد.

به هر حال این گزارش جدید نشان می‌دهد اپل هنوز هم به حضور در این صنعت علاقه‌مند است.

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه