چرا بازه‌های ارسال سفارش به صورت موقت محدود شده بود؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اقدامات دیجی کالا در دوران کرونا

در روز‌های گذشته افزایش شدید خریدهای آنلاین در بحران کرونا باعث شد تا تعدادی از مشتریان با عدم امکان انتخاب بازه ارسال روبه‌رو شوند. همزمان همکاران دیجی‌کالا در فرآیند پردازش، تأمین، بسته‌بندی و ارسال سفارش‌ها با حجم کار بسیار زیادی روبه‌رو شدند.

برای پاسخ به این افزایش چند برابری نیازمند توسعه زیرساخت‌های فناورانه و لجستیکی مختلف و نیز افزایش همکاران آموزش دیده‌ای بودیم که ایجاد  آن‌ها یک شبه ممکن نبود. فروش آنلاین از مراحل متفاوتی مانند انبارداری، تأمین، دریافت و پردازش سفارشات و … تشکیل می‌شود که ارسال سفارش فقط یکی از حلقه‌های این زنجیر است.

در این شرایط برخی معتقد بودند که سفارش‌های مشتریان باید با بازه‌های ارسال طولانی‌تری، در دیجی‌کالا پذیرفته می‌شد که البته این موضوع کمک چندانی به رفع دغدغه هموطنان نمی‌کرد. بنابراین برای حفظ کیفیت ارسال‌ و نیز سلامت همکاران‌مان، در قدم اول به صورت کوتاه مدت تصمیم گرفتیم که بازه‌های‌ ارسال را به طور موقت، محدود کنیم تا تأمین و ارسال کالاهای ضروری با سرعت بیشتری انجام و سفارش‌ها با رعایت کامل استانداردهای بهداشتی ارسال شود. این باعث شد تا برخی از هموطنان امکان ثبت سفارش را در روزهای گذشته از دست بدهند.

در گام بعدی با انتشار اطلاعیه جذب ۲ هزار نیروی جدید و شروع مصاحبه‌ها از روز دوم فروردین ۱۳۹۹ ظرفیت ارسال و پردازش را با توجه به وسعت مراکز و انبارهای دیجی‌کالا به حداکثر رساندیم.

با گذشت ۱۷ روز از فروردین بیش از ۷۰۰ نفر جذب شده و برای افزایش ظرفیت فروش آنلاین دیجی‌کالا و ۴۰ هزار کسب‌وکاری که محصولاتشان را از طربق دیجی‌کالا به سراسر کشور عرضه می‌کنند مشغول به کار شدند. روند استخدام‌ تا جذب ۲ هزار نیروی جدید ادامه خواهد داشت.

اگر از کسانی هستید که در روزهای گذشته با پیام عدم امکان ثبت سفارش مواجه شده‌اید، عذرخواهی ما را بپذیرید. خوشبختانه هم اکنون با اقدامات مختلف و بهبودهایی که در بخش‌های مختلف دیجی‌کالا انجام گرفت، محدودیت‌های بازه‌های ارسال سفارش برداشته شده است.

برچسب‌ها :
۵۳ دیدگاه
  1. نسترن

    سلام،من چن روز پیش دو تا سفارش دادم یکی واس مامانم یکیشم واس خودم،و تاریخ رسیدن سفارش به دستم، دوتاشونم یکی بود،و بعد از دو روز ی سفارش دیگم دادم،همه سفارشا ب دستم رسید خوشبختانه،ولی یه سفارشی ک قبلا داده بودم هنوز ب دستم نرسیده،تو این تعجب کردم که چیزی که دیر سفارش دادم ب دستم رسیده ولی اون سفارشی ک زود تر از همشون گفتم هنوز به دستم نرسیده… :/

  2. محسن

    این مشکلی که برای خریدان هست برای ما فروشندگان هم هست کالا را سر موقع حاضر کرده ایم حالا که میخوایم انبار ارسال کنیم ظرفیت پذیرش پر هست و مشخص هم نیست کی ما میتونیم کالا را بدست مشتری برسونیم

  3. محمد نعمتی

    امتیازات آخرین خریدم و نظراتم به حساب دیجی کلابم واریز نشده. یک روسری خرید کردم که روز آخر تماس گرفتن و گفتن ناموجوده و یک هدیه به سبد شما اضافه می کنیم. اما هیچ هدیه ای نبود، قبلن کدتخفیف می دادند برای این جور مسایل. از طرفی امتیازات آخرین خرید و نظرات هم واریز نشد. دیجی کالا به جای پیشرفت داره پسرفت می کنه. من بعد از کرونا از دیجی کالا خرید نمی کنم.

  4. مشتری

    سلام
    من حدودا ده یا پونزده روز پیش یه سری لوازم سفارش دادم که قرار بود حداکثر تا امروز به دستم برسه
    ولی هنوز به دستم نرسیدن
    چرا ؟

    1. سلام وقت بخیر. روال این است که در صورت تغییر بازه زمانی مجددا از طریق پیامک با شما هماهنگ خواهد شد.

  5. مصطفی

    سلام ، من همیشه که کالا رو خرید میکردم
    حداکثر تو یه هفته به دستم میرسید
    الان یه کالا سفارش دادم ۲هفته هست که به دستم نرسیده باکد پیگیری وضعیت کالا رو نگاه کردم نوشته قبول مرسوله ۲هفتس اینو نوشته

  6. 44

    سلام ببخشید من سه روزه میخوام ثبت سفارش کنم ولی میگه ممکن نیست چون حجم سفارش ها بالاس.این مشکل کی درست میشه؟؟؟

  7. پریسا

    سلام من یه مرسوله که برای ۱۶ بود را بازه زمانی اش را برای پنجشنبه تغییر دادم که با یه مرسوله دیگه که پنجشنبه هر دو مرسوله را باهم دریافت کنم.ایا مرسوله که ۱۶ تغییر دادم را باهم بهم تحویل میدهند؟یا نه ؟یعنی اصلا مرسوله ۱۶ را هم بهم تحویل می دهند؟یا چون زمانش را یه روز قبل تحویل تغییر دادم آیا سفارش برام می آید؟باتشکر.

    1. سلام وقت بخیر. در صورتی که درخواست شما به دقت ثبت شده باشد و فرایند تأمین کالا با موفقیت انجام شود، هر دو مرسوله در بازه زمانی انتخابی به دست شما می‌رسد. از صبوری و همراهی شما سپاسگزاریم.

      1. مسلم کردی

        با سلام بنده در دو ماه اخیر بیش از سه بار بسته پستی از دیجی کالا داشته ام اما نامه رسان محترم اقای جواد کردی هر سه بار بسته ها را به منزل من نیاورده و به مغازه ی کناری که برادرم انجاست برده و در هر سه مورد بسته ها باز شده بودند ولی در این مورد اخر چندی از اقلام کسر شده بودند و به اداره پست شکایت کردم ما هیچی لطفا پیگیری نمایید

  8. محمد

    سلام ما مروله ای داشتین و شهرستان هستیم دیجی کالا بازه تحویل رو زده بود از ۲۷ آذر تا ۱دی ولی هنوز مرسوله داده نشده و از ۲۴ هست که تهرانه چیکار کنیم که زود تر برسه

  9. محمد

    با سلام ما یک مرسوله سفارش دادیم شهرستان هستیم قرار بوده بازه تحویل دیجی کالا از ۲۷ آذر تا ۱ دی بوده هنوز مرسوله به دست ما نرسیده و از ۲۶ آذر تا امروز که پیگیری میزنی میگه خروج مرسوله از منطقه پستی و ارسال به تهران،تهران،اداره کل تجزیه و مبادلات تهران الان ما چیکار کنیم هنوز مرسوله این بدست ما نرسیده

  10. مانی

    الان من سفارش دادم زده بود پرداخت اینترنتی با پرداخت در محل من زدم پرداخت در محل
    پرداخت در محل هست الان یا نه باید حتما پرداخت اینترنتی کنی لطفا جواب بدید

    1. سلام وقت بخیر. گزینه پرداخت در محل به صورت پرداخت به صورت اینترنتی تا لحظه دریافت سفارش امکان پذیر است. موفق باشید.

  11. reza samavati

    سلام خواهشا شیوه پرداخت در محل رو مجددا فعال کنید خیلیا ممکنه موقع سفارش موجودیشون کافی نباشه یا رمز دوم نداشته باشن نتونن آنلاین پرداخت کنن

  12. محمد فروهر

    با سلام

    امیدوارم همچنان دیجیکلا با شفافیت و صداقت فعالیت خود را در فضای کسب و کار ادامه دهد.

    ضمنان برخی محصولات و کالاها در شان دیجیکالا نیست، و مشتری ناگزیر مرجوع میکند. بهتره که کالاهای با قیمت و کیفیت مناسب عرضه شود.

    در کل چندسالی هست از دیجی خرید میکنم و در مجموع راضی هستم.

    اما پیشنهاد میکنم برای مشتریان ثابت و کسانی که خرید بالایی دارند امتیازهای ویژه در نظر گرفته شود.

    با تشکر از تیم خوب دیجی کالا و ارزوی اینکه یک روز در سطح جهان مطرح شود و یک رقیب جدی برای امازون باشد ما هم از اینکه جزو خانواده بزرگ دیجی هستیم احساس غرور و افتخار میکنیم.

    دیجی جان مسیر خودت رو به شکل اخلاقی درست و اصولی پیش ببر و هیچ گاه اخلاق رو فدای سود بیشتر نکن.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه