۲۵ بازی که باید در نیمه‌ی دوم ۲۰۱۸ تجربه کنیم

۸ بهمن ۱۴۰۱ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۹ دقیقه
بهترین بازی های 2018

سال ۲۰۱۸ تا اینجای کار برای دوستداران بازی‌های ویدیویی بسیار خوب سپری شده است و توانسته (حداقل تا الان) خاطره خوشی را از خودش به جای بگذارد؛ سالی که با موفقیت عظیم قسمت جدید شکارچی هیولا (Monster Hunter: World) آغاز شد، با جدیدترین شاهکار سونی یعنی God of War ادامه یافت و حالا قرار است پرونده خود را با یک عالمه اثر خوب و بی‌نظیر دیگر تکمیل کند. جدا از بازی‌های خوبی که امسال تجربه کردیم، شاهد اخبار و رویدادهای پر سر و صدای دیگری هم بودیم. از E3 پربار بگیرید که تعداد زیادی از بهترین بازی‌های ۲۰۱۸ نمایش داشتند و معرفی شدند تا شهرت بی‌سابقه «فورت‌نایت» (Fortnite) و امثال آن! همه این‌ها در نیمه اول سال ۲۰۱۸ اتفاق افتادند و خبر خوب این است که هنوز راه زیادی در پیش داریم. در نیمه دوم ۲۰۱۸ باید منتظر اتفاقات دیگری هم باشیم که از مدت‌ها قبل منتظرشان بودیم. تنها چند ماه تا عرضه Red Dead Redemption 2 باقی مانده است و به برگزاری نمایشگاه گیمزکام امسال هم بسیار نزدیک هستیم. از آنجایی که با سال شلوغی سر و کار داریم، تصمیم گرفتیم لیست بهترین بازی‌های ۲۰۱۸ برای PS4، Xbox، PC و Nintendo Switch را که در ادامه سال روانه بازار می‌شوند جمع‌آوری و درباره هر یک از آن‌ها توضیحات مختصری ارائه کنیم. امیدواریم همگی بتوانیم تک تک بازی‌های لیست را تجربه کنیم و لذت ببریم.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های ۲۰۱۹ که باید تجربه کنیم

 

We Happy Few

تهیه کننده: Gearbox Publishing
سازنده: Compulsion Games
پلتفرم: PS4 / Xbox One / PC
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷

بازی We Happy Few

بازی We Happy Few برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ و با یک کمپین کیک استارتر به گیمرها معرفی شد و پس از حضور در نمایشگاه E3 2016 توانست توجه رسانه‌ها و بازی‌کننده‌ها را به خود جلب کند. داستان بازی در دهه‌ی ۶۰ میلادی و در شهر «ولینگتون ولز» (واقع در انگلستان) جریان دارد؛ جایی که نظام حاکم با استفاده از قرص‌هایی به نام «جوی» (Joy) قصد دارند ذهن مردم را کنترل کند و آن‌ها را وادار کند که تنها به چیزهای خوب و شادی‌بخش فکر کنند. مشکل اینجاست این قرص‌ها باعث شده تا مردم وضعیت نابه‌سامان جامعه خود را نبینند و حتی به بدترین اتفاق‌ها هم مثبت نگاه کنند. در این بین تعدادی از افراد در مقابل خوردن این قرص‌ها مقاومت نشان داده‌اند و شخصیت‌های اصلی هم جزو این دسته افراد هستند. بازی شما را در نقش سه کاراکتر با ویژگی‌های مختلف قرار می‌دهد و هدف کلی شما این است که به همراه دوستان خود از این شهر فرار کنید.

روند بازی از عناصر مختلفی تشکیل شده، ولی ژانر کلی بازی را می‌توان «بقا» (Survival) در نظر گرفت. جدا از المان‌های سبک بقا، می‌توانید با دشمنان به صورت مستقیم یا مخفی‌کاری هم درگیر شوید که در این قسمت انتخاب با بازیکنان است.

 The Walking Dead: The Final Season

تهیه کننده: Telltale Games
سازنده: Telltale Games
پلتفرم: PS4 / Xbox One / PC / iOS / Android / Nintendo Switch
تاریخ انتشار قسمت اول: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷

بازی Walking Dead Final Season

بعد از چندین سال ماجراجویی‌های مختلف و غم‌انگیز، نوبت به آخرین فصل از سری بازی‌های «واکینگ دد» (The Walking Dead) استودیو «تل‌تیل گیمز» رسیده است. در روزگاری که سریال اصلی این مجموعه افت شدیدی کرده است، شاید تل‌تیل بتواند با ارائه یک تجربه مشابه با فصل اول و دوم این سری، ما را دوباره به این دنیا و زامبی‌هایش علاقه‌مند کند. داستان فصل پایانی بازی واکینگ دد چند سال بعد از وقایع فصل قبلی یعنی A New Frontier روایت می‌شود و ما دوباره در نقش «کلمنتاین» قرار خواهیم گرفت. طبق گفته سازندگان، هدف آن‌ها این است که در این بازی المان‌ها و اتمسفر فصل اول را بازگردانند و طرفداران قدیمی سری را راضی کنند.

World of Warcraft: Battle for Azeroth

تهیه کننده: Blizzard Entertainment
سازنده: Blizzard Entertainment
پلتفرم: PC
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷

بازی World of Warcraft Battle for Azeroth

«نبرد برای ازراث» در واقع هفتمین بسته الحاقی بازی فوق‌العاده دنیای وارکرفت به حساب می‌آید. از جمله محتوا و قابلیت‌های این بسته می‌توان به این اشاره کرد که حالا بازیکنان می‌توانند تراز خود را تا سطح ۱۲۰ افزایش دهند. جدا از این، در این بسته شاهد معرفی شهر Kul Tiras و قاره Zandalar هم خواهیم بود که تاثیر مستقیمی در خط داستانی خواهند داشت. اضافه کردن دانجن‌ها و ریدهای مختلف، اضافه کردن حالت «وارفرانت» (یک حالت PvE بیست نفره که بازیکنان در مقابل هوش‌مصنوعی قرار خواهند گرفت)، اضافه کردن جزیره‌های جدید با دشمنان تازه و معرفی نژادهای جدید از دیگر محتویات این بسته خواهند بود.

Shenmue I & II

تهیه کننده: Sega
سازنده: Sega
پلتفرم: PS4 / Xbox One / PC
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷

بازی Shenmue 1

چندین و چند سال بود که شایعه عرضه بازسازی نسخه اول و دوم بازی «شنمو» به گوش می‌خورد و اگر جزو طرفداران این مجموعه باشید، احتمالا سال‌های بسیار زیادی منتظر تجربه دوباره نسخه‌های اول بوده‌اید. بعد از این همه صبر، بالاخره سگا رضایت داد و تصمیم گرفت که این سری بازی را مجددا منتشر کند. از تغییرات این نسخه تنها می‌توان به رابط کاربری جدید، سیستم کنترل جدید و رزولوشن قابل تنظیم اشاره کرد. به عنوان طرفدار قدیمی سری، منتظر یک ریمیک با گرافیک امروزی بودم و شاید این کالکشن در نگاه اول کمی ناامیدکننده به نظر برسد. اما با این اوصاف همین که می‌توانیم دوباره «ریو هازوکی» (قهرمان داستان) را ببینیم و از طرفی گیمرهای جدید هم فرصت تجربه این شاهکار را دارند، باعث خوشحالی است. سری بازی‌های «شنمو» در ابتدا برای دریم‌کست روانه بازار شدند و توانستند موفقیت زیادی را در زمان خود به دست بیاورند.

Pro Evolution Soccer 2019

تهیه کننده: Konami
سازنده: PES Productions
پلتفرم: PS4 / Xbox One / PC
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۷

بازی PES 2019

بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تفاوت این پرو جدید، از دست دادن لایسنس مسابقات UEFA است؛ طوری که بعد از ده سال دیگر شاهد حضور این مسابقات در مجموعه PES نیستیم. با اینکه این یک موضوع ناامیدکننده برای طرفداران این بازی است، اما کونامی در مقابل خبر از اضافه شدن لیگ کشورهای پرتغال، اسکاتلند، آرژانتین، روسیه، سوییس، بلژیک، دانمارک و عقد قرارداد اختصاصی با تیم موناکو داده. مطمئنا این محتویات جدید حداقل برای عمده بازیکنان نمی‌توانند به اندازه مسابقات UEFA جذابیت داشته باشد. بهبود فیزیک توپ و ویژگی‌های فردی بازیکنان از مهم‌ترین تغییرات روند بازی PES 2019 این نسخه هستند.

چند روز گذشته اعلام شد که دمو قابل بازی PES 2019 در تاریخ ۱۷ مرداد در اختیار بازیکنان قرار خواهد گرفت.

Yakuza Kiwami 2

ناشر: Sega
سازنده: Sega CS1
پلتفرم: PS4
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۷

بازی Yakuza Kiwami 2

چند وقتی از عرضه‌ی بازسازی یاکوزا ۲ یعنی «یاکوزا کیوامی ۲» (Yakuza Kiwami 2) در ژاپن می‌گذرد، اما از آنجایی که استقبال از دو سه بازی قبلی یاکوزا در کشورهای غربی بسیار خوب بوده، سگا تصمیم گرفته تا این بازسازی را هم روانه بازارهای غرب کند. یاکوزا کیوامی در اصل بازسازی قسمت دوم این مجموعه است و توسط موتور دراگون انجین کاملا بازسازی شده؛ موتوری که یاکوزا ۶ را با آن ساخته‌اند. تمامی میان‌پرده‌ها دوباره ضبط شده‌اند و بازی حجم زیادی محتوای کاملا جدید دارد. اگر از علاقه‌مندان این سری هستید، می‌توانید نسخه دمو یاکوزا کیوامی ۲ را رایگان دانلود کنید و از دو فصل ابتدایی داستان لذت ببرید.

Spider-Man

تهیه کننده: Sony Interactive Entertainment
سازنده: Insomniac Games
پلتفرم: PS4
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۷

بازی Spider-Man PS4

یکی از موردانتظارترین بازی‌های این لیست اسپایدرمن است؛ اثری که قرار است بعد از مدت‌ها یک تجربه لذت‌بخش ابرقهرمانی نصیب‌مان کند. استودیوی بازی‌سازی اینسامنیاک گیمز، یعنی سازندگان مجموعه‌ی رتچت و کلنک، بازی اسپایدرمن را می‌سازند. از دنیای بزرگ بازی و روند بازی اسپایدرمن کم صحبت نشده و می‌دانیم که با تجربه‌ای شگفت‌انگیز طرف هستیم. جدا از این‌ها، شاهد شخصیت‌هایی مثل «مری جین» هم خواهیم بود که طبق اطلاعات منتشر شده، در بعضی از قسمت‌ها کنترل او را به دست خواهیم گرفت. این بازی محیط باز به مدت چهارسال در دست ساخت بوده و قرار است تا به یکی از جاه‌طلبانه‌ترین بازی‌های استودیوی اینسامنیاک گیمز تبدیل شود.

 NBA 2K19

تهیه کننده: ۲K Sports
سازنده: Visual Concepts
پلتفرم: PS4 / Xbox One / PC / Nintendo Switch
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷

بازی NBA 2K19

طبق رسم هر سال، امسال هم نام NBA 2K در بین بازی‌های موردانتظار ورزشی به چشم می‌خورد؛ اثری که اگر بخواهیم بدون تعصب درباره آن قضاوت کنیم، یکی از بهترین بازی‌های ورزشی حال حاضر بازار است. متاسفانه تا به الان هنوز هیچ اطلاعاتی درباره مدهای بازی یا ویژگی‌های گیم‌پلی به بیرون درز نکرده  و تنها از اسم بازیکنی که قرار است عکس او روی جلد قرار بگیرد خبر داریم. همینطور مدتی قبل اعلام شد که به مناسبت بیست سالگی این مجموعه، یک نسخه ویژه ۱۰۰ دلاری هم برای کاربران در نظر گرفته شده که «لبرون جیمز» بازیکن تیم «لس آنجلس لیکرز» روی کاور آن قرار خواهد داشت.

Shadow of the Tomb Raider

تهیه کننده: Square Enix
سازنده: Eidos Montréal
پلتفرم: PS4 / Xbox One / PC
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۷

بازی Shadow of the Tomb Raider

بازی Shadow of the Tomb Raider آخرین قسمت از این سه‌گانه خواهد بود و قرار است تا داستان لارا کرافت را در این سه‌گانه‌ی جدید به سرانجام برساند. مهم‌ترین تغییر بازی این است که این بار وظیفه ساخت آن دیگر بر عهده استودیو کریستال داینامیکس نیست و این بار استودیوی Eidos Montreal این کار را بر عهده گرفته. روند بازی سایه‌ی توم ریدر قرار نیست تفاوت گسترده‌ای با دو قسمت قبل داشته باشد، ولی قرار است با کنترلی شبیه به بازی‌های کلاسیک مجموعه و هم‌چنین مقبره‌ها و معماهای بیشتری طرف شویم. مراحل ساخت بازی Shadow of the Tomb Raider به پایان رسیده و از این رو انتشار آن در تاریخ مقرر حتمی است.

 Spyro Reignited Trilogy

تهیه کننده: Activision
سازنده: Toys for Bob
پلتفرم: PS4 / Xbox One
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۷

بازی Spyro Reignited Trilogy

احتمالا همگی منتظر بودیم که شرکت اکتیویژن بعد از موفقیت بازسازی کرش به سراغ مجموعه‌های دیگر هم برود و چه چیزی بهتر از سری «اسپایرو» (Spyro). سری بازی‌های اسپایرو برای اولین بار در سال ۱۹۹۸ توسط استودیوی اینسامنیاک گیمز برای پلی‌استیشن روانه بازار شدند. همانند سری کرش بندیکوت، حق ساخت این بازی هم بعد از مدتی به شرکت اکتیویژن فروخته شد.

این بازسازی شامل سه قسمت اول این سری یعنی Spyro the Dragon، Spyro 2 و Spyro: Year of the Dragon خواهد بود. طبق گفته سازندگان، هدف اصلی آن‌ها این بوده که گرافیک کهنه و قدیمی بازی را بهبود ببخشند  و در عین حال به نسخه‌های اولیه هم وفادار بمانند. از دیگر ویژگی‌های این بازسازی اضافه شدن مینی گیم‌های جدید و به‌روزرسانی سیستم کنترل آن است.

Life Is Strange 2

تهیه کننده: Square Enix
سازنده: Dontnod Entertainment
پلتفرم: PS4 / Xbox One / PC
تاریخ انتشار قسمت اول: ۵ مهر ۱۳۹۷

بازی Life is Strange 2

بازی چند قسمتی Life is Strange توانسته با قصه و شخصیت‌های به یادماندنی خود، مجموعه‌ای بزرگ از مخاطب‌ها را برای خود پیدا کند؛ طوری که قطعا دو کاراکتر «کلوئی» و «مکس» را می‌توان جزو محبوب‌ترین کاراکترهای چند سال اخیر صنعت بازی محسوب کرد. با این حال، قسمت دوم این بازی قرار است متفاوت باشد و این بار با شخصیت‌های کاملا جدیدی روبه‌رو خواهیم شد.

هنوز هیچ اطلاعاتی از جزییات داستان اعلام نشده و تنها می‌دانیم که بازی Life Is Strange 2 پنج قسمتی خواهد بود و داستان کاراکترهای جدیدی را در یک منطقه‌ی کاملا جدید روایت خواهد کرد. مدتی قبل، سازندگان این اثر یک بازی رایگان با نام The Awesome Adventures of Captain Spirit را در اختیار علاقه‌مندان گذاشتند که در واقع دنباله‌ی غیرمستقیم از این سری به حساب می‌آید.

FIFA 19

تهیه کننده: EA Sports
سازنده: EA Canada
پلتفرم: PS4 / Xbox One / PC / Nintendo Switch / PS3 / Xbox 360
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۷

بازی FIFA 19

امسال الکترونیک آرتز یک برگ برنده بزرگ برای فیفا ۱۹ در دست دارد و آن لایسنس مسابقات لیگ قهرمانان اروپا است؛ چیزی که هواداران برای چندین سال منتظر اضافه شدن آن به این مجموعه بودند. علاوه بر این، در این نسخه داستان شخصیت آلکس هانتر را در بخش The Journey به پایان می‌رسانیم.

جدا از این‌ها فیفا ۱۹ مثل همیشه یکسری تغییرات جزئی را هم به دنبال خواهد داشت؛ اضافه شدن انیمیشن‌های جدید، سیستم جدید ضربات آزاد و شوت زدن از مهم‌ترین تغییرات روند بازی به شمار می‌روند. همینطور مدتی پیش اعلام شد که سیستم دفاعی Park The Bus به درخواست کاربران حذف شده و به جای آن تاکتیک‌های جدیدی افزوده شده‌اند.

Forza Horizon 4

تهیه کننده: Microsoft Studios
سازنده: Playground Games
پلتفرم: PC / Xbox One
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷

بازی Forza Horizon 4

امسال سری «فورتزا هورایزن» با دستی پرتر از پیش پا به میدان گذاشته است. جدا از روند بازی فوق‌العاده‌ی آن که پیشرفت‌های بزرگی داشته است، محتویات بسیار زیادی هم به این نسخه اضافه شده که برای گفتن تمامی آن‌ها باید یک مطلب جدا بنویسیم. از کلیدی‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌های فورتزا هورایزن ۴ می‌توان به تغییر فصل بازی به صوت پویا اشاره کرد که طبق گفته‌ی سازندگان، تغییر هر فصل یک هفته به طول می‌انجامد و تاثیرات متفاوتی در دنیا و روند بازی خواهد داشت.

جدا از این‌ها، این‌بار شاهد حضور بیش از ۴۵۰ خودروی مختلف خواهیم بود که تک تک آن‌ها مهارت‌های مخصوص خود را خواهند داشت که می‌توانید آن‌ها را آزاد کنید. همچنین در فورتزا هورایزن حالت Route Creator هم اضافه شده که به گیمرها اجازه می‌دهد تا مسابقات مخصوص خود را بسازند.

 Assassin’s Creed Odyssey

تهیه کننده: Ubisoft
سازنده: Ubisoft Quebec
پلتفرم: PS4 / Xbox One / PC
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷

بازی Assassin's Creed Odyssey

وقایع داستانی فرقه اساسین جدید یعنی Assassin’s Creed Odyssey چهارصد سال پیش از اتفاقات «ریشه‌ها» (Origins) و در کشور یونان اتفاق می‌افتد؛ زمانی که هیچ اساسینی در دنیا وجود نداشت. از این رو نباید منتظر دیدن لباس‌ها و اسلحه‌های معروف این سری از جمله «هیدن بلید» در این نسخه باشیم. جدا از تغییرات که در شماره قبلی شاهد بودیم، بازی Assassin’s Creed Odyssey برای اولین بار در این مجموعه، از همان ابتدا به عنوان یک نقش‌آفرینی ساخته شده؛ طوری که المان‌های نقش‌آفرینی بیشتر شده‌اند. مثل سیستم انتخاب دیالوگ یا پایان‌های مختلف و کوئست‌های اصلی و فرعی زیاد.

می‌توان در Odyssey از بین دو کاراکتر اصلی موجود (الکسیس و کاساندرا) یکی را به دلخواه انتخاب کرده و داستان را با او تجربه کنید.

Call of Duty: Black Ops 4

تهیه کننده: Activision
سازنده: Treyarch
پلتفرم: PS4 / Xbox One / PC
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷

بازی Call of Duty Black Ops 4

در بلک آپس ۴ برای اولین بار در تاریخ این سری، خبری از بخش تک‌نفره یا همان کمپین نخواهد بود و سازندگان تمام تمرکز خود را برروی بخش‌های آنلاین معطوف کرده‌اند. غیر از حالت‌های چند نفره و بخش زامبی، این‌بار یک حالت بتل رویال هم به این Call of Duty: Black Ops 4 اضافه شده که با نام Blackout شناخته می‌شود.  گفته شده که به جای بخش داستانی، قسمت زامبی‌ها دارای چهار کمپین مختلف خواهد بود که هر کدامشان داستان مخصوص به خود را خواهند داشت.

از بزرگ‌ترین تفاوت‌های این بازی با بلک آپس ۳ این است که حالا در بخش چند نفره خبری از پرش‌های بلند، راه رفتن روی دیوار و سیستم سلامتی خودکار نیست و بازیکنان می‌بایست از بسته‌های سلامتی استفاده کنند.

Battlefield V

تهیه کننده: Electronic Arts
سازنده: EA DICE
پلتفرم: PS4 / Xbox One / PC
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷

بازی Battlefield V

بتلفیلد پس از سال‌ها دوباره به جنگ جهانی دوم بازگشته. داستان Battlefield V در طول جنگ‌جهانی دوم روی می‌دهد و همانند نسخه قبل، این‌بار هم در بخش داستانی کنترل چند کاراکتر را به دست خواهیم گرفت و شاهد روایت داستان‌های مختلفی از این جنگ خواهیم بود. بر اساس گفته سازندگان، بخش داستانی این بازی از هر نظر احساسی‌تر است.

اما بخش چندنفره‌ی Battlefield V دست‌خوش تغییرات زیادی شده که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به حالت بتل رویال اشاره کرد که هنوز اطلاعاتی زیادی از آن به بیرون درز نکرده.

شخصی‌سازی سربازها و تجهیزات بخش مهمی از حالت چند نفره را تشکیل خواهد داد. الکترونیک آرتز مدتی پیش اعلام کرد که دیگر خبری از Season Pass در این نسخه نخواهد بود و تمام محتویات پس از عرضه (از جمله نقشه‌ها) به رایگان ارائه خواهند شد.

SoulCalibur VI

تهیه کننده: Bandai Namco Entertainment
سازنده: Project Soul
پلتفرم: PS4 / Xbox One / PC
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷

بازی SoulCalibur VI

چهار سال از انتشار آخرین شماره سول کالیبور می‌گذرد و حالا قرار است تا برای اولین بار این مجموعه بازی‌ها را در کنسول‌های نسل هشتم ببینیم. سری «سول کالیبور» (SoulCalibur) همیشه به عنوان یک بازی مبارزه‌ای شناخته می‌شده که اساس آن را مبارزات با شمشیر تشکیل می‌دادند و این نسخه هم از این قاعده مستثنی نیست.

مثل رسم همیشگی این مجموعه، در نسخه ششم هم یک کاراکتر مهمان نام‌ آشنا حضور دارد و این کاراکتر «گرالت» از سری بازی‎‌های «ویچر» (The Witcher) است. جدا از این، نام کاراکترهای قدیمی این مجموعه هم در بین شخصیت‌های بازی به چشم می‌خورد. بازی Soulcalibur VI بخش داستانی هم خواهد که متاسفانه اطلاعاتی زیادی از آن به بیرون درز نکرده و تنها می‌دانیم که داستان این قسمت با قسمت اول این سری در ارتباط است.

Red Dead Redemption 2

تهیه کننده: Rockstar Games
سازنده: Rockstar San Diego
پلتفرم: PS4 / Xbox One
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۷

بازی Red Dead Redemption 2

بدون ذره‌ای تردید Red Dead Redemption 2 موردانتظارترین بازی این لیست و شاید چندل سال اخیر است. بعد از چند بار تاخیر، خوشبختانه قرار است در پاییز امسال به تجربه‌ی Red Dead Redemption 2 مشغول شویم. مطمئنا تا الان تمام اطلاعات و جزییات اعلام شده از این بازی را مطالعه کرده‌اید و کاملا از آن اطلاعات دارید.

با این حال باز، اگر بخواهیم کوتاه بگوییم، داستان بازی در واقع پیش‌درآمدی برای قسمت قبلی این مجموعه است. این‌بار ما در نقش «آرتور مورگان» قرار می‌گیریم که جزو اعضای گروه گنگستری «ون در لیند» به حساب می‌آید. با توجه به تریلرهای منتشر شده، در Red Dead Redemption 2 کاراکترهای قدیمی بازی (از جمله جان مارستون) هم در خلال داستان حضور دارند و با آن‌ها ملاقات خواهیم کرد.

انتظاری چیزی کمتر از یک شاهکار، شاهکاری که تکانی اساسی به صنعت بازی می‌دهد را از راک‌استارگیمز و Red Dead Redemption 2 نداریم.

Overkill’s The Walking Dead

تهیه کننده: ۵۰۵ Games و Starbreeze Publishing
سازنده: Overkill Software
پلتفرم: PS4 / Xbox One / PC
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷

بازی Overkill's The Walking Dead

دومین اقتباس از سری واکینگ دد در این لیست، متعلق به استودیوی Overkill Software است؛ استودیویی که در کارنامه‌اش بازی‌ Payday به چشم می‌خورد. با این حال، واکینگ دد استودیوی اورکیل کلا هیچ ارتباطی با بازی استودیوی تل‌تیل گیمز ندارد و از همه نظر، در یک دسته‌ی دیگر قرار می‌گیرد.

بازی Overkill’s The Walking Dead یک اکشن تیراندازی اول شخص است و بازیکنان می‌بایست در قالب یک گروه چهار‌نفره، اهداف مختلفی را به انجام برسانند. بر اساس صحبت توسعه‌دهندگان بازی، همکاری بازی‌کننده‌ها با یکدیگر نقش بسیار مهمی در روند بازی دارد.

رابرت کرکمن یعنی خالق مجموعه مردگان متحرک هم در ساخت بازی Overkill’s The Walking Dead دست داشته.

Hitman 2

تهیه کننده: Warner Bros. Interactive Entertainment
سازنده: IO Interactive
پلتفرم: PS4 / Xbox One / PC
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷

بازی Hitman 2

از دیدگاه ساختار، هیتمن ۲ تا حد بسیار زیادی مشابه نسخه قبلی است. در اینجا هم بازی‌کننده‌ها در نقش مامور ۴۷ قرار می‌گیرند، به نقاط مختلف دنیا سفر می‌کنند و اهداف مختلفی را هرطور که می‌خواهند، به قتل می‌رسانند. با این حال، این بار با مجموعه‌ای از مناطق جدید و قصه و روندی تازه طرف خواهیم بود.

برخلاف شماره قبل، بازی هیتمن ۲ به‌صورت چند قسمتی منتشر نخواهد شد و از همان ابتدا تمام محتویات در دسترس بازیکنان خواهد بود.

گفته شده که بخش داستانی بازی شامل شش ماموریت خواهد بود که هر کدام از آن‌ها در مناطق و لوکیشن‌های کاملا جدید و متفاوتی روایت می‌شوند. قرار است در طول داستان با گذشته و ریشه‌های مامور ۴۷ هم بیشتر آشنا شویم.

Fallout 76

تهیه کننده: Bethesda Softworks
سازنده: Bethesda Game Studios
پلتفرم: PS4 / Xbox One / PC
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷

بازی Fallout 76

داستان فال‌آوت ۷۶ صد سالی قبل از وقایع مجموعه بازی‌های فال‌آوت روایت می‌شود و بازی‌کننده‌ها در نقش ساکنان پناهگاه Vault 76 قرار می‌گیرند. فال‌آوت ۷۶ با اینکه هنوز هم یک نقش‌آفرینی بزرگ است، ولی با شماره‌های قبلی این سری تفاوت‌های زیادی دارد که مهم‌ترین آن، آنلاین بودنش است. فال‌آوت ۷۶ اولین بازی آنلاینی است که استودیوی بازی‌سازی بتسدا می‌سازد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، دنیای بازی چهار برابر بزرگ‌تر از فال‌آوت ۴ است. بازی برخی از عناصر معروف فال‌آوت مثل سیستم تیراندازی VATS را هم ندارد. تمام افرادی که در دنیای بازی با آن‌ها ملاقات می‌کنید، بازیکنان واقعی هستند.

ساخت یک بازی آنلاین بدون شک چالش‌های بزرگی را مقابل بتسدا می‌گذارد، چالش‌هایی که مطمئن نیستیم بتوانند از پس انجام آن بربیایند. با این حال، می‌دانیم که با کمی تنظیم و بررسی بازخورد بازی‌کننده‌ها، فال‌آوت ۷۶ این ظرفیت را دارد تا به یکی از بزرگترین بازی‌های آنلاین تبدیل شود.

Darksiders III

تهیه کننده: THQ Nordic
سازنده: Gunfire Games
پلتفرم: PS4 / Xbox One / PC
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۷

بازی Darksiders III

در سومین قسمت از سری بازی‌های «دارک‌سایدرز» بازیکنان در نقش «فیوری» (Fury)  قرار می‌گیرند و وظیفه دارند تا «هفت گناه مرگ‌بار» (Seven Deadly Sins) را نابود کرده و آرامش را به دنیا بازگرداند. اگر نسخه‌های قبل را تجربه کرده باشید، حتما می‌دانید که فیوری در اصل خواهر «وار» (War) و یکی از چهار سوار آخرالزمان است.

در دارک‌سایدرز ۳ باز هم شاهد عناصر همیشگی این سری هستیم؛ مبارزه با غول‌ها، حل کردن پازل‌ها و یا سکوبازی البته به ساده ترین حالت ممکن‌اش مثل گذشته در این بازی هم حضور پررنگی دارند و بازی‌کننده‌ها دائما با آن‌ها درگیر هستند. البته این به معنای تکراری بودن بازی نیست، و حداقل می‌توان گفت که سلاح جدید فیوری تنوع خوبی به روند بازی بخشیده است. فیوری مجهز به یک شلاق ویژه است که جدا از سبک مبارزه‌ی خاص خود، می‌توان از آن در حل کردن پازل‌ها هم استفاده کرد.

Just Cause 4

تهیه کننده: Square Enix
سازنده: Avalanche Studios
پلتفرم: PS4 / Xbox One / PC
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷

بازی Just Cause 4

شاید مهم‌ترین تغییری که در دلیل موجه ۳ صورت گرفته باشد، مربوط به گرافیک و کیفیت‌های بصری آن شود. این‌بار به لطف پیشرفت موتور بازی، رنگ‌بندی و طراحی محیط‌ها و کاراکترها کاملا تغییر کرده و ظاهری واقع‌گرایانه‌تر به خود گرفته است. با این حال، روند بازی تفاوت زیادی نکرده است و انفجارهای دیوانه‌کننده و تخریب‌پذیری بزرگ در راس آن قرار دارند.

در این شماره بازی‌کننده‌ها باز هم هدایت «ریکو رودریگز» را بر عهده دارند و باید به کشور «سولیس» (Solis) که در آمریکای جنوبی است، سفر کنند.

Ace Combat 7: Skies Unknown

تهیه کننده: Bandai Namco Entertainment
سازنده: Bandai Namco Studios
پلتفرم: PS4 / Xbox One / PC
تاریخ انتشار: ۲۰۱۸

بازی Ace Combat 7

دو سه سالی از رونمایی ایس کامبت ۷ می‌گذرد و حالا بعد از چند دوره تاخیر پی‌ در پی قرار است بازی در سال ۲۰۱۸ روانه بازار و به اولین بازی این سری برای کنسول‌های نسل هشتم تبدیل شود.

داستان‌گویی عمیق و حماسی همیشه بخشی از سری ایس کامبت بوده است و مطمئنا در نسخه هفتم هم شاهد آن خواهیم بود؛ مخصوصا حالا که نویسندگان قسمت چهارم و پنجم این مجموعه بازگشته‌اند، می‌توان انتظار یک روایت جالب را داشت.

هدف اصلی Ace Combat 7 این است که یک تجربه لذت‌بخش را هم برای طرفداران این سری و هم برای بازی‌کننده‌های جدید فراهم سازد. به همین منظور، شاهد المان‌های قدیمی و جدید زیادی خواهیم بود که می‌تواند هر دو قشر گیمر را راضی کند. یکی از مهم‌ترین المان‌های جدید این نسخه، ابرها هستند که نقش مهمی در هدایت شما ایفا خواهند کرد. حتی گفته شده که می‌توانید با استفاده از ابرها از دید دشمنان خود پنهان شوید و به صورت مخفی‌کاری جلو بروید.

Dreams

تهیه کننده: Sony Interactive Entertainment
سازنده: Media Molecule
پلتفرم: PS4
تاریخ انتشار: ۲۰۱۸

بازی Dreams

شاید لقب عجیب‌ترین بازی این لیست به «رویاها» یا همان Dreams برسد؛ اثری که حتی سازندگان آن هم در توصیفش به مشکل برخورده‌اند. دریمز را می‌توان بازی‌ای دانست که به شما اجازه می‌دهد دنیا و بازی‌های مختلفی را خلق کرده و آن‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارید. به منظور تحقق این هدف، ابزارهای مختلفی در اختیار بازیکنان قرار داده شده که بتوانند دقیقا آن چیزی که می‌خواهند را خلق کنند. می‌توان کاراکتر، محیط، موسیقی و هر چیز دیگری که در ذهن داشت را بدون استفاده از نرم‌افزاهای کامپیوتری خلق کرد.

ساخته‌های دریمز به بازی‌های مسابقه‌ای، سکوبازی، نقش‌آفرینی یا حتی انیمیشن‌های کوتاه سه بعدی ختم نمی‌شوند. بازی هیچ محدودیتی در ساخت و ساز ندارد.

ناگفته نماند که دریمز فقط به همین ساخت و سازها خلاصه نشده و دارای یک بخش داستانی هم خواهد بود.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین بازی‌های PS4

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳۱ دیدگاه
  1. امیرعلی

    اقایونی که میگن ps4 بهتر از pc هست هیچم اینطور نیست من الان پی سی دارم قبلا پی اس فور داشتم ولی الان انداختم کنار بعد اون اقایونی که گیمرم گیمرم میکنن و سخت افزار سرشون نمیشه بهتره دلشون به گیمر بودن خودشون خوش باشه چون پی اس فور همه بازی هاش رو ۳۰ فریم قفلن و هیچوقت یه کنسول گیمر تا الان نتونسته معنی ۶۰ فریم بر ثانیه رو بفهمه بعدشم بازی های کامپیوتر همشون رایگانن البته بازی هایی که تازه اومده فعلا کرک نشدن خلاصه تو pc رایگانم میتونی بازی کنی بدون هیچ مشکلی بعدشم تو پی سی این امکان هست که رو بازی ها مود بریزی و دستکاری شون کنی خلاصه اکثر اونایی که کنسول گیمرن معنی اجرای روون بازی رو نمیدونن و لذت مود ریختن و ترینر ریختن بازی ها رو درک نمیکنن و مهم ترین لذتش اینه که رایگانه! من خودم یه cpu i5 9400f و یه گرافیک ۱۶۶۰super و ۱۶ گیگ رم بستم اصلا فارکرای ۵ رو رو بالاترین گرافیک و رزولوشن فول اچ دی ۱۰۰ فریم داد یعنی ادم لذت میبره انقدر واقعیه

  2. DarbacheStudio

    با اینکه مطلب قدیمی بود ولی انقد هیجان انگیز بود ک تا تهش رو خوندم

  3. hasan pc gamer

    بچه ها هرکی پی اس ۴ و ایکس باکس داره بفروشه یکم پول بزاه روش یه pc توپ بخره با pcهم میشه بازی کرد هم میشه کار کرد هم میشه پول درآورد هم میشه…..

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه