خالق مجموعه‌ی عصر اژدها استودیوی بایوویر را ترک کرد

۲۳ مهر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ظاهرا بدرفتاری الکترونیک آرتز با استودیوها و کارمندان زیر دستش ادامه دارد، چون یکی دیگر از افراد کلیدی استودیوی بایوویر هم این شرکت را ترک کرده است. «مایک لیدلا» (Mike Laidlaw)، نویسنده، کارگردان و طراح مجموعه بازی‌های «عصر اژدها» (Dragon Age) از بایوویر خارج شده است. مایک لیدلا بیش از ده سال در استودیوی بایوویر مشغول به کار بود.

لیدلا کارگردانی و طراحی هر سه قسمت مجموعه‌ی Dragon Age را برعهده داشت.

لیدلا پیغامی در توییتر منتشر کرده و نوشته است: «با مجموعه‌ای از احساسات درهم آمیخته، می‌خواهم بگویم که از بایوویر خارج شده‌ام. پس از ۱۴ سال و شانس کار روی امپراطوری جید، مس افکت و همه‌ی چیزهای عصر اژدها، وقتش رسیده است تا بیرون بیایم.»

کارگردان مجموعه‌ی عصر اژدها توضیحی برای تصمیم خود ارایه نداده و فقط نوشته است: «برنامه دارم تا دوباره وارد دنیاها و بازی‌های شگفت‌انگیزی که همکارانم خلق کرده‌اند، وارد شوم.»

مایک لیدلا در سال ۲۰۰۳ به بایوویر پیوسته بود. او نویسنده‌ی ارشد و طراح بازی «امپراطوری جید» (Jade Empire) بود و کارگردانی و طراحی هر سه قسمت مجموعه‌ی عصر اژدها (Dragon Age) را برعهده داشت. کنترل مجموعه‌ی عصر اژدها به طور کلی به مایک لیدلا سپرده شده بود.

الکترونیک آرتز حرفی از ساخت قسمت بعدی مجموعه‌ی عصر اژدها نزده است، ولی می‌دانیم که استودیوی بایوویر مشغول ساخت شماره‌ی جهارم این مجموعه بازی‌هاست. مجموعه‌ی عصر اژدها شامل سه بازی Dragon Age: Origins در سال ۲۰۰۹، بازی Dragon Age 2 در سال ۲۰۱۱ و بازی Dragon Age: Inquisition می‌شود که در سال ۲۰۱۴ عرضه شده. دو بازی Dragon Age: Origins و Dragon Age: Inqusition موفق به دریافت جوایز بازی سال زیادی شده‌اند و از بهترین نقش‌آفرینی‌های چند سال اخیر هستند.

کارگردان مجموعه بازی‌های مس افکت و هم‌چنین KOTOR یعنی «کیسی هادسن» هم یکی دو سال پیش از بایوویر جدا شد. با این حال، بایوویر نتوانسته بود بدون حضور او یک بازی درست و درمان بسازد و در نتیجه، کیسی هادسن چند ماه پیش به عنوان مدیر بایوویر به این استودیو بازگشت.

منبع: Polygon

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه