از بررسی اندرویدی‌ها تا کنفرانس انویدیا؛ خواندنی‌ترین‌های دیجیتال

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

در این نوشته می‌خواهیم خواندنی‌ترین خبرها و مقاله‌های هفته‌ی اخیر را با هم مرور کنیم. اگر در ۷ روز گذشته فرصت پیگیری اتفاقات دنیای دیجیتال را نداشتید، این مطلب را از دست ندهید؛ ما مهم‌ترین اتفاقات دیجیتالی را برای‌تان یک‌جا آورده‌ایم. در ادامه با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

‌‌‌      ‌

سه پرچم‌دار، سه نقد و بررسی

این هفته نقد و بررسی سه پرچم‌دار اندرویدی را در دیجی‌کالا مگ منتشر کردیم. LG G5 ،HTC 10، هواوی P9 هر سه از بهترین اندرویدی‌های حال حاضر بازار موبایل هستند. G5 و P9 هر دو از دو دوربین در بخش پشتی‌شان بهره می‌برند. اما ال‌جی و هواوی از دو تکنیک متفاوت برای عکاسی با این دوربین‌ها استفاده کرده‌اند.

نقد و بررسی

HTC 10‌ هم به قول نویسنده‌ی بررسی، «خوب است اما فراتر از انتظارات نیست.» این سه نقد و بررسی را از لینک‌های زیر بخوانید.

نقد و بررسی ال‌جی G5 در دیجی‌کالا مگ

نقد و بررسی هواوی P9 در دیجی‌کالا مگ

نقد و بررسی HTC 10 در دیجی‌کالا مگ

‌‌‌‌          ‌

آیپد پرو ۹٫۷ اینچی قیمت خورد…

پس از گذشت کمتر از ۵۰ روز از معرفی رسمی آیپد پرو ۹٫۷ اینچی، این محصول در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا موجود شد. خیلی از منتقدان، این محصول را  بهترین تبلت ۱۰ اینچی بازار می‌دانند.

آیپد پرو

لینک خبر موجود شدن آیپد پرو ۹٫۷ در زیر آمده است.

آغاز فروش آیپد پرو ۹٫۷ اینچی در دیجی‌کالا

‌‌‌       ‌

NVIDIA در تگزاس

دیروز کنفرانس خبری شرکت NVIDIA در تگزاس آمریکا برگزار شد و این شرکت جدیدترین دستاوردهایش را معرفی کرد. مهم‌ترین اتفاق این کنفرانس، معرفی تراشه‌‌های گرافیکی جدید این شرکت، یعنی نام GeForce GTX 1080 و GeForce GTX 1070 بود.

انویدیا

سه خبر مهم این کنفرانس را می‌توانید از لینک‌های زیر بخوانید.

کنفرانس NVIDIA؛ پاسکال از راه رسید + ویدیو

کنفرانس NVIDIA؛ با ANSEL از بازی‌ها عکاسی کنید

کنفرانس NVIDIA؛ دنیای واقعیت مجازی هیجان‌انگیزتر می‌شود

‌‌‌‌‌‌‌        ‌

عکاسی با موبایل

این هفته آموزش حرفه‌ای کار با اپلیکیشن VSCO را در دیجی‌کالا مگ منتشر کردیم. اپلیکیشن رایگان VSCO یک ابزار قدرتمند و کامل برای عکاسی موبایل، ویرایش عکس و انتشار عکس توسط آیفون، آیپد و گوشی‌های هوشمند اندرویدی است.

عکاسی

کار با این اپلیکیشن آسان و نتایج حاصل از آن بسیار باکیفیت است. این آموزش در سه بخش منتشر شد. لینک آن‌ها در زیر آمده است.

آموزش حرفه‌ای اپلیکیشن VSCO؛ عکاسی و تنظیمات دوربین

آموزش حرفه‌ای اپلیکیشن VSCO؛ ویرایش عکس

آموزش حرفه‌ای اپلیکیشن VSCO؛ انتشار عکس

‌‌‌‌      ‌

دو یادداشت

این هفته مطلبی با عنوان «جمهوری سخت‌کوشی، امپراطوری موفقیت» در دیجی‌کالا مگ منتشر شد. در بخشی از این یادداشت آمده است: « نظم آهنین اروپایی‌ها و دل دادن‌شان به کاری که مسوولیت‌ش را قبول کرده‌اند لایه‌ای از بی‌تفاوتی در خودش دارد که بی‌بروبرگرد شما را به یاد کلمه‌ی «وظیفه» می‌اندازد. نه اجبار، نه ترس، نه هیجان و نه شوق!»

کره جنوبی

این نوشته را می‌توانید از لینک زیر مطالعه کنید.

جمهوری سخت‌کوشی، امپراطوری موفقیت

در یادداشت دیگری، نویسنده به جنون اینستاگرامی کاربران می‌تازد و می‌نویسد: « ترسناک نیست که چشم ما دارد بدل به چشمی دوربین می‌شود؟ نباید بترسم از اینکه زندگی ما دارد تبدیل می‌شود به یک‌جور دروغ اینستاگرامی؟» این مطلب هم لینکش در زیر آمده است.

جنون اینستاگرامی!

‌‌‌‌‌       ‌

زندگی‌نامه‌ی موسسان اینستاگرام

دو موسس اینستاگرام حدودا ۳۰ ساله بودند که پیشنهاد خریدی از فیسبوک دریافت کردند. با انجام شدن این خرید و پولی که نصیب‌شان شد در همان سن کم به ثروت زیادی رسیدند.

اینستاگرام

کوین سیستروم که ۲۹ سال داشت حدود ۴۰۰ میلیون دلار و مایک کریگر که در دانشگاه استنفورد با او آشنا و همراه شده بود ۱۰۰ میلیون دلار به‌دست آورد. این بیوگرافی را از لینک زیر بخوانید.

کِوین و مایک؛ از استنفورد تا اینستاگرام

‌‌‌‌‌‌        ‌

HTTPS‌ چیست و چرا مهم است؟

در حالی‌که اغلب توجه‌ها در رابطه با امنیت، به مسایلی روزمره مانند داستان FBI و آیفون رمزنگاری‌شده یا رمزنگاری دوطرفه در اپلیکیشن Whatsapp جلب شده، هنوز بسیاری از افراد از اهمیت HTTPS آگاهی کافی ندارند.

HTTPS

در این مورد بیشتر بخوانید.

همه‌ی آن‌چه باید درباره‌ی HTTPS بدانید

‌‌‌‌‌‌‌‌‌       ‌

چند ترفند برای کار با اندروید

هر بار که نسخه‌ی جدیدی از اندروید ارایه می‌شود، به این معناست که قابلیت‌ها و اصلاحات جدیدی برای سیستم‌عامل دستگاه اندرویدی شما در دسترس خواهد بود. بعضی از این قابلیت‌ها برای ایجاد امنیت در مقابل هکرهاست و برخی دیگر امکانات مفید و تازه‌ای را به دستگاه‌تان اضافه می‌کنند.

اندروید

اما برای استفاده از این قابلیت‌ها ابتدا باید بدانیم هریک از آن‌ها چطور فعال می‌شوند. از لینک زیر بیشتر بخوانید…

۱۱ قابلیت پنهان اندروید ۶.۰ مارشمالو

‌‌      ‌‌‌‌‌

‌‌‌      ‌‌
????? ?????? ???? ???? ??

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه