خواندنی‌ترین مقاله‌های دنیای دیجیتال در هفته‌ی گذشته (۲۵ آذر ۹۴)

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
مهم ترین مقاله های هفته

طبق قرار چهارشنبه‌هایمان، امروز هم گزیده‌ای از بهترین مقاله‌های دیجیتالی هفته‌ی گذشته را باهم مرور می‌کنیم. طی روزهای گذشته مجموعه‌ای متنوع از مطالب مرتبط با دنیای دیجیتال در دیجی‌کالا مگ منتشر شد؛ از راهنمای خرید و بررسی تخصصی محصولات گرفته تا چندین مطلب تحلیلی و آموزشی. در ادامه با ما همراه باشید.

‌‌

از بررسی اکسپریا Z5 پریمیوم تا راهنمای خرید مچ‌بند هوشمند

یک ماه پیش، جدیدترین مدل از سری گوشی‌های Z سونی، یعنی اکسپریا Z5 را بررسی کردیم. یک دستگاه فوق‌العاده که به‌راحتی می‌توانست در جمع بهترین گوشی‌های دنیا قرار بگیرد. امسال سونی تنها به Z5 قانع نبود و یک مدل برتر و بزرگ‌تر از این گوشی را با نام «اکسپریا Z5 پریمیوم» (Xperia Z5 Premium) معرفی کرد.

نقد و بررسی Z5 پریمیوم

لینک نقد و بررسی بهترین گوشی سونی را می‌توانید در ادامه پیدا کنید. جدا از چند بررسی تخصصی و مقایسه، چند راهنمای خرید هم این هفته منتشر کردیم. بد نیست نگاهی به عنوان‌های زیر بیندازید:

نقد و بررسی سونی اکسپریا Z5 پریمیوم

نقد و بررسی ویدیویی مایکروسافت سرفیس بوک

نقد و بررسی هواوی Honor 7

مقایسه‌ی سرفیس پرو ۴ با آیپد پرو؛ جدال برترین تبلت‌های هیبریدی

راهنمای خرید مچ‌بند هوشمند (پاییز ۹۴)

‌‌‌‌   ‌‌‌

نگاهی به دنیای رنگارنگ اپلیکیشن‌ها

اکثر کاربران اهل گشت‌و‌گذار در «اپ استور» (App Store) نیستند و صرفا به‌دنبال برنامه‌هایی هستند که نیازهای روزمره‌شان را برطرف کند. عده‌ای دیگر هم هر روز سری به اپ استور می‌زنند و تعدادی از برنامه‌ها را امتحان می‌کنند. جدا از اینکه جزو کدام دسته باشید، بهتر است با دیجی‌کالا مگ همراه شوید زیرا قرار است سفری به دنیای کاربردی‌ترین برنامه‌های iOS داشته و با ۱۰ اپلیکیشن جذاب این سیستم‌عامل بیشتر آشنا شویم.

برترین اپلیکیشن‌های iOS

این هفته دو تا از این ویدیوها را منتشر کردیم. لینک این ویدیوها را در زیر می‌بینید. به‌جز این‌ها، چند مطلب اپلیکیشنی جالب دیگر هم داشتیم. مهم‌ترین آن‌ها در ادامه آمده است:

معرفی ویدیویی برترین برنامه‌های iOS: اورنوت

معرفی ویدیویی برترین برنامه‌های iOS: جینیوس اسکن

امپراطوری اپ (فصل نهم/ بخش دوم)

امپراطوری اپ (فصل نهم/ بخش سوم/ پایانی)

اپلیکیشن Browsecurly در آیفون چه‌موقع به‌کارتان می‌آید؟

بهترین برنامه‌های عکاسی برای آیفون

Glimmer؛ زیباترین برنامه‌ی هشدار اندرویدی

‌‌‌   ‌‌

گوگل و حکایت واقعیت مجازی

روی کاناپه لم داده‌اید و با هدست واقعیت مجازی‌تان در موزه‌ی لوور پاریس چرخ می‌زنید. ناگهان یک خرس بزرگ از پشت دیوار بیرون می‌آید و با باز کردن در نوشابه، برند کوکاکولا یا پپسی را تبلیغ می‌کند. پس از چند ثانیه دوباره شما گشت‌وگذار خود را در موزه ادامه می‌دهید. در مورد آینده‌ صحبت می‌کنیم. آینده‌ای نزدیک که گوگل و چند شرکت دیگر به ‌دنبال آن هستند.

گوگل و واقعیت مجازی

گوگل می‌خواهد با تکیه بر واقعیت مجازی (Virtual Reality) و واقعیت افزوده (Augmented Reality)، ماشین پول‌سازی‌اش را همچنان قوی و چابک، روشن نگه دارد. گوگل به دنبال کدام واقعیت است؟ مقاله‌ای که برای‌تان تدارک دیدیم تا حد زیادی به این سوال پاسخ می‌دهد.

‌‌‌

معمای ساعت‌های هوشمند

آن‌چه برای سامسونگ و اپل آرزو به‌حساب می‌آید برای کاسیو خاطره است. شاید کمی اغراق کرده باشیم؛ اما دیدن مجموعه‌ای از ویژگی‌های ساعت‌های هوشمند امروزی در ساعت‌های مچی بیست سال پیش کاسیو، حقیقتا حیرت‌آور است. مدتی است که اپل واچ به بازار راه یافته است. ساعت‌های هوشمند اندرویدی هم چند سالی است که این‌طرف و آن‌طرف دیده می‌شوند. این گجت‌های دوست‌داشتنی دیگر تنها به فیلم‌های علمی‌تخیلی تعلق ندارند. شما با آن‌ها موزیک پخش می‌کنید، وضعیت سلامتی‌تان را می‌سنجید یا از آن‌ها به‌عنوان کنترل تلویزیون استفاده می‌کنید. جالب است بدانید که ژاپنی‌ها در دهه‌ی ۹۰ میلادی این قابلیت‌ها را در ساعت‌های «کاسیو» (Casio) پیاده کرده بودند.

سامسونگ اپل کاسیو

این مقاله‎‌ی جالب و خواندنی را حتما بخوانید. اگر به یاد داشته باشید، هفته‌ی پیش از شما پرسیدیم که ساعت هوشمند یا ساعت معمولی، کدام‌یک را بیشتر می‌پسندید؟ از شما خواستیم دلایل منطقی‌تان را بگویید و حتی باهم مخالفت کنید. شما هم تجربیات‌تان را با ما به‌اشتراک گذاشتید. گلچینی از نظرات‌ کاربران را می‌توانید از لینک زیر ببینید:

آرزوهای سامسونگ و اپل؛ خاطرات کاسیو!

ساعت هوشمند یا ساعت معمولی؛ آن‌چه شما گفتید

‌‌‌‌   ‌‌

این چند مقاله را هم از دست ندهید

شرکت چینی هواوی در سال ۲۰۱۳ برندی را با عنوان «آنر» (Honor) ثبت کرد. تمرکز این برند بر روی بازار آنلاین است. هواوی در تلاش است با تولید گوشی‌هایی با مشخصات پرچم‌داران، اما با قیمت‌هایی منطقی، در فروش آنلاین، تمام رقبا را پشت سر بگذارد.

هواوی و آنر

در مقاله‌ای سیاست هواوی در مورد برند آنر را بررسی کردیم. این مقاله و چند مطلب خواندنی دیگر را می‌توانید از لینک‌های زیر مطالعه کنید:

هواوی با توسعه‌ی برند «آنر» چه در سر دارد؟

۱۰ فناوری که در سال ۲۰۱۶ شیوه‌ی زندگی‌مان را تغییر می‌دهد

واکنش بزرگان تکنولوژی به اظهارات اسلام‌ستیزانه‌ی دونالد ترامپ

طراحی‌های اپل به کدام سمت پیش‌ می‌رود؟

تیم کوک؛ جانشین استیو جابز بزرگ

‌‌‌

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar Als_َAria$

    متشکرم ک سایت ب این خوبی رو برای بالا بردن سطح اگاهیه مردم ساختید مرسی…

  2. Avatar مهدی

    ممنون. مقاله خوبی بود.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه