شما بگویید؛ گلکسی نوت ۸ می‌خرید یا نه؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
گلکسی نوت 8

همانطور که می‌دانید چهارشنبه شب هفته گذشته شرکت سامسونگ گوشی گلکسی نوت ۸ را پس از ماه‌ها انتظار معرفی کرد. نوت ۸ یک فبلت گران‌قیمت است و خرید آن نیازمند ارزیابی دقیق همه نقاط مثبت و منفی این مدل است. تصمیم گرفتیم در این مطلب «شما بگویید» نوت ۸ را از زوایای مختلف بررسی کنیم و برخی از نقاط قوت و ضعف آن را برشماریم. با ما در این بررسی همراه باشید و نهایتا به ما بگویید با توجه به نکات مطرح شده ترجیح می‌دهید هنگام عرضه گلکسی نوت ۸ در بازار ایران، این گوشی را بخرید یا نه؟

عبور از تراژدی

جدیدترین پرچم‌دار سامسونگ از سری نوت فبلتی است که امسال برای از میان بردن همه ناکامی‌های مدل قبلی سری نوت معرفی شده است. گلکسی نوت ۸ در عمل بهترین امکانات و تکنولوژی‌های شرکت سامسونگ را یک‌جا کنار هم قرار داده است. صفحه‌نمایش بدون مرز و بدون حاشیه که در سری ۸ گوشی‌های گلکسی اس جلب توجه کرد در گلکسی نوت ۸ هم به شکل پخته‌تری به کار گرفته شده است. صفحه‌نمایش ۶.۳ اینچی با کیفیت +QHD یکی از جذاب‌ترین صفحه‌نمایش‌های موجود در میان گوشی‌های هوشمند را روبروی شما قرار می‌دهد تا نوت ۸ را به گزینه‌ای ایده‌آل برای استفاده از محتواهای چندرسانه‌ای بدل کند.

سامسونگ برای اولین‌بار در این گوشی از دوربین دوتایی استفاده کرده و ظاهرا کیفیت دوربین‌هایی مثل گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۸ که در دو سال گذشته در بازار خود را به عنوان دوربین‌های بسیار قدرتمند معرفی کرده بودند، در این مدل ارتقا یافته است. حال کاربران نوت ۸ هم می‌توانند از ویژگی‌های خاص دوربین دوتایی مانند تغییر شفافیت پس‌زمینه و گرفتن پرتره‌های دیدنی بهره بگیرند.

قلم معروف گوشی‌های این سری که تحت عنوان S-Pen شناخته می‌شوند هم در گلکسی نوت ۸ به نهایت قدرت خود رسیده و شیوه‌های نوینی از تعامل را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

در کنار این ویژگی‌های احتمالا مشتری پسند با سخت‌افزار قدرتمندی هم طرف هستیم. اسنپ‌دراگون ۸۳۵ با ۶ گیگابایت رم که وعده توان پردازشی کاملا قابل قبولی را می‌دهد. در عین حال مجموعه‌ای از قابلیت‌‎های خاص هم انتخاب گلکسی نوت ۸ را منطقی جلوه می‌دهند؛ قابلیت‌های متنوعی چون شارژ بی‌سیم، وجود دکس که در عمل گوشی‌تان را به یک کامپیوتر شخصی تبدیل می‌کند و امکانات متنوع امنیتی را هم می‌توانید به همه دلایل بالا اضافه کنید.

اما گلکسی نوت ۸ هم مثل همه گوشی‌های هوشمند این روزهای بازار بدون عیب و ایراد نیست. اگر بخواهیم از دریچه‌ای بیشتر انتقادی به این مدل نگاه کنیم با سوالات و ابهاماتی روبرو خواهیم شد.

تکرار تراژدی؟

سامسونگ سال گذشته گلکسی نوت ۷ را با مجموعه‌ای از امکانات قابل‌توجه به بازار عرضه کرد اما عدم رعایت نکات ایمنی در ساخت باتری باعث انفجار این مدل شد و نهایتا خریداران، تجربه‌های بسیار ناخوشایندی را از سر گذراندند. یکی از نگرانی‌های مهمی که امسال هم ممکن است به ذهن هر خریدار برسد مسایل مرتبط با ایمنی نوت ۸ است. آیا موفقیت گلکسی اس ۸ باعث شده که کاربران دوباره کاملا به نوت ۸ اعتماد کنند؟

یکی از نکات آزاردهنده دیگر نوت ۸ محل قرارگیری حسگر اثر انگشت است. پس از بیان مجموعه گسترده‌ای از انتقادات نسب به محل قرارگیری حسگر در گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس انتظار داشتیم سامسونگ فکری به حال این مشکل بکند اما به جز قراردادن فلش در میان دوربین دوتایی و حسگر، هیچ تدبیر دیگری اندیشیده نشده است.

از طرفی بد نیست به ظرفیت باتری نوت ۸ هم اشاره کنیم. اگر به خاطر داشته باشید شرکت سامسونگ، گلکسی اس ۷ اج را با ظرفیت باتری ۳۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی و نوت ۷ را با ظرفیت باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی به بازار معرفی کرد. امسال و هنگام عرضه گلکسی اس ۸ پلاس با باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپری بحث باتری گوشی‌های سامسونگ حسابی داغ شده بود. بعضی از کاربران نگران بودند که به چه دلیل سامسونگ برای یک گوشی ۶.۲ اینچی (اس ۸ پلاس) باتری با ظرفیت ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی قرارداده اما برای گوشی سال گذشته خود که ۵.۵ اینچ بود باتری ۳۶۰۰ میلی‌آمپری را استفاده کرد. آن زمان در جواب این انتقادها گفته شد که تکنولوژی استفاده شده در باتری اس ۸ پیشرفته‌تر است و این مدل می‎‌تواند با ظرفیت کمتر باتری، قدرت بیشتری را در اختیار کاربر قرار دهد و صفحه‌نمایش بزرگتر اس ۸ پلاس را به خوبی پشتیبانی کند.

 

این‌بار هم با معرفی نوت ۸ همین سوال ایجاد شده. نوت ۸ گوشی‌ای است ۶.۳ اینچی که باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد یعنی با وجود بزرگتر بودن صفحه‌نمایش نسبت به گلکسی اس ۸ پلاس، باتری آن ظرفیت کمتری دارد.

نهایتا باید به مساله قیمت هم اشاره کنیم. قیمت نوت ۸ حدودا ۹۵۰ دلار خواهد بود. موضوعی که احتمالا خرید این گوشی را به تصمیمی حساس‌تر تبدیل می‌کند.

به ما بگویید آیا حاضرید رقمی بین ۳.۵ تا ۴ میلیون برای گلکسی نوت ۸ پرداخت کنید و از امکانات فوق‌العاده آن بهره‌مند شوید یا با توجه به نگرانی‌هایی که دارید ارزش نوت ۸ را کمتر از این رقم می‌دانید؟ شما نوت ۸ می‌خرید یا نه؟


برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۱۳ دیدگاه
  1. امین نعمتی

    من قبلا نوت ۵ داشتم. خیلی ازش راضی بودم.تجربه کار با قلم S Pen واقعا تجربه بی نظیری بود. وقتی نوت ۷ اومد تصمیم گرفتم نوت ۵ رو بفروشم و بجاش نوت ۷ بگیرم که اون ماجرا پیش اومد. پس مجبور شدم که اس ۷ اج بگیرم. به نظر من که هر دو نوع گلکسی سامسونگ رو تجربه کرده میخوام بگم بازم به سلیقه شما برمیگرده که کدوم یکیو دوست داشته باشید.
    من خودم شخصا سری نوت رو بیشتر دوست دارم. با اینکه خیلی خیلی از اس ۷ اج راضی ام ولی تجربه خوب کار با نوت ۵ با توجه به اینکه نوت ۷ به اون سرنوشت دچار شد، هنوز هم در ذهن من مونده و قطعا برای خرید نوت ۸ اقدام میکنم. حتی اگه این مدل هم به سرنوشت بدی دچار بشه (که عمرا نمیشه) من همچنان طرفدار سری نوت هستم.

  2. عالی حسینی

    من گوشی A8 سامسونگ که از میان رده هاست را دارم و الان کهتقریبا دوسال از کارکردش میگذره خیلی ازش راضی هستم،سرعت گوشی و آنتن دهی عالیه.وقتی محصول میان رده تونسته اینقد راضی نگهم داره قطعا محصول بالارده احتمالا سطح رضایت بیشتری برام داشته باشه ولی چون به قیمت حساسیت دارم و فعلا دلیلی برای عوض کردن گوشیم ندارم صبر میکنم تا قیمت به سطح دو و نیم میلیون برسه یا شرایط فروش اقساطی خوبی به پستم بخوره.

  3. امیرحسین روناسی

    چند سال پیش فقط آیفون رو بین گوشی ها دوست داشتم اما بعد از معرفی شدن سری نوت و آشنایی با قابلیت هاش عاشقش شدم. البته اون موقع ها باز هم آیفون رو بهترین گوشی می دونستم ولی بعد از معرفی نوت ۳ تصمیم به خریدش گرفتم و مطمئن بودم که بهترین انتخاب رو کردم. بعد از کار با سری نوت دیگه نمی تونستم با هیچ گوشی دیگه ای کار کنم چون هیچ کدوم لذت کار با گوشی های نوت رو نداشت. مخصوصا قلم نوت که تو هیچ گوشی ای پیدا نمی شد. تا سال پیش هم نوت ۵ داشتم و فروختم که نوت ۷ بگیرم چون احساس می کردم ارزش ارتقا رو با توجه به قابلیت های جدیدش مثل ضدآب بودن، صفحه نمایش خمیده و حسگر تشخیص عنبیه ی چشم داره اما اون مشکلات باتریش پیش اومد و قسمت نشد بخرمش. بعد از اون هم منتظر نوت ۸ موندم و اطمینان داشتم که سامسونگ برای جبران اتفاقاتی که افتاد هر چی تو چنته داره رو میکنه. الان هم که نوت ۸ معرفی شده تصمیم گرفتم بخرمش و فکر می کنم این گوشی ارزش خرید رو برای دو گروه داره:

    ۱. کسانی که مدتی زیادیه گوشی نخریدن و میخوان پرچمدار سامسونگ بخرن:
    با این که تغییرات ایجاد شده توی نوت ۸ نسبت به اس ۸ و اس ۸ پلاس زیاد نیستن اما در بخش های مهمی از جمله دوربین و رم صورت گرفتن که ارتقای مهمی به حساب میاد. قیمت پایه ی نوت ۸ هم حدود ۷۰۰ هزار تومن از گلکسی اس ۸ پلاس بیشتره به همین دلیل احساس میکنم بعد از چند ماه افت قیمتش ارزش خرید بیشتری نسبت به اس ۸ پلاس برای کسانی که میخوان گوشی پرچمدار بخرن داشته باشه و اینو هم باید در نظر گرفت که کسی که میخواد پرچمدار بخره و بهترین گوشی بازار رو داشته باشه قاعدتا ۷۰۰ هزار تومن بیشتر براش فرق چندانی نداره چون اگه بخواد از گوشیش نهایت استفاده و لذت رو ببره بیشتر از اینها برای لوازم جانبی گوشی هزینه میکنه. اما خب اگر نخواد زیاد هزینه کنه اس ۸ انتخاب بهتریه.

    ۲. کاربران سری نوت از جمله خودم:
    این افراد معمولا به خاطر قابلیت های این سری از جمله قلم، سراغ گوشی های دیگه نمیرن و آخرین گوشی نوت قبل از نوت ۷ ، نوت ۵ بود و قاعدتا کاربران سری نوت، جدیدترین نوتی که میتونستن بخرن نوت ۵ بوده که نوت ۸ ارتقاهای خیلی مهمی از جمله قلم بهتر با کارایی بیشتر، صفحه نمایش بزرگتر و روشن تر و البته خمیده و بدون حاشیه، رم بیشتر، پردازنده ی قوی تر، دوربین دوگانه با قابلیت های بیشتر و همچنین باتری بهتری نسبت به نوت ۵ داشته و حتما برای این افراد ارزش خرید رو داره؛ البته اگه مدت زیادی باشه که گوشی نوت دارن.

    اما برای چه کسانی ارزش خرید نداره:
    جدای کسانی که می خوان گوشی میان رده بخرن و نمیخوان ۳.۵ میلیون برای گوشی هزینه کنند، برای کسانی که اس ۸ یا اس ۸ پلاس دارن ارزش خرید نداره چون همون طور که گفتم تغییرات نوت ۸ نسبت به اس ۸ و اس ۸ پلاس دوربین و رم و قابلیت های جدید قلمش هستند.درسته که این تغییرات مهمن اما افرادی که اس ۸ و اس ۸ پلاس دارن با خرید نوت ۸ تجربه ی کاربری خیلی جدیدی از کار با گوشی شون به دست نمیارن و از طرفی مدت زیادی هم نیست که گوشیشون رو خریدن و اگر به فکر خرید گوشی جدید هستن بهتره منتظر نوت ۹ بمونن چون مطمئنا علاوه بر قابلیت های نوت ۸ قابلیت های جدید دیگری هم خواهد داشت.

  4. ebi

    چرا دیجی کالا پیش فروش نمیزارتش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    کلا خبری نیس؟
    نوت ۵ ام رو الکی فروختم کی میاد پس

  5. محمد

    ۱ .خرید گلکسی نوت ۸ برای کار های عادی معنی نمیده و اینکه واقعا قلم در گوشی معنی میده؟ .
    تبلت حداقل ۱۰ اینچی دارای قلم لمسی باشد ارزش خریدن دارد ولی یک گوشی خیر .
    ۲ . اینکه یک گوشی شارژ باتریش چند امپر باشد مهم نیست این مهمه که هنگام کار چقدر مصرف باتری دارد و پردازنده و صفحه نمایشش چقدر کم مصرف هستند و چند ساعت باتری می تواند کار کند
    ۳ .خرید گلکسی نوت ۸ به افرادی که گوشی را صرفا برای بازی کردن و چت کردن مداوم می خواهند پیشنهاد نمی شود چون اندازه و وزنش نسبت به هم رده های خودش زیاد هست تاکید می کنم هم رده های خودش
    ۴.بهتر بود سامسونگ هم مثل اپل از قرار دادن بعضی از تکنولوژی قدیمی دست بکشد و از توسعه بی دلیل ان ها دست بردارد چون وقتی کسی ۴ ملیون پول میده یک گوشی بخره ۱۰۰% در بازده ۵۰ تا ۵۰۰ تومن پول داره که بده یک هنذفری بلوتوقی بخره و نیاز به جک نداشته باشه
    ۵ . سامسونگ می تواند قلم سامسونگ گلکسی ۸ را از بدنه خارج کند تا در ساخت گوشی دچار محدودیت نشود چون کاهش جا برای دیگر قطعات گوشی سامسونگ را مجبور کرده تا هزینه بیشتری برای ساخت متحمل شود ولی خب اسم گوشی یک جور هایی مانع این کار می شود
    ۶ .توجه نکردن سامسونگ به بازار خرید گوشی اش در سال ۲۰۱۷ : با منفجر شدن سامسونگ در سال قبل مشتریانش حتما از خریدش پشیمان شده اند و چون مشتریان این گوشی در جهان از اقشار متوسط به بالا هستند که بیشتر به جان خودشان ارزش قائل هستند به گزینه مطمئن تری مثل اپل رو می اورند . سامسونگ باید گوشی میانه رو تر میساخت که انقدر عجیب و پر از چیز های جالب و گیج کننده نباشد چون بیشتر مردم در حال حاظر ساده بودن کار کردن با گوشی برایشان مهم هست تا اینکه گوشی گیج کننده باشد
    ۷ . این گوشی بیشتر برای برنامه نویسان جذابیت باید داشته باشد چون بیشتر شبیه یک کیف درهم و برهم ای هست که توش ابزار های زیاد و بلااستفاده زیادی وجود دارد ????
    (شخصا این گوشی رو در ک نمی کنم و سامسونگ اج ۷ یا ۸ را ترجیح می دهم )
    ۸ . سامسونگ پل بین توسعه تکنولوژی و کاربرد تکنولوژی را درک نکرده

    1. امیرحسین روناسی

      دوست عزیز در جواب مواردی که مطرح کردید:

      ۱. قلم در سری نوت هویت گوشی های این سریه و قابلیت های بسیار زیادی داره و نه تنها برای کارهای تخصصی و حرفه ایه، بلکه برای کارهای روزمره هم مناسبه و همین قلمه که سری نوت رو نسبت به بقیه ی گوشی ها متمایز میکنه.

      ۲. تو این مسئله با شما موافقم ولی اینم باید در نظر بگیرید که نوت ۸ باتریش نسبت به گوشی های هم رده مثل آیفون ۷ پلاس بهتره و صفحه نمایشش هم با این که کیفیتش خیلی بهتره، قابلیتی داره که میشه رزولوشن صفحه رو تغییر داد تا باتری کمتری مصرف کنه.

      ۳. این مسئله فکر می کنم سلیقه ایه و اتفاقا خودم به شخصه بازی کردن با صفحه نمایش بزرگتر رو بیشتر میپسندم. اندازه ی گوشی و وزنش هم اختلاف زیادی با اصلی ترین رقیبش یعنی آیفون ۷ پلاس نداره و حتی عرض نوت ۸ نسبت به آیفون ۷ پلاس کمتر هم هست!

      ۴. جک ۳.۵ میلی متری هدفون تکنولوژی منسوخ شده ای به حساب نمیاد و خیلی از شرکت ها هنوز هم هدفون هایی با قابلیت اتصال به جک ۳.۵ میلی متری تولید میکنند. اگه منسوخ شده بود اپل اونو از همه ی دستگاه هاش از جمله آیپد و مک بوک حذف می کرد. علاوه بر اون استفاده از دستگاه های بلوتوثی باتری زیادی مصرف میکنه و وقتی هم شارژ شون هم تموم میشه قابل استفاده نیستن.

      ۵. جدا کردن قلم و نوت غیر ممکنه چون دیگه اون گوشی نوت نمیشه!! در صورت جداگانه بودن قلم کسی که چنین گوشی ای رو می خره باید همش حواسش به این باشه که قلمش که به صورت جداگانه هستش گم نشه و یا اونو جا نذاره! در صورتی که یکی از کاربرد های نوت و قلمش توی روزمره ست.

      ۶. اتفاقا من فکر می کنم برعکسه و کسانی که از خانواده ی نوت استفاده میکنن حاضر نیستن گوشی شون رو با هیچ گوشی دیگه ای به غیر از نوت ارتقا یافته عوض کنند. اتفاقاتی هم که سال گذشته افتاد باعث شد سامسونگ خیلی محتاط تر عمل کنه و گوشی بی نقصی از نظر باتری مثل اس ۸ و اس ۸ پلاس تولید کنه که فروشش هم خیلی عالی بوده. کاربرانی هم که منتظر نوت ۸ موندن سراغ آیفون نمیرن چون مطمئن هستن تجربه ی کار با نوت رو تو آیفون ۷ پلاس به دست نمیارن. ضمنا اگر سامسونگ، گلکسی نوت ۸ رو از همه ی گوشی هاش بهتر نمی ساخت، دیگه هیچکس سراغ سری نوت نمی رفت چون گزینه های بهتری مثل اس ۸ وجود داشت و این رسما به معنای خاتمه دادن به سری پرچمدار نوت بود و این یعنی یک ضرر بسیار بزرگ تر از فاجعه ی نوت ۷.

      ۷. درک نمی کنم چه چیز این گوشی گیج کنندست و منظورتون چیه چون سال هاست با سری نوت کار میکنم و هیچ مشکلی نداشتم و بدون شک میلیون ها نفر مثل من تو دنیا وجود دارند که با این سری کار کردند با من هم عقیده هستند.

      ۸. نمی دونم به چه دلیلی اینو می گید ولی اینو بدونید بسیاری از تکنولوژی ها هست که سامسونگ زودتر از بقیه ی شرکت ها شروع به توسعش کرد و معتقد بود کاربردیه ولی بعضی از شرکت ها میگفتن کاربردی نیست ولی الان همون شرکت ها دارن توسعش میدن. از جمله ساعت هوشمند؛ سامسونگ سال ۲۰۱۳ اولین ساعت هوشمندش رو همراه با نوت ۳ معرفی کرد به اسم Galaxy Gear. اون موقع این تکنولوژی بین شرکت هایی مثل اپل و ال جی و هوآوی فراگیر نبود ولی از سال بعدش همه ی این شرکت ها شروع به تولید ساعت هوشمند کردند. واقعیت مجازی هم همینطور؛ سامسونگ سال ۲۰۱۴ دستگاه واقعیت مجازی Gear VR رو معرفی کرد. موقعی که نه اپل و نه گوگل و نه اچ تی سی حتی تولید چنین محصولی رو تو برنامه شون نداشتن. اما اچ تی سی، سال بعدش شروع کرد به تولید دستگاه واقعیت مجازی و گوگل هم دوسال بعدش. الان هم اپل تازه داره روی این تکنولوژی کار میکنه.

      1. محمد

        ۱ . ابعاد تون ۸.۶ هست ولی اپل ۷.۳ هست و این خیلی با هم فرق داره
        ۲ . شما سال ها هست که از سری نوت استفاده می کنید ولی من از کسی حرف میزنم که اولین بارش هست که این گوشی رو میخره
        ۳. من خودم هم اگر دقت کرده باشید گفتم که سری نوت به قلمش وابسته هست اما با جدا کردن قلم از بدنه و افزایش تکنولوژی قلم سامسونگ می تواند هزینه های نوت ۸ را پایین بیاورد و قیمت برای مصرف کننده رو کاهش دهد
        ۴.چند درصد از خریداران سری نوت از قلم ان در هر هفته یک بار استفاده می کنند ؟
        ۵.در مورد باتری توضیح دادم که مقدار ظرفیت باتری مهم نیست اینکه چند ساعت دوام می اورد در بازی فیلم و….. مهم است
        ۶.سازنده های اولیه ساعت هوشمند سیکو و پولسار و پولسار بود اما اولین ساعت هوشمند پیشرفته در سال ۲۰۰۹ توسط سامسونگ با نامSamsung S9110 Watch Phone بود
        و اینکه بگی سامسونگ اولین سازنده عینک واقعیت مجازی باشه اصلا هم اینطور نیست .خیلی خوشبینانه فکر کنیم گوگل اولین شرکت باشه اما حتی سگا هم در سال ۲۰۰۳ عینک هوشمند برای بازی ساخته بود حتی سونی هم زودتر بود اما گوگل اولین بار بود از گوشی برای این کار استفاده کرد .
        ۷ . ماشین ها بعضی هاشون دنده دستی هست و ۵ حالت سرعت انتخاب داره و ماشین های دنده اتوماتیک تنها ۱ دنده برای سرعت داره پس نتیجه بگیریم دنده دستی بهتره چون هم منسوخ شده نیست و بسیاری از شرکت ها از ان استفاده می کنند و …

      2. امیرحسین روناسی

        ۱. این همه فاکتور برای مقایسه ی گوشی ها هست اونوقت شما ضخامت گوشی ها رو مقایسه می کنید؟؟؟!!!! ضخامت ۸.۶ میلی متری نوت ۸ دلایل مختلفی داره از جمله باتریش، قلمش، دوربین دوگانه و… با اینکه نوت ۸ دوریینش دوگانه ست ولی از بدنش بیرون نزده و این تو طراحی نوت قابل تحسینه در عوض تو آیفون سون پلاس دوربین خیلی از بدنه بیرون زده و نه تنها زیبا نیست بلکه خرید قاب رو اجتناب ناپذیر می کنه چون در صورت استفاده نکردن از قاب، دوربین در برخورد با سطوح مختلف آسیب میبنه و وقتی گوشی روی میز یا یک سطح صاف قرار می گیره به دلیل بیرون زدگی بیش از حد دوربین کار باهاش اذیت کننده ست چون همش تکون می خوره.

        ۲. همه ی کسانی که از سری نوت استفاده می کنند بالاخره یک روزی اولین بارشون بوده دیگه! یعنی همه از همون اولش تو کار با گوشی به مشکل برخوردن و گیج شدن؟ شما دیگه خیلی دارید اغراق می کنید چون برای هر کسی که با اندروید کار کرده باشه کار کردن با گلکسی نوت هم ساده ست. اندروید هم پلتفرم گیج کننده ای نیست.

        ۳. کم کردن هزینه ی تولید یعنی قلم رو حذف کنه و جداگانه به فروش برسونه دیگه… غیر اینه؟؟؟ اگه تو جعبه همراه گوشی یک قلم به قول شما پیشرفته تر قرار بده که قیمت برای مصرف کننده بیشتر هم درمیاد! اما اگه جداگانه به فروش برسونتش هم دیگه فایده ای نداره! چون هویت سری نوت زیر سوال میره و مردم میتونن یک اس ۸ با یک قلم بخرن که باز هم نوت نمیشه! علاوه بر اون برای قلم هم باید جداگانه هزینه بشه و این میشه مثل آیپد پرو و قلمش که خیلی هم از این سیاست اپل انتقاد شد… و جالبه که بدونید با این که قلم آیپد پرو رو باید حدود ۵۰۰ هزار تومن خرید و قلم سری نوت همرا با خود گوشیه، باز هم قلم نوت کاربردی تر از قلم آیپد پرو هستش چون مال آیپد فقط برای طراحی حرفه ای یا نقاشی و سرگرمیه ولی مال نوت نه تنها برای این کاره بلکه برای خیلی از کارهای روزمره ی دیگه از جمله ترجمه و یادداشت برداری سریع و کلی کار دیگه ست! پس در کل ایده ی جدا به فروش رسوندن قلم جالب نیست.

        ۴. شما چون با سری نوت اصلا کار نکردید فکر می کنید قلمش کاربردی نیست و کاربران سری نوت از قلمشون استفاده نمی کنند. در حالی که اشتباه می کنید و قلم نوت رو مثل قلم آیپد فرض کردید که کارایی ای به جز طراحی و نقاشی نداره. در کل پیشنهاد میکنم اطلاعات تون رو درباره ی کارایی قلم سری نوت افزایش بدید.

        ۵. ظرفیت باتری نوت ۸ نه تنها از آیفون ۷ پلاس بیشتره بلکه به لطف وجود پردازنده ی ده نانومتری که ۳۰ درصد کم مصرف تره، مدت زمان بیشتری از آیفون دوام میاره. علاوه بر اون نیازی نیست مثل آیفون ۷ پلاس، ۴ ساعت تو شارژ بمونه تا از صفر درصد به صد درصد برسه و با شارژ سریع حدود ۱۰۰ دقیقه طول می کشه که از صفر درصد به صد درصد برسه.

        ۶. Watch Phone که سال ۲۰۰۹ معرفی شد ساعت هوشمند به معنای امروزیش به حساب نمیومد ولی بعد از معرفی Galaxy Gear خانواده ی ابزار های پوشیدنی سامسونگ به اسم Gear به وجود اومد که هنوز هم ساعت های هوشمند جدید سامسونگ با همین پیشوند معرفی میشن. ضمنا من نگفتم سامسونگ توی تولید عینک واقعیت مجازی اول بوده ولی گفتم این تکنولوژی رو زودتر از رقباش از جمله اپل استفاده کرده که حرفی که من زدم با برداشت شما متفاوته.

        ۷. قیاس تون به قول معروف قیاس مع الفارقه! باز هم می گم. حذف جک ۳.۵ میلی متری با توجیه قدیمی بودنش اشتباهه… چون اگه واقعا اپل به این موضوع اعتقاد داشت از بقیه ی محصولاتش هم اونو حذف می کرد…

        در کل به شما پیشنهاد می کنم نسبت به اپل و هیچ شرکت دیگه ای تعصب نداشته باشید و چشم تون رو روی واقعیت ها نبندید…

      3. محمد

        من که تعصبی ندارم ???? در ضمن خودم گفتم که باتریش خوبه و اولین کسی بود که ساعت هوشمند خوب به بازار عرضه کرد
        بعضی از حرف هام هم مثل قلم اگه بیرون از موبایل باشه میتونست بهتر باشه و علاوه بر قیمت پایین تر عملکرد پیشرفته تری هم داشته باشه
        خودم برای برنامه نویسی از سری نوت استفاده می کنم چون همه چی داره . ولی اگه اپل و سامسونگ را به دور از مسائل تحریم و قیمت بالا و …..کنار هم بگزاریم بیشتر نظرم رو سامسونگ اج ۷ یا ۸ و خانواده اپل رو ترجیح میدم به سری نوت برای یک زندگی بدون برنامه نویسی ????
        ولی شما اصلا هیچ تعصبی ندارید ها ???? خیلی هم بی طرفانه نقد کردید .

    2. امیرحسین روناسی

      دوست عزیز در جواب مواردی که مطرح کردید:

      ۱. قلم در سری نوت هویت گوشی های این سریه و قابلیت های بسیار زیادی داره و نه تنها برای کارهای تخصصی و حرفه ایه، بلکه برای کارهای روزمره هم مناسبه و همین قلمه که سری نوت رو نسبت به بقیه ی گوشی ها متمایز میکنه.

      ۲. تو این مسئله با شما موافقم ولی اینم باید در نظر بگیرید که نوت ۸ باتریش نسبت به گوشی های هم رده مثل آیفون ۷ پلاس بهتره و صفحه نمایشش هم با این که کیفیتش خیلی بهتره، اما قابلیتی داره که میشه رزولوشن صفحه رو تغییر داد تا باتری کمتری مصرف کنه.

      ۳. این مسئله فکر میکنم سلیقه ایه و اتفاقا خودم به شخصه بازی کردن با صفحه نمایش بزرگتر رو بیشتر میپسندم. اندازه ی گوشی و وزنش هم اختلاف زیادی با اصلی ترین رقیبش یعنی آیفون ۷ پلاس نداره و حتی عرض نوت ۸ نسبت به آیفون ۷ پلاس کمتر هم هست!

      ۴. جک ۳.۵ میلی متری هدفون تکنولوژی منسوخ شده ای به حساب نمیاد و خیلی از شرکت ها هنوز هم هدفون هایی با قابلیت اتصال به جک ۳.۵ میلی متری تولید میکنند. اگه منسوخ شده بود اپل اونو از همه ی دستگاه هاش از جمله آیپد و مک بوک حذف می کرد. علاوه بر اون استفاده از دستگاه های بلوتوثی باتری زیادی مصرف میکنه و وقتی هم شارژ شون هم تموم میشه قابل استفاده نیستن.

      ۵. جدا کردن قلم و نوت غیر ممکنه چون دیگه اون گوشی نوت نمیشه!! در صورت جداگانه بودن قلم کسی که چنین گوشی ای رو می خره باید همش حواسش به این باشه که قلمش که به صورت جداگانه هستش گم نشه و یا اونو جا نذاره! در صورتی که یکی از کاربرد های نوت و قلمش توی روزمره ست.

      ۶. اتفاقا من فکر می کنم برعکسه و کسانی که از خانواده ی نوت استفاده میکنن حاضر نیستن گوشی شون رو با هیچ گوشی دیگه ای به غیر از نوت ارتقا یافته عوض کنند. اتفاقاتی هم که سال گذشته افتاد باعث شد سامسونگ خیلی محتاط تر عمل کنه و گوشی بی نقصی از نظر باتری مثل اس ۸ و اس ۸ پلاس تولید کنه که فروشش هم خیلی عالی بوده. کاربرانی هم که منتظر نوت ۸ موندن سراغ آیفون نمیرن چون مطمئن هستن تجربه ی کار با نوت رو تو آیفون ۷ پلاس به دست نمیارن. ضمنا اگر سامسونگ، گلکسی نوت ۸ رو از همه ی گوشی هاش بهتر نمی ساخت، دیگه هیچکس سراغ سری نوت نمی رفت چون گزینه های بهتری مثل اس ۸ وجود داشت و این رسما به معنای خاتمه دادن به سری پرچمدار نوت بود و این یعنی یک ضرر بسیار بزرگ تر از فاجعه ی نوت ۷.

      ۷. درک نمی کنم چه چیز این گوشی گیج کنندست و منظورتون چیه چون سال هاست با سری نوت کار میکنم و هیچ مشکلی نداشتم و بدون شک میلیون ها نفر مثل من تو دنیا وجود دارند که با این سری کار کردند با من هم عقیده هستند.

      ۸. نمی دونم به چه دلیلی اینو می گید ولی اینو بدونید بسیاری از تکنولوژی ها هست که سامسونگ زودتر از بقیه ی شرکت ها شروع به توسعش کرد و معتقد بود کاربردیه ولی بعضی از شرکت ها میگفتن کاربردی نیست ولی الان همون شرکت ها دارن توسعش میدن. از جمله ساعت هوشمند؛ سامسونگ سال ۲۰۱۳ اولین ساعت هوشمندش رو همراه با نوت ۳ معرفی کرد به اسم Galaxy Gear. اون موقع این تکنولوژی بین شرکت هایی مثل اپل و ال جی و هوآوی فراگیر نبود ولی از سال بعدش همه ی این شرکت ها شروع به تولید ساعت هوشمند کردند. واقعیت مجازی هم همینطور؛ سامسونگ سال ۲۰۱۴ دستگاه واقعیت مجازی Gear VR رو معرفی کرد. موقعی که نه اپل و نه گوگل و نه اچ تی سی حتی تولید چنین محصولی رو تو برنامه شون نداشتن. اما اچ تی سی سال بعدش شروع کرد به تولید دستگاه واقعیت مجازی و گوگل هم دوسال بعدش. الان هم اپل تازه داره روی این تکنولوژی کار میکنه.

    3. سالار

      دوست عزیز شما که از کارایی خرف میزنی ۱ ۲۰ ام کارایی سری نوت رو سری پلاس اپل نداره!

  6. محمد

    ۱ .خرید گلکسی نوت ۸ برای کار های عادی معنی نمیده و اینکه واقعا قلم در گوشی معنی میده؟ .
    تبلت حداقل ۱۰ اینچی دارای قلم لمسی باشد ارزش خریدن دارد ولی یک گوشی خیر .
    ۲ . اینکه یک گوشی شارژ باتریش چند امپر باشد مهم نیست این مهمه که هنگام کار چقدر مصرف باتری دارد و پردازنده و صفحه نمایشش چقدر کم مصرف هستند و چند ساعت باتری می تواند کار کند
    ۳ .خرید گلکسی نوت ۸ به افرادی که گوشی را صرفا برای بازی کردن و چت کردن مداوم می خواهند پیشنهاد نمی شود چون اندازه و وزنش نسبت به هم رده های خودش زیاد هست تاکید می کنم هم رده های خودش
    ۴.بهتر بود سامسونگ هم مثل اپل از قرار دادن بعضی از تکنولوژی قدیمی دست بکشد و از توسعه بی دلیل ان ها دست بردارد چون وقتی کسی ۴ ملیون پول میده یک گوشی بخره ۱۰۰% در بازده ۵۰ تا ۵۰۰ تومن پول داره که بده یک هنذفری بلوتوقی بخره و نیاز به جک نداشته باشه
    ۵ . سامسونگ می تواند قلم سامسونگ گلکسی ۸ را از بدنه خارج کند تا در ساخت گوشی دچار محدودیت نشود چون کاهش جا برای دیگر قطعات گوشی سامسونگ را مجبور کرده تا هزینه بیشتری برای ساخت متحمل شود ولی خب اسم گوشی یک جور هایی مانع این کار می شود
    ۶ .توجه نکردن سامسونگ به بازار خرید گوشی اش در سال ۲۰۱۷ : با منفجر شدن سامسونگ در سال قبل مشتریانش حتما از خریدش پشیمان شده اند و چون مشتریان این گوشی در جهان از اقشار متوسط به بالا هستند که بیشتر به جان خودشان ارزش قائل هستند به گزینه مطمئن تری مثل اپل رو می اورند . سامسونگ باید گوشی میانه رو تر میساخت که انقدر عجیب و پر از چیز های جالب و گیج کننده نباشد چون بیشتر مردم در حال حاظر ساده بودن کار کردن با گوشی برایشان مهم هست تا اینکه گوشی گیج کننده باشد
    ۷ . این گوشی بیشتر برای برنامه نویسان جذابیت باید داشته باشد چون بیشتر شبیه یک کیف درهم و برهم ای هست که توش ابزار های زیاد و بلااستفاده زیادی وجود دارد ????
    (شخصا این گوشی رو در ک نمی کنم و سامسونگ اج ۷ یا ۸ را ترجیح می دهم )
    ۸ . سامسونگ پل بین توسعه تکنولوژی و کاربرد تکنولوژی را درک نکرده

    1. امیر

      من نوت ۳ داشتم و الان ۲ ساله که نوت ۵ دارم و مطمئنم حالا حالا هیچ سری گوشی دیگه ای نظرم رو جلب نمیکنه. واقعن این سری از گوشیها چیزیه که با بقیه گوشیها فرق داره.

      و کسانی که در مورد نوت ۷ بد میگن، شاید خبر نداشته باشن که چند هزار گوشی نوت ۷ هنوز داره تو کره مصرف میشه و صاحبانش به خاطر امکاناتش حاضر نشدن پسش بدن (و با این وجود که میدونن update کردنش باعث میشه دیگه از کار بیفته).

      مطمئن باشید یک کاربر نوت به خاطر دلایل شما که خیلیهاش عجیب و سلیقه ای و مغرضانه است از این سری دل نمیکنه!

  7. Soheil.O

    بله قطعا، صبر می کنم چند ماه بگذره قیمتش که بخوابه می گیرم
    نوت ۸ واقعا گوشی بی نقصیه

  8. خشایار شاهسون خشایار شاهسون

    نوت ۸ واقعا گوشیه بی‌نظیریه؛ از طراحی متفاوتش گرفته تا مشخصات سخت‌افزاری، قلم قدرتمند و دوربین دوتایی. با این حال با درنظر گرفتن متوسط درآمد یک کارمند تو ایران و قیمت بالای این گوشی لوکس، خرید نوت ۸ تبدیل به یک تصمیم سخت و چالش‌برانگیز ی میشه! با این حال، این چیزی از ویژگی‌های وسوسه‌برانگیز گلکسی نوت ۸ کم نمی‌کنه.

  9. فاضل

    خیلی گرونه، اس ۸ پلاس بهتره شاید. اگه فاکتور دوربین تله براتون مهم نباشه، تنها تفاوت رم ۶ گیگشه که اون ۲ گیگ رم اضافه هم توی خیلی استفاده ها، حتی استفاده های سنگین اصلا حس نمیشه.

  10. محمدرضا کیانیان

    نوت ۷ که اومد تو بازار با خودم گفتم وقتشه اولین گوشی سامسونگم رو بخرم .. و به نظرم از باتریش که فاکتور بگیریم عالی بود ..

    که کلا به مشکل خورد و …

    اگه این گوشی هم درگیر مشکلات مدل قبلتر خودش نشه قطعا اولین گوشی سامسونگی که دستم بگیرم نوت۸ هستش ..

  11. مهدی

    با سلام
    بنده خودم ۳ ساله از گوشی نوت۴ استفاده میکنم و علاقه خاصی به سری نوت این برند دارم
    یه چیزی راجب قیمت بگم که بهش اشاره نشد . دوستان اگه خاطرشون باشه اس۸ با قیمت ۳۲۰۰ وارد بازار شده بود و الان قیمتش ۲۴۰۰الی ۲۵۰۰ هست بعد ۱ ماه!!
    پس ارزون ترین مدل نوت۸ که ۳۴۰۰ پولشه قطعا بعد چند مدت قیمتش خیلی میاد پایین و ارزش خرید پیدا میکنه

  12. Amirreza

    Ba inke 7+ daram vali qatan mikharamesh hata vase pish sabtenam ham eqdam kardm vali khabari nis fln

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما