شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

۲۴ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

شب گذشته آیفون X که در واقع باید آن را آیفون ۱۰ بخوانیم سرانجام معرفی شد. گوشی هوشمندی که برخی آن را پاسخی به گلکسی نوت ۸ سامسونگ می‌دانند. هر چند حتی اگر این گونه هم به ماجرا نگاه نکنیم، در هر حال با معرفی آیفون ۱۰ رقابت اپل و سامسونگ وارد مرحله‌ی حساس‌تری شده است. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم فرصت را از دست ندهیم، و بر خلاف همیشه به جای روز شنبه، همین امروز با یک مطلب «شما بگویید»، نظر شما را در مورد این دو گوشی بپرسیم. شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

آیفون ۱۰ با صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچی OLED، طراحی کم‌حاشیه، دوربین ارتقا یافته، پردازنده‌ی بسیار قوی، شارژ بی‌سیم و قابلیت تشخیص چهره‌ی بسیار پیشرفته، شاید هیجان‌انگیزترین به‌روزرسانی این گوشی هوشمند در چند سال اخیر باشد، ولی گلکسی نوت ۸ هم حرف‌های بسیاری زیادی برای گفتن دارد. گلکسی نوت ۸ بسیاری از ویژگی‌های آیفون ۱۰ را دارد و حتی در برخی موارد مانند صفحه‌نمایش بزرگ‌تر با رزولوشن بیشتر، قلم لمسی و قیمت کمتر از آیفون ۱۰ پیشی می‌گیرد.

با این حال مقایسه کردن آیفون با سایر گوشی‌ها همیشه یکی از دشوارترین کارها بوده است. از نظر سخت‌افزاری، آیفون ۱۰روی کاغذ در مقابل گلکسی نوت ۸ و بسیاری از گوشی‌های اندرویدی حرفی برای گفتن ندارد. ولی آیفون همیشه ثابت کرده است که بهینه‌سازی و هماهنگی سخت‌افزار و نرم‌افزار به همان اندازه‌ی مشخصات فنی تاثیرگذار است. بر اساس نتایج بنچمارک‌ها به نظر می‌رسد آیفون ۱۰ با وجود سخت‌افزار به ظاهر ضعیف‌تر، به راحتی می‌تواند در عمل گلکسی نوت ۸ را شکست دهد.

گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

از این موارد که بگذریم، دلایل دیگری از جمله حفظ جک هدفون، روش‌های بیشتر برای باز کردن قفل گوشی (از جمله حسگر اثر انگشت)، پشتیبانی از کارت حافظه‌ی microSD، استفاده از پورت رایج‌تر USB-C و امکان باز کردن هم‌زمان دو اپلیکیشن را می‌توان برای برتری گلکسی نوت ۸ مطرح کرد. ولی از سوی مقابل آیفون ۱۰ هم با ویژگی‌های جذابی مانند FaceID، دوربین سلفی بسیار قوی، قابلیت‌های واقعیت افزوده‌ی حرفه‌ای و ایموجی‌های سه‌بعدی شخصی سازی شده با حرکات صورت و صدای شما، می‌تواند خود را به عنوان یک گوشی آینده‌نگرانه‌تر مطرح کند.

با توجه به تمام چیزهایی که گفته شد، به نظر شما کدام یک از این دو گوشی بهترند؟ در این مطلب فرصت دارید دلایل خود را برای دفاع از هر کدام از این دو محصول قدرتمند بیان کنید و با حفظ احترام با دیگر کاربران دیجی‌کالا مگ به بحث و تبادل نظر بپردازید. باز هم مثل همیشه، شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵۹۶ دیدگاه
  1. سید مهدی سیدی فضل اللهی

    با سلام خدمت شما. بنظر بنده این مقایسه متناسب نیست. چون کارکرد آیفون ۱۰با نوت ۸بسیار متفاوته.
    ولی به شخصه نداشتن فینگر پرینت رو عیب میدانم.

  2. حسن محقق

    به نظر من مقایسه اپل با سامسونگ کار درستی نیست چون اپل هم سخت افزار انحصاری دارد و هم نرم افزار انحصاری اما سامسونگ مجبور به سیستم عامل هست و باید یک دستگاهی را تولید کند که سیستم عامل را به بهترین حالت اجرا کند.
    میخواهم بگویم اپل قدرت همسان سازی و ایجاد انعطاف در نرم افزارش را برای یخت افرارش دارد اما سامسونگ از این امتیاز محروم است.

  3. علیرضا

    سلام نکته ای بهش دقت نشده اینه ایفون جدید یه طراحی ناشیانه از روی گوشی های قبلی سامسونگه اندازه بزرگ و اسیب پذیری بیش از حد ایفون در کنار عدم امکان استفاده کاربردی از گوشی و البته امکان جدید و کم کاربرد تشخیص کامل صورت که اصلا مرسوم نیست و طبیعتا مثل اون تاچ سه بعدی محکوم بهشکسته باعث میشه نوت ۸ رو قدرتمندتر و کامل تر بدونیم این درحالیه که قیمت بالا و پشتبانی بسیار ضعیف اپل خصوصا تو ایران مارو به این نتیجه میرسونه اپل یه گوشی هست که بعد از مرگ جابز به زور و با تقلیدهای بیشمار بدون هیچ نواوری سعی در حفظ بازار میکنه و هر روز داره بازارو بیشتر از قبل از دست میده و کشانی کهوتعصب رو این برند دارن به مرور زمان درک میکنن گوشی باید کاربردی باشه و فقط پول برند دادن کار زیاد جالبی نیست

  4. صادق

    Apple iPhone X

  5. mahmoud

    واقعا نمیدونم چرا مردم نوت ۸ رو ترجیح میدن شاید قطعا تجربه کار با اپل رو ندادن
    درسته کار با اپل سخته اما بسیار پشتیبانی از گوشیش عالیه
    مثلا الان ۵s میخواد به ios11 ارتقا بده شما فکرکنید مثلا الان s5 سامسونگ بخواد اندروید ۸ ارتقا پیدا کنه
    اصلا همچین چیزی ممکن نیست چون سامسونگ عین ریگ گوشی میزنه
    کیفیت ساخت گوشی اپل به شدت عالیه
    تازه اش هم سامسونگ فقط تو اسیا خوب میفروشه
    مردم امریکا به سامسونگ نگاه هم نمیکنن

  6. expresion

    note 8

  7. جواد رضایی مقدم

    سلام خدمت دیجی کالا و سایر دوستان….
    راستش من گوشی اپل ۷ پلاس رو دارم و در مقایسه با سری نوت واقعا راضی تر و بهتر عملکرد داره و به نظرم اپل رو هیچوقت تو هیچ محصولیش نباید با دیگر مارک ها مقایسه کرد و اپل همیشه سره….بازم اپل و انتخاب میکنم و پشیمون نمیشم….باتشکر از دوستان.

  8. سام01

    در کنار احترامی که برای سامسونگ و علاقه مندانش قائلم به هیچ عنوان نمیتونم تصور کنم روزی یکی از محصولات سامسونگ وارد خونم بشه چون اعتقادی بهشون ندارم.در مورد موبایلهای هوشمند انتخاب اول و اخرم اپل هست و قطعا بهمن و اسفند بعد از اینکه قیمت ایفون ۱۰ معقولانه شد تهیه میکنمش.شما الان میبینی که ایفون ۵ یا ۵ اس هنوز در بازار با افت قیمت معقولانه خریدار دارن ولی هم رده های اندروییدی ایفون ارزش خرید دست دوم ندارن.چون شما یه وسیله میخری که بی شک صبح تا شب در حال هنگ کردنه.شاید موقع یه مکالمه ساده هم کارتو راه نندازه.داشتم و دیدم که دارم میگم.

  9. damdeok

    ایفون ۴ اس , ۵ اس , ۶ , ۶ پلاس , ۶ اس و ۷ داشتم و بی صبرانه منتظر ۱۰ هستم .

    بخواهید یا نخواهید ایفون واقعا دنیای دیگری است و اگر وارد دنیای ای او اس و ایفون بشوید تفاوت و راحتی را کاملا حس می کنید

  10. حسن

    با سلام صد درصد نوت ۸ اپل دیگه شرکت ۱۰ سال پیش نیست که با ایفون بتونه دنیا رو متحول کنه اگر اون زمانی که ایفون ۵s اومد بااثر انگشتش که تا دوسال سامسونگ نتونست بهش برسه میشد مقایسه کرد ولی الان ایفون هیچ چیز تازه و خاصی نداره صفحه نمایش سرتاسری رو توی اس ۸ دوربین دوتایی تو خیلی گوشهای قبلی و شارژ وایرلس هم از زمان s6 وجود داره توی صفحه هم که هیچی بیشتر از سامسونگ نداره که بخوایم براش این همه بیشتر پول بدیم تنها چیزی که نو هستش تو این گوشی ایموجیاش هست و علاوه بران با محدودیتایی که تو ایران داره به نظر من خوب نیست

  11. ابراهیم

    هنوز زوده برا تصمیم گیری
    باید صب کنیم برسه دست ملت چن تا ویدئو مقایسه ببینیم بعد
    البته اپل نشون داده از سخت افزار استفاده بهینه می کنه و همه این چیزا ولی نوت جذاب تر به نظر می رسه
    در هر صورت هیچ کدوم از این گوشی ها ارزش نسبت به قیمت بالایی ندارن و اس۸ گزینه خفن تری هست به نظرم با وجود دوربینش که دوتایی نیست

  12. مهدی

    آیفونx گوشی وسوسه کننده با زاهری نسبتا خسته کننده و سخت افزار کلی پایین تر از نوت۸ و صفحه نمایش کم کیفیت و قیمت بالا نمی تونه گزینه خوبی باشه ولی پرچم دار جدید سامسونگ با پیش فروش بسیار خوب رکورد شکن شد و همین نشون دهنده کیفیت و قیمت بهتر این گوشی هست.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه